Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:11

Mijn zoektocht is ten einde. In januari mogen wij ons nieuwe paard op gaan halen! *\o/*

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:14

Helaas kon het niet doorgaan..
We zoeken dus toch nog weer verder...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:26

Dat is balen!

lisasannexo
Berichten: 16
Geregistreerd: 02-12-14

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:51

hey lezers, ik maak ook een soort stappenplan om een shetje te kunnen kopen. ik heb een eigen blog gemaakt om mijn doel te berijken ( een shetlander in 2015) . bezoek de blog even en laat een leuke reactie achter. ik heb alleen nog een info pagina maar er komt snel meer !

louiisaa

Berichten: 195
Geregistreerd: 22-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:33

super gaaf! :D moet lukken want iedereen die er echt voor gaat , kan het

lisasannexo
Berichten: 16
Geregistreerd: 02-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:42

louiisaa schreef:
super gaaf! :D moet lukken want iedereen die er echt voor gaat , kan het

ja precies als je er maar hard genoeg voor vecht !
wil je misschien een leuke reactie of tip achterlaten op mijn blog?

lisasannexo
Berichten: 16
Geregistreerd: 02-12-14

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:43


branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:43

Hier even een baal momentje!
Onze auto ging kapot en kon in de 1e instantie niet zo snel gemaakt worden. Wij hebben dus een andere (2e) auto aangeschaft, maar dat betekend dus dat het paard weer moet wachten, weg spaargeld, weer opnieuw beginnen... Ik baal best wel!
Aan de andere kant heb ik nu ook mn eigen auto maar ik had natuurlijk veel liever een paard gekocht -O-

Hoe gaat het bij jullie?

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:12

Wat leuk om dit topic te lezen.
Dromen is een super mooi begin van iets moois wat dan hopelijk uitkomt.
Soms komt dit onverwachts, ik zal mijn verhaal vertellen!

Het was mijn droom ook altijd maar mijn ouders vertelden mij steeds: Een paard komt er niet in. Ga er maar over dromen en sparen en als je dan op jezelf woont met een goede baan regel je het maar.
Of te wel als ik in ieder geval niet meer thuis woonde en zij er niks mee te maken hadden :')

Maaaar: het liep totaal anders en mijn droom kwam dan ook al uit op mijn 17e.
Inmiddels 21 en nog steeds dol gelukkig met hetzelfde paard :D

Maar hoe dan? totaal niet gepland en onverwacht dat zet ik eerlijk erbij.
Ik huurde een paard van iemand die eigenlijk geen geld had en wel 5 paarden gratis gestald bij de stal waar ze werkte. Naja je kent het, ze werd daar ontslagen en stond met 5 paarden.
Of te wel 3 naar de slacht (ja, mijn lease paard) en 2 hield ze die werden verhuist.
Ik ging op de 1 rijden maar die had geen zadel meer etc. en ging om een vreemde manier ook naar de slacht.
Toen bleef er nog maar 1 over, een 5 jarige kwpn. Een wild, bang en mishandeld paard.
De enige die over bleef, dus ik ging die maar leasen (met gevaar voor eigen leven haha)
Ze was er zelf bang voor dus ook deze moest weg, maar vanwege de potentie niet naar de slacht.

Ik had echt een klik met har ondanks dat ze alles deed wat niet mocht (rodeo's , steigeren en achteruit met opstappen, ze was zo onzeker en bang)
Ik wilde haar dan ook héél graag kopen. Heel voorzichtig aan mijn ouders gevraagd die me raar aankeken maar me de kans gaven om alles financieel uit te zoeken.
Zodoende alle kosten berekend en mijn salaris en dat ging lukken, ik mocht haar kopen, yeah!!
Nog door de DA laten keuren , waar ze zo doorheen kwam en toen was ze van mij.
Overigens alles zelf betaald , alleen het eerste jaar 50 euro per maand gehad van mijn ouders.
Zo nu en dan ook een bijrijder gehad, die betaalden 50 euro mee voor 2 dagen per week.
Deze stopten wel al vaak snel omdat ze mijn paard maar niks vonden.
Momenteel net weer opzoek gegaan naar een bijrijder,nu ze braaf is, is dat al veel makkelijker om te vinden en dus is het nu meteen gelukt :)

Ik heb er heel veel tijd en geduld in moeten steken en kan terug kijken naar een geslaagde periode.
Het is nu een top paard! Ik kan er letterlijk alles mee en ze is toch zo lief.
Mijn droom paard was een brave fries of haflinger en toch kocht ik een wilde kwpn.
Maar dat is wat op mijn pad kwam en ben nog steeds zo gelukkig !

