Ik heb meningen nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:34

Is je vader niet verplicht om tot je 21ste alimentatie te betalen?

Tsja, heb je alle mogelijkheden bekeken? Goedkopere stalling, betalende bijrijder etc? Heb je goede vooruitzichten qua banen etc als je afgestudeerd ben?
Ik zeg niet dat je het moet doen: maar je zou bijvoorbeeld een bedrag kunnen lenen bij duo per maand en dat op een spaarrekening kunnen zetten. Als je het niet nodig hebt laat je het staan en maak je er zelfs winst op (het terugbetaal rente percentage dat je betaald is namelijk lager dan dat je krijgt op een spaarrekening) is er iets aan de hand heb je geld om het te betalen.

Denk er echter goed over na want als je het gebruikt zul je het terug moeten betalen. Als je van te voren al weet dat je geen ruim salaris gaat hebben later is het niet slim om te doen.

Ikzelf studeer ook en werk hard om m'n paardjes te kunnen betalen. Ze zijn het echter wel waard want zonder mijn eerste paard had ik er niet meer geweest denk ik. Het is echt mijn maatje en ik eet liever zelf droog brood dan dat ik hem verlies. Het moet echter niet zo zijn dat ik hem bij een simpele kreupelheid al zou moeten laten slachten, dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeten. Zolang ik ze kan betalen en een potje heb voor de dierenarts blijven ze, ookal moet ik er sober voor leven.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 10-07-15 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

First love never dies ღ
P & K ღ


xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:50

Uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken. Als je een gezond paard hebt, zal ze vast een goed/ leuk huisje kunnen vinden.

Je moet kijken of jij het het waard vind of niet. Het is hard werken en het brengt soms behoorlijk wat zorgen met zich mee en je zult wr behoorlijk veel dingen voor moeten opofferen. Voor mij is dat het waard en waard geweest maar er zijn ook genoeg mensen die voor verkopen kiezen.

Voordeel is natuurlijk wel dat je nu nog tijd hebt om een geschikt huisje te zoeken. Als je geld op is en je moet haar opeens verkopen zul je minder kritisch kunnen zijn op eventuele kijkers.

Ik zou niet zonder mijn paard kunnen en zou hem alleen verkopen als ik echt niet anders zou kunnen. Dingen opofferen voor hem vind ik niet erg want voor hem voelt het niet als oppfferen. Je gezin is natuurlijk ook heel belangrijk. Voor mij is was thuissituatie juist een belangrijke reden om hem te houden. Voor jou is dat weer anders :).

First love never dies ღ
P & K ღ

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, Natascha, Poosje81 en 94 bezoekers