Beleren van Blacky

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 21:13

Nou nou het is me wel een klus hoor!! Lips are sealed

Blacky vind het doodeng als je bij haar kont/staart komt ze begint te trappen en te draaien!! Dat is dus heel irri want ze moet dus voor de kar en heeft dus een staartriem! Scheve mond\

Ik van de week al aardig vaak met haar door het land heengelopen in het tuig (na heel veel moeite de staartriem vast gekregen) en ik ben ook al een paar keer langs de weg achter haar gaan lopen. Ging allemaal heel erg goed gelukkig. Nu heb ik haar gister voor het eerst voor de kar gezet!
Samen met een vriendin van me. Ik hield Blacky vast en zij hield de bomen omhoog (het lukte niet om haar achteruit voor de kar te zetten ze werd helemaal gek) en toen ik er recht voor stond deed ze heel voorzichtig de bomen naar beneden en na een poosje het tuig enzo vast gemaakt aan de bomen en Blacky stond voor de kar!! Even laten staan en toen lopen! Nou dat was me wat hee!! Scheve mond\ Ze werd zo gek dat ze ging draaien en haar achterhand liet zakken zodat ze met haar bibs onder de bomen kwam te staan! Lips are sealed Ik haar een tik geven en gelukkig stond ze weer goed even weer rustig laten staan en weer geprobeert! Dit keer ging het heel erg goed! een kwartiertje gestapt en toen vond ik het wel weer goed!

Al met al ben ik heel erg trots op mijn shetje!
Als alles meezit en het blijft goed gaan voor de kar doen we in augustus mee met het ringsteken in Putten.
Ik heb altijd meegedaan met Punkie maar die is echt ouder aan het worden en houdt het niet meer vol! Hopen dat het met Blacky goed gaat!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:21

Leuk dat het zo goed gaat!
Hoe oud is je shetje?
Ik ga met pinky over een half jaartje beginnen ofzo om te beleren voor de kar.
Maar overhaast niets he! dan komt het allemaal goed Lachen

Groetjesss

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 21:25

Blacky is nu 3,5 ze was al wel bekent met zadel en hoofdstel dus dat scheelde alweer! Morgen ga ik nog weer een keertje oefenen!
ik moet alleen effe kijken hoe ik haar van de staart/kont-stress af help want dit is levensgevaarlijk!! Ze kan hard trappen dat heb ik al gemerkt! Ik sta netjes naast haar om de staartriem om te doen draait ze zo ontzettend snel dat ik niet optijd mee kan draaien en zo een lel van haar krijg tegen mn knie aan!! Blauw en dik!! maar het gaat wel weer over!