Dus: Alles kan en lekker blijven dromen en voor je het weet heb je je eigen topper in een stal staan.
En helemaal mooi dat jullie er echt een doel van hebben gemaakt om het echt te gaan doen :D

Van bang en onbetrouwbaar naar geluk en vertrouwen;
Afbeelding

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:47


Maximus91

Berichten: 172
Geregistreerd: 28-12-14

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 02:30

Super mooi paard AshleyRol!!!

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 04:41

lampjerulez schreef:
Natasja ik denk dat je nog even goed moet kijken.
Ok jij vind de aanschaf prijs laag, ik heb echter wel vooronderzoek gedaan en diverse paarden gevonden van 1500/2000 euro. Dit ging om ingereden dravers, ik heb zowel op de bokt markt als op marktplaats als op stallen hier in de buurt gekeken.


Als je echt een draver gaat kopen, zorg dan dat je goed klinisch en röntgenologisch laat keuren! Of dat je een grote pot aanlegt voor dierenarts kosten. Dravers worden op jonge leeftijd al extreem belast en hebben dus vaker blessures. Zeker als de focus niet ligt op het zorgen dat het paard zijn lichaam goed gebruikt zul je tegen dingen aan gaan lopen.

Ninthe23
Berichten: 51
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:25

Ik zou ook wel mee willen schrijven in dit topic, hoewel mijn plan van aanpak vooral een meerjarenplan is en ik nog lang zal moeten wachten tot ik echt een eigen paard kan kopen :).

Sinds enige tijd ben ik weer aan het paardrijden (ik stopte i.v.m. te weinig tijd + ik vond het niet meer zo leuk) en ik heb de smaak weer goed te pakken. Kijk de hele week uit naar de paardrijles, haha, net als vroeger! :P Ik heb vroeger overigens een eigen pony gehad, mijn moeder had een paard, dus ik weet wel wat het inhoudt, maar dus ook hoe waanzinnig veel tijd het kost. En ik weet dus óók dat ik een heel fijn leven heb zonder paarden (ruim 6 jaar niet gereden en toen heb ik het ook echt niet gemist), dus het kan ook zomaar zijn dat ik uiteindelijk toch besluit om geen paard te nemen :). Maar nu lijkt het me heel gaaf en ik vind dit topic erg leuk om te lezen en het werkt wel aanstekelijk ^^.

Mijn plan van aanpak zou er zo uitzien ongeveer, qua tijdslijn:
2016: afstuderen als verzorgende ig'er
2017: studieschuld aflossen (gelukkig wordt die niet al te groot, rond de 3000 euro, dus dat is wel te overzien :))
2017: Een baan vinden, hopelijk voor 32 uur of meer, wellicht ook trouwen als we dat dan willen :)
2018: wennen aan de baan en geld sparen enzo :)
2019: geld sparen en hopelijk verhuizen naar een andere mooie plek.
2020: settelen in het nieuwe huis en daarna kan ik gaan uitkijken voor een eigen paard.

Geld sparen: rond de 20.000 euro vind ik wel een mooi bedrag om op mijn spaarrekening te hebben over ruim vijf jaar tijd :). We gaan zien of dat lukt natuurlijk!
Ik ben nu overigens 23 jaar oud, dus als ik een paard zou kopen zou ik 28/29 jaar oud zijn. Dat lijkt me ook wel een prima leeftijd, ook in verband met mijn studie afronden en verhuizen enzo.

Hebben jullie trouwens allemaal een vriend die ook van paarden houdt, of dat niet? Die van mij houdt er namelijk niet van. Nou ja, poetsen en zo vindt hij wel leuk om te doen, maar rijden wil hij tot dusver nog niet. Ik houd daar ook wel rekening mee hoor, ik vind bijvoorbeeld wel dat ik helemaal zelf mijn eigen paard moet kunnen betalen, omdat dat dan echt mijn hobby is.

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 15:16

Wat leuk te horen dat nog meer mensen aan het plannen zijn!

Inmiddels ben ik toch gestart met leasen bij de manege.
Samen met een andere vrouw die ook helemaal gek is van het betreffende paardje :D
De kosten van het leasen zijn namelijk vele malen hoger dan op het moment dat ik het paard bij mij in de omgeving neerzet (hij staat nu 30min met de auto verderop).
(voor mensen die extra info wensen over de financiën oid, dat kan via pb)
Dit kan ik betalen, ook zonder medeleaser, maar op deze manier houd ik ook iets meer tijd over en is het financieel gezien veel beter/leuker haalbaar.

