NOuja ik ben erg BOOS zeg...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 21:01

Goh, wat een verhaal ja. Ik las hier vanmorgen in de krant over Tiger Woods, een natuurtalent dat op dit moment alles bij golf wint. Ook bij die sport zijn er ouders die willen dat hun kinderen de top halen. In dat geval hebben de ouders de ambitie eerder afgeremd dan aangemoedigd.

Als je je kind een hobby wil laten hebben, dan moet je zoiets altijd in overleg doen botweg verkopen is het meest frustrerende wat je kan doen (weet ik, is ook met mij gebeurd). Vader had wel eerst eens uit kunnen kijken wat hij nou eigenlijk kocht. Diep in de portemonnee duiken de eerste keer is wel wat handiger als je ambities hebt. Een pony is nou eenmaal geen wegwerpartikel. Als je nou echt ambities hebt, koop dan een pony die al veel gewonnen heeft. Een kind van 11 gaat namelijk echt niet lang op dezelfde pony.

Brengt me nog naar de volgende domme stap: Veel ouders denken "vooruit" en kopen dus maar een pony die een paar maten te groot is voor een kind. Een 11-jarige hoort gewoon op een Welsh Sektie A thuis, en niet op een B of K. Dat is doodzonde, want een kind kan een te grote pony niet kontroleren. Onze oude Tina (1.17m) deed het heel best met een meisje van 16 jaar, vaak zijn de A's de beste ponies om te rijden..

Maar goed, ik ga niet iedere idioot op deze planeet veranderen. Het is gewoon heel jammer. Haar liefde voor de sport zal zwaar op proef gesteld worden, dus dat wordt er niet beter op.

Ik zal zelf wel genoeg taak hebben met mijn eigen zoontje. Hij is nu 1 jaar oud en natuurlijk hoop ik dat ook hij het paardenvirus meekrijgt. Ik weet wel dat ik er dat niet met geweld in moet stoppen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers