Romeo....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:11

Als jij de tijd neemt om een vertrouwensband met je paard op te bouwen hoeft angst voor mensen geen probleem te zijn. Ga veel met hem om, klets tegen hem aan, neem ook vaker een appeltje of een wortel voor hem mee. En als je bij hem bent - doe - alles - in - slowmotion. Abrupte bewegingen waar een paard van kan schrikken moet je in het begin vermijden. Maar hij moet ook leren dat er een keertje een bezem om kan vallen, dat er geluiden zijn op stal.

Succes ermee. Als het een paard is waar weinig mee is gedaan zal hij ook weinig gewend zijn. Confronteer hem met zoveel mogelijk situaties, en geef hem de tijd om erover na te denken.

Ik hoop dat het verder het paardje is van je dromen.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:34

Als je nu al vertrouwen ziet valt het met die mishandeling nog wel mee. Vergeet niet dat het dier uit zijn vertrouwde omgeving is weggeplukt, en zo maar bij jullie op stal is neergezet. Hij moet ook aan een andere omgeving wennen. En dat duurt soms een paar maanden.
En je zult zien, dat als hij eenmaal is gewend, hij zijn ware aard gaat laten zien. Sommige paarden zijn zo onder de indruk dat ze niet durven te bokken. Maar als ze eenmaal zich thuis voelen kan hun lol niet meer op en lig je er iedere keer naast.

Ik zou echt die twee maanden afwachten voordat je zegt: ik weet hoe hij in elkaar steekt.

En een half jaar niet rijden is ook overbodig. Je instructrice rijdt er nu toch ook al op?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:38

dus...owee als hij dat ook gaat doen met jou erop (hoef natuurlijk niet)

Die van mij kan ook aardig tekeer gaan zonder ruiter, maar leg het zadel erop en er gaat een knopje om...

Enfin, gun jezelf de tijd, en ik hoop dat het een goede match voor je is.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:55

Ze hebben donders goed door of er iemand op zit of niet hoor...maak je maar geen zorgen.
Een paard kan een vlieg op zijn huid voelen, en jouw gewicht niet?

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, pillow, Slmt9, Yavanna en 42 bezoekers