Ik heb recht op eerste koop dus als het mij na 1 jaar bevalt kan ik hem kopen of het lease contract verlengen. Voordelen zijn ook dat ik al wat spulletjes aan het aanschaffen ben zoals dekens longeerspullen, etc. Dus dit scheelt weer in het budget voor aanschafkosten in de toekomst :D

Daarnaast zijn er nog wat verdere ontwikkelingen.
Ik ben officieel volledig geslaagd voor mijn HBO :D
En ik heb een plan gemaakt met mijn ouders voor het verder aflossen van mijn 'schuld'
Zoals dat er nu naar uit ziet is dat voor deze zomer volledig afgelost.
Om vervolgens het spaarpot voor de aanschaf wat meer te kunnen spekken :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:26

Gefeliciteerd lampje! :D

Hier even mijn 'update' tussen haakjes :Y) Mijn plan is inmiddels als volgt, ik ben helemaal klaar met het wachten op een eigen paard en het gezeik met andermans paarden die komen en gaan.
Dus voor mezelf als doel gesteld dat ik over maximaal 2 jaar een paard ga kopen. Klinkt erg enthousiast, dat is het ook.. Maar ik ben overtuigd dat het mij gaat lukken! Het komende jaar zal sowieso niet lukken in verband met mijn kamerhuur. Bedoeling is daarna te verhuizen naar een goedkoper stekkie.

Kans is groot dat ik mijn paard zal stallen op een manege in Amsterdam, zoals manege de Ruif. Ziet er allemaal netjes uit en de prijs is nog te overzien. Goedkopere stallen zijn vaak een heel stuk verder weg en gewoon niet bereikbaar met OV, dus geen optie voor mij. Duurdere stallen wel haha. Op 4 maart moet ik voor een 2e gesprek voor een bijbaan, dus waarschijnlijk vanaf maart/april heb ik werk! Vanaf dan zorgen dat ik rond kan komen en lekker kan sparen.

2015: Sparen! Een spaarpotje voor onverwachte kosten heb ik in principe al. Daar staat genoeg op om van te studeren én eventuele dierenarts kosten te betalen. Dus wat ik dit jaar ga sparen is puur voor de aanschaf en maandelijkse kosten.
2016: Goedkopere kamer zoeken in Amsterdam, zorgen dat ik nog steeds werk heb en lekker ga verdienen.
Mijn doel ligt rond 2016/2017 een paardje kopen :j Mijn vriend is ook om, die wil graag leren rijden als ik een paard heb. Dus ik heb al een bijrijder haha. Verder zou ik misschien wel een betalende bijrijder kunnen nemen voor mijn paard tegen die tijd om de kosten wat te drukken. Maar dat zien we dan wel.

Zolang ik zelf positief ben en blijf en overtuigd ben van mijn plan, denk ik dat het allemaal wel moet lukken! :D Ik ben bereid om bij wijze van op water en brood te leven om een paard te onderhouden.

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:42

Lampjerulez, gefeliciteerd met je diploma! Gaaf gevoel is dat hè? :) Geniet er van! En wat leuk dat je nu een paard least en dat je zo kunt kijken of hij wat voor je is, klinkt goed!

Ik heb natuurlijk ook een kleine plan van aanpak voor een eigen paard :). Als het goed is studeer ik volgend jaar (2016) af en dan vind ik hopelijk ook werk. Mijn vriend en ik willen daarna ook graag verhuizen, en daarna zou ik graag een eigen paard willen aanschaffen. Dus zo rond 2019 schat ik ergens. Mocht ik nog doorstuderen en schuift het allemaal wat op, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde, dus dat zien we dan tegen die tijd wel weer.

Spaargeld is nu ongeveer 3000 euro en dat mag straks natuurlijk wel meer worden als ik een baan heb (haha, kijk er al helemaal naar uit, om echt 'eigen' geld te hebben :P). Een bijrijder wil ik overigens zelf liever niet, ik wil gewoon een paard voor mezelf en die niet hoeven delen ofzo. Mijn vriend vindt paarden wel leuk (om te knuffelen en te poetsen), maar rijdt zelf niet. Maar hij staat wel achter mijn plan, als ik er gelukkig van wordt een eigen paard te hebben, dan moet ik dat vooral doen, dus dat is wel fijn!

