Nieuwe proeven gejureerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 19:46

Ik heb vandaag in Spaarnwoude voor het eerst de nieuwe proeven gejureerd. Ik zal beginnen met wat van mij wordt verwacht geloof ik, kritiek. Verward
De meeste L combinaties hadden de proeven duidelijk niet even doorgelezen zodat er veel programmafouten gereden werden. Zonde vind ik dat. Ik had er 1 met 157-6= 151 punten!! Dan kan een proefje even doorkijken van te voren je dus een winstpunt schelen. Ook snapte veel niet dat de 2e helft van de grote volte in middengalop moest, jammer.
In de M1 werd er erg slecht gereden, ik had iemand met 171 ptn en iemand in de 160 en verder geen winstpunten (van de 9). De M2 was beter, 3 winstpunten van de 6, en de L weet ik niet meer precies (programma niet hier) maar dat viel ook een beetje tegen, maar ook omdat er dus heel veel programmafouten werden gemaakt. Ik geef toe dat er wat doordenk dingen inzitten, maar als je dat van te voren weet is het toch wel te doen Verward . Een groot struikelblok was zoals ik al een beetje bang voor was, de overgang naar stap tijdens halsstrekken, er zijn er toch maar weinig die dat op hun zit kunnen, jammer.
Verder een leuke dag gehad, jammer dat Fitz er niet was, maar we komen elkaar ooit nog wel eens tegen.
Groetjes Laura.

Navragen is beter dan afvragen.


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 12:41

Nee, ik heb de Z cursus nog niet gedaan. Jammer dat jullie niet gereden hebben, hoewel de bodem echt zo slecht was, dat het maar goed was dat jullie er niet waren.
(sinds mijn paard heen peesblessure heeft gehad ben ik erg neurotisch geworden over slechte bodems, ik denk dat ik hem weer ingepakt had en naar huis gegaan was)
Waarom ik dan als jury niets gedaan heb? Een beetje lafheid denk ik, ik had niet eens de slechtste baan en de rest deed ook niets Verward Lekkere reden he, verbeter de wereld, begin bij jezelf en verstop je vervolgens weer lekker achter de rest Bloos Bloos

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 18:40

Nee, ik heb geen speciale tips voor je (behalve proef doorlezen *LOL* )
En gewoon de ring binnenrijden alsof je zeggen wilt van "nou ga er maar eens lekker voor zitten, want daar kom ik aan" dat trekt toch altijd wel de aandacht.
Een briefje van fl 100,- in het entingsboekje wil misschien ook nog wel eens helpen, maar deze tip niet doorvertellen hoor. *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 23:26

De bodem was heel erg ongelijk, Het was ooit grag geweest, maar nu was het een soort omgeploegde akker.
Het bestuur, wat er net zit, was er erg mee aan, het was hun eerste buitenwedstrijd en zouden voor volgende keer maatregelen nemen. Dus misschien eerst informeren of de banen veranderd zijn?
Ze liggen volgens mij altijd op de zelfde plek, dus misschien gewoon de banen op het losrij terrein, dan is dat wel slecht, maar zijn de banen beter te rijden.

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 20:06

Sporen zijn zeker verplicht in de M, (vergeet niet je zweep weg te doen!!!) Handschoenen zijn verplicht bij een rijjasje, anders geloof ik volgens verenigingtenue, maar ik neem aan dat je met jasje rijdt, dus handschoenen ook verplicht.
PS voor de mensen die lang geen wedstrijden meer gereden hebben, plastron is verplicht he, dus je mag niet met dressuurblouse de ring in (wel onder je plastron natuurlijk)
_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-06-12 21:09 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 22:31

Hoi Daan,
Ik heb het boekje niet hier, dus kan niet meelezen, maar als het hetzelfde is als in de oude proeven deed jij het goed! Misschien heb je maar een paar pasjes gestapt? Je moet gewoon een stukje stappen en dan weer aandraven, nogmaals dat was bij de oude proeven zo, hoe het er precies bij de nieuwe staat kan ik niet nakijken, maar ik denk hetzelfde.

Navragen is beter dan afvragen.


