Toch wel eng eigenlijk..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 20:58

oh een eigen paard lijkt door dat ik alle info aan het zoeken ben, prijzen bekijken, advertenties zoeken, snuffelen naar zadels, dekens, hoofdstellen en noem maar op zo griezelig dichtbij! ik ben al zo lang ik me herinner gek van paarden, en ik was zó blij toen ik wist dat ik er een mocht, maar nu.. tuurlijk, nog steeds blij! blijer kan je me haast niet maken! een echt eigen paard duurt dan 'nog' wel anderhalf jaar, maar ik mag eventueel een paardje laten bijrijden dan. ik heb gekeken naar littlerosies advertentie, heb intresse voor fiona, en juist omdat het een geschikt paard lijkt vind ik het zo eng! want wat als mn paard een teleurstelling word, of dat ik helemaal niet goed voor paarden ben (:?)
ik ben zo bang dat ik een paard naar de *** rijd, maar aan de andere kant weet ik dat het niet zo is maar toch..
oh ik zit te raaskallen, maar hebben/hadden jullie dat ook?
Kusje

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:02

Yup zoals ik net in een ander topic ook al zei, dat had ik met Pink ook... Helemaal 'flippen' en je vanalles in je hoofd halen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:02


Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:03

Hoi Ik had eigenlijk al een shet toen ik geboren werd en ben dus van kleins af aan aan het rijden geslagen en heb daar nooit echt mee gezeten! Lachen
Totdat ik Daisy moest gaan beleren dat vond ik zo ontzettend eng dat ik het eerst wou uit besteden aan iemand anders! Maar dat vond ik dus ook weer zonde ik heb het dus toch zelf gedaan maar heb vaak gedacht: Is het wel goed zoals ik het nu doe? Scheve mond\ Verpest ik haar nu niet? En nu ik Dyene erbij heb (nu 1 jaar) zit ik alweer in de stress Scheve mond\ ik moet er weer 1 beleren! En toen kreeg ik ongeveer een week geleden ook kleine dondersteen Blacky er nog bij die is nu 3 en moet beleert worden voor de kar en onder het zadel! Ook weer een uitdaging maar ook weer angst dat het fout zal gaan!

Ik wil hier dus mee zeggen dat ik je helemaal begrijp!!


_________________
Het leven gaat niet altijd zoals jij het wilt, maar probeer er het beste van te maken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carolam op 2001-06-11 21:15 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:08

ow Pam...ik ben ook zo bang/gespannen/zenuwachtig/nerveus/blij/gelukkig

Het is echt zo'n raar gevoel. De ene keer ben je super blij...hoe zou dat voelen een eigen paard???
En de andere keer dnek je van: owjee, ik kan hem vast niet aan, het gaat vast fout...

Ik ben ook bezig met het kopen van mn eerste pony.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:19

Hoi Pam,

Heel misschien ken je Diane Schroor, woont ook in Almere. Ze heeft een zwarte Welsh-Cob, Vincent. Hij is een begrip binnen de NVVR. Ze kan je misschien iets leren. Als je het haar niet durft te vragen of haar niet kent, ze is op de E-mail groep van de NVVR. Je moet wel lid zijn van de NVVR om op de list te komen, maar lid zijn levert je een hoop leraren op en die zijn gratis. Ik ben nu tien jaar actief binnen de NVVR, maar voor die tijd dacht ik net als iedereen. Nu heb ik een Welsh-Cob te beleren en heb ik zoiets van kom dat doe ik even. Niet dat het gemakkelijk is maar als ik iets niet weet dan is er altijd iemand die ik ken binnen de NVVR en dan bel ik die en bespreek mijn probleem. negen van de tien keer komt daar iets uit waar ik weer mee verder kan.
Het gaat er niet om alles te weten, je moet weten waar je de kennis vandaan moet halen en liefst zonder dat dat meteen klauwen met geld kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:22

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb m'n eertse pony op m'n tiende gekocht, en in de tussentijd zijn er best een aantal gekomen en gegaan, maar normaal wordt dat dus nooit hè? Dan komt er een video binnen en daar gáát je nachtrust! Aaaah, mam, zullen we niet toch gaan kijken??? Haha!

