Paard kopen, een paar vraagjes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:39

Een paard kan je makkelijk houden met meerdere ruiters, doen wij ook en wij zijn zelfs met vier man (hoewel nog niet iedereen rijdt maar goed) We kochten onze Flash toen hij bijna drie was. We hebben eerst een jaar onder begeleiding losgewerkt en grondwerk gedaan en vorig jaar zijn onze dochters (vanwege hun gewicht) hem met behulp van de instructrice gaan inrijden. Nu hij vijf is ga ik er ook op. Heb zondag net mijn derde ritje gehad, dus het is nog wennen, maar dat gaat goedkomen. Mijn man heeft gaandeweg bedacht dat hij Flash toch liever voor de kar ging zetten, dus daar gaat hij volgend jaar voor opgeleid worden. Mijn man leert nu mennen met ervaren paarden. Zo zie je maar met veel man gebeurt er ook veel afwisselends met het paard en dat is volgens mij alleen maar leuk!

We hebben wel speciaal gezoch naar een kleiner paard, hij is nu ca. 163, dus dat is een mooi maatje. We hadden ook nog onze oude ruin (helaas in juli moeten laten gaan), die was 1.79 en hadden we al lang voordat onze meiden geboren werden. Dat was echt niet ideaal, toen zij zeg maar een jaar of acht waren... Maarja, de ruin deden we ook niet weg, konden we niet over ons hart verkrijgen, dus hebben ze toen veel met verzorg- en lespony's. Hadden we toen een paardje van 163 gehad, was het veel makkelijker geweest!

Dus een niet al te groot paard (of een e-pony) wat ook niet te rillerig is moet prima gaan met jullie gezinnetje hoor! Veel succes met zoeken, ben benieuwd wat het worden gaat!



Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Paard kopen, een paar vraagjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:45

Btw ik zou ook gaan voor max €4000 met deze wensen. Dat budget hadden wij ook, zijn voor ver daar onder er uitgekomen, maar dat was natuurlijk ook omdat Flash nog niet ingereden was... maar voor 4000 eurie zou je toch een leuk paardje moeten kunnen vinden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, RenateHidden en 92 bezoekers