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 09:32

Joepie, nog een jurylid erbij, ben ik niet meer de enige boeman. *LOL* *LOL* *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 09:45

Er zijn er hier een paar (gelukkig een grote minderheid) die er heel anders over denken. Ik weet gelukkig niet meer welke topic het was, maar ik kreeg er toch een keer van langs! Vandaar blij met de versterking. Maar de meesten hier zijn wel gewoon gezellig hoor. Een jurylid is alleen soms zo'n makkelijk afreageer voorwerp. Party!! Party!! Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-01 20:29

Graag gedaan en succes zondag! Oh jee, one-liner. Ehh goed poetsen he. Pling Pling Pling

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 20:24

Tja er wordt toch echt verzameling gevraagd in de M2, de een let daar wat sterker op dan de ander, maar het wordt gevraagd, dus als jij frank en vrij door de proef rijdt, wat t/m de M1 meestal wel gewaardeerd wordt, kom je wat verzameling betrefd waarschijnlijk wel wat te kort.
Ik zelf vind in de M de impuls belangrijker dan de verzameling, liever iets minder verzameld, dan die ruiters die gewoon heeeeel langzaam gaan rijden, dat heeft natuurlijk niets met verzameling te maken.
Maar als je 154 haalt bij een jury die als streng bekend staat, ben je toch al een heel eind in de richting? Gewoon lekker doortrainen en ik zeg altijd tegen mezelf (als ik rijd) als ik maar goed genoeg rij, kunnen ze nooit om me heen, misschien straal ik dat ook uit, want meestal kloppen mijn punten wel aardig, ook als ze minder zijn.
En ik hou me altijd ver van de jurygroepjes die bij elkaar klitten, ik wil nl absoluut geen punten halen omdat ik collega ben Misselijk Misselijk

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 12:51

De ellende van goed vooruit gegaan zijn is dat je het vaak nog geen hele proef volhoudt *LOL* De jury ziet dus een paar onwijs mooie stukjes, gevolgd door minder mooie, en dat geeft een iets minder beeld dan een paard dat constant de hele proef in dat mindere loopt zeg maar. Je wilt zo graag dat hele goede zien en straf dan de minder goede dingen wat af. Niet helemaal eerlijk misschien, maar zo werkt het wel. Als een paard een lange zijde super gedragen door de baan gaat en in een oefening weer wat gewoontjes wordt valt dat gewoon een beetje tegen, terwijl een paard dat de hele lange zijde hetzelfde loopt dan in de figuren, dan meestal beter voor dat figuur scoort.
Ik zeg ook altijd tegen mijn leerlingen, denk eraan, hoe beter hij thuis loopt, hoe minder je punten in het begin zullen zijn. Als je hem echter zo sterk weet te maken dat het niet meer bij gedeelten blijft, maar de hele proef, dan is 165 niets meer, op naar minstens 170 punten *LOL* *LOL* *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 12:40

Als het goed is wordt het natuurlijk ook in de M1 gewaardeerd als een paard meer gaat dragen, echt verzamelen bij velen denk ik niet, want dat staat niet in het boekje. Een vlotte proef krijgt idd vaak een gehaast karakter en ik hou er wel van als iemand de tijd neemt voor een oefening, ook weer niet zoveel tijd dat je gaat Slapen Slapen maar netjes afwerken.
Het probleem is dat de stukjes waar de paarden die net iets verder zijn, maar daarin nog niet bevestigd, ze dat vooral laten zien in de grijze zone's, dat is dus moeilijk mee te nemen in de punten. De grijze zone's zijn dus de stukken tussen 2 oefeningen in. Als een paard daar super loopt te sjouwen, maar vervolgens zijn volgende oefening verpest, kun je niet op een voldoende gaan zitten vanwege dat stukje daarvoor. Zo heb ik ook wel eens gehad dat een paard in een grijze zone 2 galopsprongen maakte, maar daarna een superoefening liet zien, nou dan laat ik die storing ook maar zitten.
Ik heb zelf gehad bij de Noord Hollandse kampioenschappen vorig jaar, dat ik -voor dezelfde proef- bij de ene jury 1e stond en bij de ander 13e, totaal 7e dus net niet overrijden. Ook ik ben op zulke momenten niet echt juryfan hoor. (voor de zomerkamp. hoef je je niet te kwalificeren, dus niet 3x naar verweggistan, daarom heb ik daaraan wel meegedaan, en voor het 4tal, dit even voor de mensen die de topic trainen en wedstrijden gelezen hebben)

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 13:31

Natuurlijk tellen de tussenstukjes ook mee. Je neemt ze in ieder geval mee in de eindcijfers gereden zijn enz. en als je op 155 ptn uitkomt (geef ik in principe niet, alleen bij heel hoge uitzondering bijv proef niet gelezen, 161-6=155, dan laat ik hem staan, eigen schuld) maar goed als je dus op 155 uitkomt met zulke goede stukken erin, ga ik naar de 156 ipv 154. Het geheel telt dus wel degelijk.

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 14:19

Belachelijk, geen ander woord voor. Lichtrijden moet idd bij het onderdeel zelf meegenomen en van 156 155 maken vind ik echt een rotstreek!!!!
Ehhh, ik was het toch niet he Haha! Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 12:44

Het mag idd niet zo, je moet 1 punt van het cijfer aftrekken en dan in de opmerking erbij zetten.

Navragen is beter dan afvragen.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers