Hackney horse William

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emily68

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-04-13

Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 01:59

Hallo, ik vraag me af of iemand de Youtube filmpjes over Hackney horse William en zijn baasje kent.
Ik ben helemaal fan van dit bijzondere, intelligente en gevoelige paard en zijn baas die hem precies begrijpt. :)

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 02:02

Ik ken de filmpjes ja! Vind het ook heel gaaf om te zien steeds, de band die hij met zn paarden heeft!

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 02:55

Ja, ken de filmpjes ook inderdaad :D Gave filmpjes :D

Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 07:01

Nee, ik ken die filmpjes niet!
Wat is daar zo bijzonder aan?

emily68

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-04-13

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:55

Toen zijn huidige eigenaar, een al iets oudere man, hem kocht, stond hij in een vieze kletsnatte wei met een hoop rotzooi er in. Eenmaal thuis bleek William wat onverwerkte issues te hebben, en in de filmpjes zie je hoe zijn baasje daar mee om probeert te gaan. Echt heel leuk!

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:08

Wat leuk om er een topic over te vinden! Ik kende de filmpjes dus niet, pas nadat ik het paard al kende hoorde ik over de videoblog van zijn eigenaar.

Ik heb toen voorgesteld om hem te helpen, en dat is heel goed aan het uitpakken. Veel tijd gunnen en niet overhaasten, hij wilt heel graag werken en nu hij weer een taak krijgt kan hij die energie en spanning ergens in kwijt.

Het is meer dan een geweldig paard!
Helemaal mijn type paard.
Laatst bijgewerkt door GixWillsNino op 01-10-14 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:10

Hij staat op boktmarkt, gratis voor de juiste persoon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:11

Staat hij nog steeds op Boktmarkt? Die advertentie is al oud.
Ik ben wel benieuwd of hij inmiddels een nieuw thuis heeft gevonden.

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:15

Ik heb vorige week nog contact gehad met de eigenaren van William. Hij is er nog steeds.

annibel

Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:16

Sorry hoor, maar ik heb ook de advertentie gezien dat hij gratis op de halen is. En de bijbehorende filmpjes..
Maar mooi kan ik het niet noemen, en een baas die hem precies begrijpt..
:? Ik weet niet hoor maar ik vind het vreselijk om te zien, dat paard is helemaal neurotisch en staat daar aan een muur vast..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:17

Annibel, het is een paard met een enorme geschiedenis. De huidige eigenaar kocht hem toen William er nog veel erger aan toe was en drie keer zo neurotisch. Hij is dus -geloof het of niet- al een heel eind opgeknapt.
En de eigenaar doet het idd op zijn eigen manier, maar ach, als het werkt?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:17

Hij stond idd te koop op de bokt markt, alleen is de advertentie nu blijkbaar verwijderd....... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:18

Ik vraag me ook af wat daar mooi aan is

Of het paard is compleet gestoord of vreselijk getraumatiseerd, of een combi van beide

Dergelijk paard zou ik nooit aan een ander weggeven want ik wil geen dooie op mijn geweten hebben

annibel

Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:18

Cayenne schreef:
Annibel, het is een paard met een enorme geschiedenis. De huidige eigenaar kocht hem toen William er nog veel erger aan toe was en drie keer zo neurotisch. Hij is dus -geloof het of niet- al een heel eind opgeknapt.
En de eigenaar doet het idd op zijn eigen manier, maar ach, als het werkt?


Ik ken zijn geschiedenis niet, maar vond het niet echt een prettig beeld..
Als het helpt is het inderdaad heel mooi! :)

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:19

Nee mooi niet, de eigenaar heeft wel alles op alles gezet om met hem aan het werk te gaan. William doet alles voor hem en dat is inderdaad niet zonder hort of stoot gegaan. Uiteindelijk kon deze man lezen en schrijven met dit paard. Dat valt niet te ontkennen. William is een heel nerveus paard en kan niet met iedereen sterker nog, hij kan met bijna niemand. Hij heeft iemand nodig die met hem aan de slag wil en zelf stevig in zijn schoenen staat zodat William niet nog nerveuzer (en daardoor gevaarlijk) word door het gebrek aan leiding. Dus als iemand zegt, dit kan ik! Dan zou ik zeker reageren.

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:30

Zal zo even reageren, maar er klopt het eea. Niet, maar kan niet zo snel reageren op mijn telefoon.
Hij is niet meer te koop hoor!

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:31

Hij was toch ook niet te koop?

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:34

Te koop? Ik hoop het toch niet.
Ik zag de filmpjes een paar jaar geleden voor het eerst en inderdaad.. Hoe rustig die man bij hem bleef.. Prachtig, terwijl William duidelijk geen gemakkelijk paard is. (Waarschijnlijk ook door zijn geschiedenis) Ik herken mezelf er wel een beetje in met mijn pony. Tris heeft geen horror geschiedenis.. Maar kan zo nu en dan ook ontzettend in de stress schieten, en had angst van de hoefsmid (Net als William).

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:38

Ik heb hem ook te koop zien staan.
Wat een plaatje zeg!!
Ben ook super benieuwd hoe het voor hem verlopen is!?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:38

Axel_Valerie schreef:
Hij was toch ook niet te koop?


Jawel, hij heeft op de boktmarkt gestaan. Alleen stond hij niet letterlijk 'te koop', maar 'gratis voor juiste eigenaar'.

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:39

Zwaar getraumatiseerd dier ja... Ben inderdaad wel benieuwd naar de stand van zaken nu...

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:39

Dat is in mijn ogen niet te koop.. En ik weet het ik heb erop gereageerd en zou gaan kijken maar omdat iemand anders mij benaderde en heel graag wilde heb ik daar vanaf gezien.

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:41

Ik sta met mijn paarden op dezelfde stal, en wist al even van de plannen dat, ondanks liever niet, uiteindelijk een andere eigenaar gezocht zou worden.
Dit is nooit geweest omdat hij geen zin meer had of hem afdankte! Zijn eigenaar had en heeft juist het beste met dit paard voor, en probeerde zo (ondanks vergezocht), iemand te vinden die met dit paard aan de slag wilde,gezien hij dit zelf niet meer kon. Hij was echt niet zomaar weggegaan naar de eerste de beste, dan was er zeker een eerlijkere beslissing gemaakt. Hij kon niet blijven staan omdat er veel te veel ernergie in dit dier zit om 24/7 in een weiland te staan, hij werd steeds vervelender bijv. als er een ander paard de wei uit moest.

Ik vind het ontzettend naar dat hij zo negatief besproken word, in mijn optiek zeer ten onrechte, ik ken hem in het echt.

Ik moet dit bericht versturen omdat mijn telefoon verspringt, ik zal nog uitleggen wat er met het paard gebeurd is nu.

Axel_Valerie

Berichten: 3041
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:45

Ik was helemaal verliefd op dit paard, ik vind hem fantastisch.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:45

Gix, Dankjewel! graag!

Ik heb nooit slecht gedacht over de eigenaar, in de filmpjes zie je hoe veel hij van zijn dieren houd en hoe rustig hij er mee om gaat. Ik vind het mooi om te zien hoe iemand op die leeftijd zich er nog zo op stort en het niet allemaal opgeeft om alleen maar achter de geraniums te gaan zitten..