Hoeveel tijd zouden jullie willen/kunnen besteden aan jullie paard? Ik zou wel graag minimaal 3 - 4 keer per week willen rijden. Als me dat niet lukt, dan wil ik ook geen eigen paard, omdat me dat voor het paard niet fijn lijkt. Maar ik denk dat het voor mezelf ook niet heel realistisch is om iedere dag te willen rijden. Hoe denken jullie daarover? En stalling, in volpensioen of willen jullie dingen zelf doen?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:51

Voor mij inderdaad ook minimaal 3 keer per week rijden :j Iedere dag lijkt me een beetje overenthousiast. Stalling heb ik het liefst volpension in het begin en dan zodra ik afgestudeerd ben en een baan heb, meer richting doe het zelf stal denk ik :) In principe vind ik dingen zelf doen niet erg, maar in combinatie met een studie wordt dat misschien wat moeilijker. Als het te combineren valt dan doe ik dat uiteraard. Mijn enige 'eis' is eigenlijk een stalling dichtbij huis, in mijn geval is dat Amsterdam. Na mijn studie ga ik waarschijnlijk wel terug verhuizen naar de Betuwe, dus die stalling komt dan wel goed. Misschien wel aan huis? :D

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:15

Wat leuk allemaal! Mijn plan heeft flink wat wijzigingen ondergaan inmiddels :')

Ik ben in september 2014 begonnen met een HBO opleiding Pedagogiek en de plannen waren dus om in die tijd lekker bij te blijven rijden en geld te sparen en zelfs als het lukte te gaan starten in de dressuur en na het afstuderen op zoek te gaan naar een leuk paardje....

Nu ben ik in de eerste week van Januari gestopt met die opleiding, dus ik dacht al "okeyy...dan stellen we het wat uit, kan ik ook wat meer doorsparen..."
Nu heb ik dus ook een nieuw bijrijdpaard na wat omstandigheden, maar daarmee ben ik wel overgestapt op de Western! :o Dus vanaf dat moment is het me niet meer duidelijk wat voor paard ik ga zoeken, laat staan waar ik het ga stallen, want stel het wordt western, dan ben ik veeeeel beperkter in mn keuze...

Nu heb ik ook nog besloten om een andere opleiding te gaan doen; Hippisch Ondernemer. Maar dit is een MBO 4 opleiding en geen HBO :') omdat ik een havo diploma op zak heb kan ik deze opleiding in 2 jaar afronden ipv in 3 jaar, dus wil ik daar nog een opleiding achteraan doen. Tot dusver gaat mijn keus uit naar Hoefsmederij (3jarige opleiding), maar dat zie ik dan wel :Y)

En dat maakt dat ik ipv in 2018 klaar zou zijn, dat 2020 pas wordt :oo
Maakt wel dat ik lekker lang kan sparen :')
Nu zit ik dus tot september weer thuis, dus zou je zeggen; ga lekker werken! Nu kan ik alleen geen werk vinden, buiten schoonmaakwerk om. Dus werk nie zo veel voorlopig _O- tot die tijd blijf ik zoeken naar werk.

Maar: tot dusver gaat het sparen goed! Ik ga nu wel mn stufi missen dus dat hakt er wel even in, maar het schoonmaakwerk betaalt veel beter dan supermarktwerk dus dat scheelt een hoop :$

Grote kosten die mijn spaarplan nog gaan belemmeren de komende jaren:
-mijn studie
-in 2016 wil ik beginnen met mijn rijbewijs
-voordat ik een paard aanschaf wil ik een eigen auto hebben. Ik ben de combi van winter en scooter wel zat aant worden :=

Edit (om de post nog langer te maken :') ):
Ik wil het liefst zelf voeren en mesten (ben een pietlutje) maar buiten zetten wil ik dat gedaan wordt of via een rouleringsschema. Halfpension heeft dus mijn voorkeur :j
Qua rijden zou ik een bijrijdster wel gezellig vinden, maar dan voor 1 a 2 dagen per week en meer als ik niet zou kunnen. Hoeveelheid rijden maakt me niet zoveel uit, maar vette kans dat ik er elke dag zou staan. Ik moet controle hebben :')

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:42

Heej meiden, hoe is het hier? Mijn eerste jaar verzorgende ig zit er alweer bijna op en dan heb ik volgend jaar een diploma op zak :). Ik ga echter waarschijnlijk doorleren voor verpleegkundige, dus dat betekent dat ik pas in 2018 klaar ben met werken. En er zijn wat andere ideeën bedacht (om misschien te emigreren), dus of ik tegen die tijd dan een paard zal aanschaffen, geen idee! :o Eerst deze opleiding tot een goed einde brengen, haha!
Ik heb al wel een vakantiebaantje gevonden voor deze zomervakantie, dus dan kan ik mijn spaarpot weer gaan vullen :).

