alweer een tegenslag in mijn zoektocht.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 13:52

Ik ben inmiddels radeloos. KWPN doet echt geen fluit voor je. Nog steeds geen stap verder gekomen in mijn zoektocht. KWPN had me geadviseerd om een briefje te sturen naar de redactie, met een fotootje van Tonkie erbij. Als ze dan plaats hadden zouden ze het plaatsen in In de Strengen. Wie weet is er een lezer die Tonkie herkent. Heb ik dat vorige week dus gedaan. Een kort briefje met alle gegevens die ik heb, met een foto erbij, nog wel in drie formaten uitgeprint, van heel klein tot iets minder klein, anders plaatsen ze het toch niet. Dus ik dacht, zo, dat is mooi geregeld. Ligt er gisteren een brief in de bus waarin staat dat het mogelijk is om een advertentie/opsporingsbericht te plaatsen. Hier moet dan wel voor betaald worden staat erbij. Een telefoonnummer erbij, dat even gebeld. Advertentiekosten: vierhonderzoveel gulden!!!! Zijn ze gek geworden?! Die praten daar langs elkaar door. De ene zegt opsturen en dan kijken we wel wanneer we plaats hebben ervoor, krijg je daarna weer een brief van een ander waarin dit staat!
Die vrouw van die advertenties had niks ontvangen van mij met de post. Dus dan zal het wel een gratis plaatsing zijn zei ze, als redactioneel stukje. WAAR IS MIJN POST DAN GEBLEVEN!!!

Ik snap het allemaal niet meer en ik sta op het punt om mijn zoektocht op te geven, ik kom er toch nooit meer achter. En dan sta je daar als paardje, met een KWPN-brandmerk maar een volledig onbekende achtergrond en geschiedenis..... Verdrietig

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 14:02

ze heeft er geen papier meer bij? Ik heb ze eens gevraagd of ze Hamara wilden bekijken, dus haar papier (had haar afstamming en ook haar nr) en toen konden ze vertellen dat ze niet was overgeschreven. Heel vaag idd.
Niet opgeven hoor! Gewoon doorgaan... ze worden je vanzelf wel eens zat en dan gaan ze wel wat doen...

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 14:27

Nee, ze heeft geen papieren bij, en ik weet verder HELEMAAL NIKS, dus geen nummer, vader, fokker, vorige eigenaar die geregistreerd staat, veulens etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.

HELEMAAL NIKS

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:15

Dan wordt het idde rg moeilijk lijkt mij.... Kun je iets op hun site vinden? MIschien dat je daar een berichtje achter kunt laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:24

Hoi Suus, wat een ellende allemaal. Maar ik had begrepen dat je wel een vermoeden had bij welke handelaar ze vandaan kwam. En dan weet je ook ongeveer uit welke regio ze komt.
Handelaren die zich richten op recreatie paarden halen hun paarden vaak uit de directe omgeving. Misschien kun je een klein opsporingsberichtje plaatsen op de manages en rijvereenigingen in die regio. Misschien zijn er mensen die zich je paard herinneren van een vereenigingsles, wedstrijden of manege.

Een vriendin van mij is een keer het tegenovergesteld overkomen. Op een dag kwamen er mensen op bezoek op de manege waar ze haar paard gestald had staan. Toen de bezoekers haar paard zagen barstte de vrouw meteen in tranen uit: Dat is onze Vaillant! riep ze. Ze was al heel lang op zoek naar haar vroegere paard en zonder het te verwachten kwam ze haar paard tegen op een manege in een buur-dorp. Heel toevallig was mijn vriendin net naar die manege verhuist. Soms hoef je dus helemaal niet zo ver te zoeken.

Heel veel succes met je speurtocht. Party!! *LOL* Party!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:35

Als je helemaal geen gegevens hebt, hoe kan het KWPN je dan helpen? En er is geen enkel tijdschrift dat gratis zoekertjes plaatst want daarmee worden ze overspoeld en dat kost veel geld aan papier en drukkosten. waarom probeer je het niet op internet? Dat is ook nog gratis?

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 15:37

Ik heb een vermoeden ja, ze komt waarschijnlijk van een handelaar die altijd bij ons op de manege kwam, zijn naam was Pietje. Zo werd hij altijd genoemd. Hij zou uit de kanten van Breda moeten komen. Hij leeft niet meer. De manegeeigenaar die mijn paard gekocht heeft van een handelaar weet zelf niet eens meer van wie. Leuke zoektocht he... Verdrietig Gisteren heb ik het nog met hem erover gehad. Ja zegt hij, ik weet het niet, en, ze heeft natuurlijk geen papieren bij, dus... Ik zeg: ze heeft anders wel een brandmerk! Maar toen kwam er vanalles tussen en uiteindelijk weet ik nog evenveel. Maar niemand weet iets bij ons. Dus helaas

Ik zou natuurlijk op die maneges een berichtje kunnen ophangen, maar ja, het is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg he...

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 15:40

Gail; ze heeft een KWPN-brandmerk, dus ze staat gegarandeerd ZEKER in hun systeem. Omdat een standaard KWPN-rijpaard natuurlijk niet te vinden is zonder gegevens is dit niet te doen. Maar mijn paard is vermoedelijk Gelders, en daar zijn er niet veel van. KWPN zou bijv. mij een uitdraai kunnen geven van alle Gelderse merries, geboren in een bepaald geboortejaar. Dan kan ik daar ZELF wel in gaan zoeken of er eentje aan de beschrijving voldoet. Er waren in 1979 nog maar 500 Gelderse merries, dus die uitdraai zal geen 1000 resultaten opleveren. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik hier voor wil betalen, maar nog helpt het niet. Op internet heb ik het ook al staan, nog geen enkele reactie. Fokkers zitten niet op internet, die zitten in de stal en op de boerderij...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:51

Ja maar een 'brandmerk' levert geen gegevens op. Je hebt een vermoedelijk gelders paard met een vermoedelijk geboortejaar. Dus als je in vier jaar wilt zoeken heb je al minimaal 2000 paarden. En als je die lijst uitdraait zit daar vast geen fotootje of zware omschrijving bij. En als je dan ook nog stel een vos met wat wit hebt, dan kan je dus vervolgens alle fokkers wel opbellen! Maar je weet niet hoe die heet dus kunnen die je ook niet verder helpen! Sorry, ik snap jouw wens wel om meer info te krijgen, maar als je zo weinig informatie hebt, wat moeten ze dan? En als je wilt betalen nou dan plaats je die advertentie toch?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:53

Stom idee misschien.
Maar kan je niet iets met DNA (een belangrijk deel van de bekendere merries en hengsten hebben vast wel een DNA test ondergaan.)!?!?
Verward Succes met het zoeken naar een spelt in een hooiberg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:03

Suus, als mijn hoefsmid er weer is dan zal ik het hem vragen. Je kunt hem ook zelf bellen natuurlijk, wat je wilt.