Trouwens, als je zo bang bent zo'n paard naar de ***te te rijden, zou ik toch eens achter dat Z2 paard aangaan. Je kunt altijd gaan kijken. Heb je een mooie schoolmeester aan.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 08:56

Yep dat herken ik wel, en het viel me in het begin ook wel een beetje tegen. Niet qua tijd en geld maar de verantwoordelijkheid voor het eventuele misdragen van je paard (de mijne schopte de eerste maand een paard en raakte zijn berijder....heel fijn!). Maar daar moet je even doorheen en nu geniet ik er elke dag van (wel van een ander paard, de eerste is vertrokken). Succes en veel plezier!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:04

herken ik wel hoor pam. maarreh bedenk wel metd ie fiona. dat je haar niet moet kopen omdat ze anders naard e slacht gaat. er zijn genoeg mensen op de wereld die paardejes van de slacht redden. waarom moet jij net degene zijn die dat paard redt.

maarreh kan me nog heel goed herrineren eind augustus tijdens t eten bijd e shoarma tent werd mij beloofd dat als ik over zou gaan zonder tekorten dat ik dan een paard zou krijgen. vanaf t begin wist ik wat ik wilde een tinker. Op 27 december sprak ik bij P&R miranda van t stamboek. en haar vroeg ik of ze iemand kende die een jonge tinker te oop had. en ik had mazzel. iemand van t stamboek had een 2jarige te koop en zij stond die dag net in de stand. dusseh ikke met haar praten en t klonk echt fantastisch. lief karakter, mooie vlekker verdeling. een wit oor (links) 4 zwarte randjes boven der hoeven. en chique gebouwd. dus ik ging op 27 januarie kijken en ikw as verliefd en ik kocht ailin dezelfde week nog. 3 weken moeten wachten tot ze kwam. en ik stond de hele tijd de springen trillen van geluk. mijn eigen paardje in de trailer. could i be heppier? tuurlijk nu op dit moment mn eigen tinkertje in mijn stal en we zijn stapel op elkaar vertrouwen elkaar volkomen enneh ik wild er nooit meer kwijt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 17:38

Tja ik heb eerst heeeeeeeeel lang paarden van een ander gereden en die mocht ik zien als eigen paard dus daar heb ik al alles mee gedaan.
Hierdoor had ik zoveel ervaring dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken Lachen
Een eigen paard vond ik alleen maar makkelijker want ondanks dat ik altijd alles mocht hield ik toch in m'n achterhoofd het is mijn paard niet nu ben ik echt baas Lachen

mijn tip is ga eerst een paard leasen/verzorgen/ bijrijden voor je er zelf 1 koopt

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 15:56

opzich is het niet zo'n heel groot punt, verzorgen doe ik al vanaf mn 9e, heb op boerderijen en maneges gewerkt (naja.. vrijwillig geholpen met uitmesten verzorgen etc Pling)
ik heb 2 meiden die me eventueel zouden willen helpen met inrijden (klinkt errug vaag..)
en betreft fiona.. ik ben altijd gevallen op zulk soort paardjes dus ja ik wil haar ook wel van de slacht redden maar nee das niet de enige reden Lachen
ik weet ook wel zeker dat er heel veel mensen zijn die me willen helpen.. en zoals gail zegt je sleept je er wel door heen *LOL*

ik hoop alleen dat het doorgaat.. immers als ik geen bijrijdpaard kon vinden mocht ik er misschien een laten bijrijden, zodat ik en genoeg reed/tijd doorbracht met een paard en tijd had voor school, maar of ze nou een 'slachtpaard' goed genoeg vinden dat ook nog s niet is ingereden Verward

maar bedankt voor de reacties!!