Nou weet ik t ook niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 21:59

Moon heeft dus sind een maand een weitje ,Hij vind het er fantastisch ,er is alleen een probleem hij is nooit op de wei geweest en haaaaaaaaaaaaaat vliegen muggen en al die pikbeesten .Hij gaat helemaal over de rooien als er een pikt (ook als ik er opzit dus ).Nu had ik hem dus met een zomerdek op de wei gezet en dat ging goed ,totdat de buurman kwam en zei :GE MAKT ER N WATJE VAN bovendien zei hij,,, dat als er een daas onder t dek komt dat dan natuurlijk het hek helemaal van de dam is .Nou ik vond dat ie daar wel gelijk in had en zei dat ik voortaan het dek af zou laten hij moest maar wat harder worden .Die man zei ook nog dat ie toch nergens naar toe kon en vanzelf wel op zou houden met lopen als ie moe werd .Daar zat wat in .
Volgende dag het dek afgelaten .Maar wat gebeurt er : EEN DAAS Moon werd helemaal gek
Begint me een partij te scheuren niet te remmen .Steeds harder en ondertussen bokkend .Na ongeveer 10 min werd hij moe maar bleef steeds aanzetten totdat hij (jawel) viel,, plat in de wei .Hij schrok zo dat hij zijn hoofdje ook plat neerlegde en zo even bleef liggen .Toen stond hij op (kreupel natuurlijk) en begon weer opnieuw te galopperen .Nou toen hij eindelijk ophield (ik met mijn armen wijd om hem te stoppen ) was hij kompleet over de zijk ,Nu is hij niet mee geweest en ik weet niet nmeer wat ik moet doen . help

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:02

Overdag binnen houden en alleen na de schemer naar buiten, s'morgens vroeg weer naar binnen.
Als het in de praktijk kan is dit de beste oplossing.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:13

vliegendekens inplaats van een zomerdeken? daar kunnen dazen niet zo makkelijk onder komen.
heb je de hele ntivliegentroepspray al geprobeerd?
Sommige paarden kunnen er echt niet tegen worden er helemaal gek van jij gaat ook rennen als je door steekbeesten wordt gestoken en ze laten zich niet wegjagen of doodslaan... ik teminste wel sommige paarden hebben meer een olifanten huid en hebben er ook minder last van Lot kan er goed tegen Moon zag eruit alsof ze lek gestoken was onder de bulten etc.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 22:14

Mijn weitje is 20 min rijden van mij vandaan en hij staat er dan helemaal alleen .!!!!!Niemand in de buurt die er verstand van heeft en nog erger vlak bij het woonwagenkamp .Ik heb hem ingesmeerd met vee-rust (op aanraden van dezelfde boer ,is godver 89 pieken )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-06-13 22:17 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:09

Knoflook voeren, inspuiten met vliegenspray, en dan alleen na zonsondergang buitenzetten. Da's 't enige dat je voor 'm kunt doen....

Sterkte, Sonja

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:17

Je kunt hem ook nog appelazijn geven, 50ml per dag, gaat ie wel vreselijk van stinken als ie zweet maar het werkt enigsinds. Aanspraak in de vorm van een andere pony wil ook helpen om de aandacht af te leiden. En verder moet ie er inderdaad maar aan wennen. Gebeurd ook wel hoor, kost wat tijd.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:33

Je hebt van die speciale bandjes die je om de benen en de hals kunt doen van je paard. Eigenlijk net zoiets als vlooienbandjes voor katten maar dan zijn het vliegenbandjes voor paarden. Het schijnt maximaal 2 maanden te werken. Verder kun je een vliegenmasker om zijn hoofd doen, ze kunnen er prima door zien. Ik zou hem toch maar ook een vliegendek opdoen. Meer "watje" dan ie al is kun je er toch niet meer van maken Haha! Verder kun je nog ieder lichaamsdeel wat niet bedekt is of voorzien van een vliegenbandje, inspuiten met vliegenspray. Verder knoflook door het voer en de weide zo schoon mogelijk houden. Suc6!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:36

Vliegenbandjes? Nog nooit van gehoord. Ik laat me verrassen, waar vindt ik die dingen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 08:27

Misschien investeren in zo'n Boett deken (schrijf je het zo?)

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-01 19:41

Gisteren heb ik moon vrij gegeven als aanloop voor Almelo ,vandaag zou ik hem gaan longeren en nu is hij kreupel ,snik snik,ben ik stom of niet dat ik me door zo,n stomme boer van de wijs laat brengen Ik moet ook gewoon naar m,n gevoel luisteren .stom stom stom.Morgen komen m,n vriendin en haar man naar moon kijken .Hij zegt dat t in z,n schouder zit omdat hij rechts om niet kreupel is en linksom op links valt .Hij viel op zijn rechterheup en kan daarom de kam van zijn rechterschouder geblesseerd hebben .Als het dat is dan ,zegt hij ,dat het niet zo lang hoeft te duren en dat ik misschien toch naar Almelo kan .Stom stom stom