[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:47

Na mijn volgtopic ([PP] [VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..) waarin ik jullie mee nam in mijn grote avontuur op zoek naar mijn eerste eigen paard, is mijn ultieme droom werkelijkheid geworden.

Een zoektocht met teleurstellingen, wisselende eisen die ik had en blijdschappen. Waar het eerst een kleine Welsh moest worden om mee te mennen ben ik na veel gesprekken overgestapt op een rijpaard. Ik heb een aantal verschillende rassen gezien maar kwam tot de conclusie dat het ras me helemaal niets zou uitmaken. Het moest een paard zijn die groot genoeg was voor mij en eventueel mijn vader. Daar selecteer je op en dan krijg je een aantal hits.

Tot Tinkerbell naar bovenkwam op Marktplaats, vanaf de foto al verkocht en wilde haar graag eens in het echt bewonderen. Onderstaande foto is een van de foto's bij de advertentie. Wie wilt er nou niet zo'n heerlijke teddybeer? <<)

Afbeelding

Daar ging ik dan, in m'n eentje met de trein naar Heiloo vanuit Den Haag. Ik was zo onwijs zenuwachtig! De eigenaresse haalde me op van het station en we reden naar Tinkerbell toe. Het was geweldig! Ik mocht er zo op gaan zitten en ze was echt onwijs braaf en lief. We zijn gaan wandelen en ze keek werkelijk nergens van op of om. Erg sterk was ze wel. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gezegd dat ik er nog over na wilde denken en het met mijn ouders wilde bespreken. Thuis vonden mijn ouders haar vanaf de foto's wel leuk. Maar vonden haar te klein ogen voor mij. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ze maar mee moesten gaan zodat ze haar zelf zouden zien. Mijn moeder ging mee en mijn vader keek mee via Skype. :D Beiden waren ze direct verkocht en vonden haar toch wel groot genoeg en bovenal echt heeeul erg leuk!

Thuis hebben we er nog even over gepraat en vervolgens besloten dat dit d'r toch echt wordt. Ons nieuwe gezinslid. :+:

Koopcontract getekend, vervoer geregeld en op naar Heiloo op donderdag 8 september. Bellie ingeladen en op naar Leidschendam. Wat was ze braaf zeg! Zowel tijdens het laden als tijdens de rit. Eenmaal thuis (21:30 uur) mocht ze lekker in de bak logeren met een ton water en een goed gevulde hooinet. De volgende ochtend de hele dag bij dr gebleven. In de kudde ging en gaat het moeizaam. Er zijn erg veel dominante paarden in de kudde en Bell heeft de nodige klappen gevangen. Het gaat wel steeds beter gelukkig! :) Paar dagen terug heb ik samen met een vriendin haar hele staart volledig ontklit. Man wat een klittenbol was dat! Gelukkig hoefde er niet geknipt te worden. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar is ze dan, ons nieuwe gezinslid!
Naam: Bella XIV
Roepnaam: Tinkerbell, Bellie, Bella, Bell
Ras: Tinker
Geboortedatum: 01-01-2011. Bell is in maart 2015 geïmporteerd uit Ierland en daarom is haar exacte geboortedatum niet bekend, enkel het jaartal. Rond juli 2015 is ze bevallen van een kerngezond hengstje!

Afbeelding

Bellie kan nog niet super veel naast wat leuke vrijheidsdressuurkunsten waar we achter kwamen (spagaat, kusje, flemen, jambette, shaken, meelopen, achteruitlopen etc.) Je kan er zo op gaan zitten, dan is ze super braaf en zet ze geen stap verkeerd. Er zit alleen nog helemaal geen stuur op en de beenhulpen begrijpt ze ook niet. We beginnen dus helemaal bij 0, lekker grondwerken, elkaar leren kennen. Wat longeren, wat ze nog erg lastig vindt. Onze toekomstplannen bestaan vooral uit kilometers maken. Buitenritjes, een sprongetje, wat dressuurwerk en wie weet wat nog meer. We houden van veelzijdigheid. :') We zijn nog helemaal kaal, daar bedoel ik mee dat ik wat halsters heb, een longeerlijn en daar houdt het wel mee op. We duiken nog het avontuurtje in van zadels en hoofdstellen waarin ik jullie graag mee neem!

Zoals jullie zien heeft ze flink wat haar, geweldig. De pennyprinses in mij komt weer helemaal naar boven. Ik kan dus ook eeuwig bezig zijn met vlechten etc. :j

Afbeelding

Mijn ouders gaan regelmatig mee naar stal om bij Bell te kijken en te vertroetelen. Mijn mams heeft maandag zelfs geholpen met het mesten van de paddock op eigen initiatief, wie had dat verwacht. _O-

Afbeelding

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om ons geweldige avontuur te volgen! In dit topic zal ik regelmatig updates en foto's plaatsen. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-16 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:54

ik volg ook dit topic weer mee, leuk!

ooit hoop ik ook mijn eigen tinker te kopen :+:

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:58

Super leukk paardje! Veel plezier samen toegewenst!!

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:04

super leuk ! had je vorige topic ook gevolgd volg nu weer !

heel veel veilige kilometers toe gewenst :)

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:17

Mooi paardje! Ik kijk mee. :j

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:07

Aaah zo leuk! Ik volg zeker. <3 <3

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:54

Ik ga ook weer volgen! :D

Zolang ik wifi heb dan. :+

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:07

Wat een mooie Tinker! Ik vind Tinkers meestal helemaal niets maar Tinkerbell is wel heeeeeel erg leuk <3. Ik volg dus! Best gaaf dat je vanaf 0 begint, vind ik zelf ook leuk. Kan je beide in groeien en maakt je band ook heel sterk!

En ik gok dat je helemaal los gaat wat betreft spullen kopen, ik vind het zelf erg moeilijk om me in te houden :D. Voor Harvey had ik ook niets (vorige paard 2 jaar geleden overleden, alles weggedaan). Inmiddels heb ik heeeeel veel spulletjes, maar heb erg veel tijd en plezier in het uitzoeken gestoken.

Veel succes en plezier samen!!

Fris

Berichten: 825
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:23

Ik volg natuurlijk ook! Knappe Tinkerbell :D <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:23

Wat een knapperd! Ik volg ook weer mee. Pas geleden heb ik ook allemaal spullen moeten kopen voor Ducky, en geloof me je eindigd met meer dan je nodig hebt :')

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:27

Ook ik volg weer mee!
Wat is het toch een mooi paard <3

Minisprout
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:37

Jouw Tinkerbell zou zo een setje kunnen vormen met onze Max

Afbeelding
Afbeelding

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:37

Ik volg ook :) Wat een leukerd is Bell!

Vronie

Berichten: 375
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:39

Wat een leukerd! Gefeliciteerd :) Ik volg ook!

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:56

Wat een leukerd, ik volg!

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:11

Jeetje wat een leuk dier!
Ik heb net je andere topic even snel doorgelezen en ik herken je verhaal. Helemaal gek geworden op een paard die uiteindelijk niet door ging, grote teleurstelling. Gelukkig later mijn tinker gevonden, liefde op het eerste gezicht en gewoon perfect!
Some things are just ment to be.
Mij heb je erbij als volger :D

tweetty
Berichten: 118
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: 's-gravenzande

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:40

wat een leukerd, hoop dat jullie samen veel plezier gaan hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:55

Wat super leuk zeg al die volgers! :D

Ben echt heel blij dat Tinkerbell steeds meer went in de kudde. Ze mag nog steeds niet altijd mee eten en moet rustig wachten tot een ander klaar is maar goed ze krijgt niet meer de klappen en trappen als in het begin.

Janntjuh schreef:
Jeetje wat een leuk dier!
Ik heb net je andere topic even snel doorgelezen en ik herken je verhaal. Helemaal gek geworden op een paard die uiteindelijk niet door ging, grote teleurstelling. Gelukkig later mijn tinker gevonden, liefde op het eerste gezicht en gewoon perfect!
Some things are just ment to be.
Mij heb je erbij als volger :D


Haha zo voelde het wel idd! Toen na de eerste grote teleurstelling heb ik me daarna vastgehouden aan het feit ''dat het niet zo mocht zijn''.

Minisprout schreef:
Jouw Tinkerbell zou zo een setje kunnen vormen met onze Max

[ [url=m/DBfZM1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XcMkqC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo die is leuk!! <3

woepsie90 schreef:
Wat een mooie Tinker! Ik vind Tinkers meestal helemaal niets maar Tinkerbell is wel heeeeeel erg leuk <3. Ik volg dus! Best gaaf dat je vanaf 0 begint, vind ik zelf ook leuk. Kan je beide in groeien en maakt je band ook heel sterk!

En ik gok dat je helemaal los gaat wat betreft spullen kopen, ik vind het zelf erg moeilijk om me in te houden :D. Voor Harvey had ik ook niets (vorige paard 2 jaar geleden overleden, alles weggedaan). Inmiddels heb ik heeeeel veel spulletjes, maar heb erg veel tijd en plezier in het uitzoeken gestoken.

Veel succes en plezier samen!!


Haha ik hoorde inderdaad dat je een heule hoop verzameld naar mate de tijd. :') Het scheelt dat ik al een pad en wat halsters, poetskist, borstels etc had. Van de oude eigenaar kreeg ik nog een halster+touw mee, voerton met inhoud, borstels, kaptoom en longeerlijn. Dus dat was echt heel fijn.

Momenteel leen ik een renzadel en een hoofdstel+hackamore van een vriendinnetje. Renzadel is ideaal want dat past op elke rug. Hackamore ga ik niet gebruiken denk ik, ben daar zelf nog te onervaren mee en van horen zeggen zijn die dingen erg scherp. Dus ik denk dat ik maar even moet zoeken naar een goed bitje. Bitloos kunnen we altijd nog doen. :))


Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:43

Ik volg ook! Ze is leuk:)

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:54

Nou vandaag heb ik er thuis voor de tweede keer opgezeten. Deze keer met hoofdstel en bit in. Ze reageerde hier heel goed op. Alleen begreep ze niets van de stemhulpen. :)) Dus we gaan vanaf morgen lekker aan de slag met longeren.

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:34

Ik ga je ook volgen <3 knappe tinker!

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:28

Leuk een tinker veel plezier met haar! Heb je haar wel laten keuren? Misschien lees ik er overheen..

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:14

Nee heb ik niet gedaan :)

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:43

Vandaag begonnen met het longeren, max een kwartiertje aan het werk gegaan. Maar ze was zo braaf en pakte het onwijs goed op! :D