Hoe gaat het met jullie? Zwartvosje, heb je al een baan kunnen vinden voor je weer met studeren begint? En ghostattack, ik had je andere topic al gezien en een reactie gegeven, hoe gaat het met het zoeken naar een paardje? Jouw plan is in een stroomversnelling terecht gekomen! :D
Lampjerulez, hoe gaat het met jou? En met je leasepaard? Heb je al een baan kunnen vinden na je afstuderen? :)

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:44

Ik kom even binnenvallen. Ik had net een 4 jarig stappen klaar en toen kreeg ik bericht van oud-instructrice dat mijn favoriete paardje verkocht ging worden. Het 4 jarig plan werd een 4 weken plan :')
Ondertussen is hij al 2 maanden bij mij :D

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:58

Heyy Dat was even stil hier zeg :P
Dominiquee Hiiii :Y)

Mijn plan heb ik onlangs herschreven, basically the same, maar duidelijker.
Ik werk inmiddels bij de karwei, maar zoek nog verder naar een leukere baan die als het even kan meer betaald :') Heb eventjes schoongemaakt bij mensen thuis maar ben helaas op straat gezet omdat de vrouw waarbij ik schoonmaakte toch liever zelf schoonmaakte :') Snap die niet helemaal, maar okey :=

Ennn ik ga deze zomer al beginnen met mijn rijbewijs, terwijl dat eerst volgend jaar zou zijn omdat ik stiekem gewoon niet durf -geld heb ik al bij elkaar. := Ik ga ook een cursus rekenen en webdesign doen, waarvan rekenen morgen al begint :oo . Rekenen omdat dat eigenlijk gewoon echt nodig is, en webdesign voor de leuk en handigheid :) Beide via het NTI.
Qua studie ga ik nog steeds voor de paardenhouderij, maar hoefsmid doe ik toch niet want dat kan ik fysiek nooit waarmaken. En ik wil eigenlijk ook nog wat anders doen maar ik weet verdorie niet wat. :=

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:30

Wat leer je bij paardenhouderij dan, wat wordt je beroep dan (en zeg nou geen paardenhouder haha)

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:24

Hoi allemaal,

Mijn plan gaat ook ineens in sneltrein vaart.
Maar ook weer net even anders.

Mijn mede-leaser/bijrijdster moet helaas stoppen vanwege persoonlijke omstandigheden.
:(:) heel erg jammer want het is echt een schat die helemaal dol is op mijn paard.
De omstandigheden hebben dan ook niks met mij, of mijn paard te maken.

Ik was al aan het kijken naar stallingen in de buurt van santpoort zuid omdat ik daar ga samen met mijn vriend. Echter had ik dat op de planning voor eind dit jaar wat ook wat reëler is met de planning van mijn oorspronkelijke plan. Maar nu mijn mijn mede leaser gaat stoppen hebben mijn vriend en ik de knoop eerder doorgehakt en wordt mijn (lease)paard officieel echt MIJN paard zodra we de juiste stal hebben gevonden. Heb inmiddels bij 2 stallen gekeken, maar bij beide is wel iets waardoor ik toch nog even verder wil kijken.

Verwachting
Eind juni/begin Juli is het paard officieel van mij

Let wel ik heb dit paard nu al vanaf januari in de volledig in de lease en wordt het gewoon gezien als mijn paard, dus ik heb alle aspecten van een eigen paard al goed meegekregen.
En ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb, want heb ook zeker weken gehad dat ik dacht... waar ben ik aan begonnen/mee bezig. Ook ben ik er uit dat ik (ondanks alles) echt DIT paard wil.

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 10:17

Hoi allemaal,

Mijn 1,5 jaren plan is verkort met ongeveer een half jaar.
Nadat ik het betreffende paard heb geleased hebben ik en mijn vriend besloten het paard toch alvast te kopen en te verhuizen.

Inmiddels is het echt mijn eigen paard en staat deze in santpoort.
Financieel heb ik eerst een flink bedrag bij elkaar gespaard voor zowel de aanschaf als DA potje.
Met een beetje hulp van vriendlief om het proces te versnellen.

Het i nog even wennen zo'n rustige pension stal inplaats van de manege.
Maar mijn paard heeft het al veel te druk op de wei en kijkt niet eens meer naar mij om als ik hem op kom halen XD

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Plan van aanpak om eigen paard te realiseren, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:40

Wat leuk Lampje! Ga je nog een topic maken, of introduceer je je nieuwe maatje hier :D