dutch open polo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

dutch open polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 21:56

waar ik toch nu net vandaan kom!
dutch open polo! echt zo gaaf om te zien. en het echt niet zielig zoals ik had verwacht. ze gebruiken per wedsrtijd wel 4 paarden maar ze worden echt wel goed verzorgt. wondje worden meteen verzorgt en er zijn regels om de paarden te beschermen. zoals al er een paard over de bal loopt mag je niet slaan en het desbetreffende paard (nou ja ruiter) maakt een overtreding.
ik heb er zelfs met een gelopen om 'm uit te stappen ze hebben geen manen (afgeschoren) en een heel dun en zacht vachtje!! wel een erg vlot stapje.
ennuh Schijnheilig in de rust wel de graspollen weer aangestamt a.k.a pretty women!!!
het was echt geweldig!!!!!!!!! Sigaar

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:02

Waar was dat dan?ik ging regelmatig mee als groom maar heb nog noiit pollen aangestampt.
Er is inderdaad niets zielig aan polo het zijn harde paarden ze hebben bijna nooit blessures de paarden gaan uit zichtzelf zo hard en doen echt mee met het spel sommige lijen mogen ze niet lopen maar dan rennen ze achter de bal aan en dan moet je goed sturen om ze de andere kant op te krijgen. Over het algemeen worden ze met weinig druk gereden alleen met stoppen moet de rem erop.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:36

Pollen aanstampen heb ik ook nog gedaan. In een pauze tussen twee wedstrijden werd al het publiek door de speaker het veld op geroepen om pollen aan te stampen. Schijnt in oa Nieuw Zeeland gebruikelijk te zijn.

(ik vond trouwens wel dat het veld heel erg groot was, ik dacht dat het veld veel kleiner zou zijn)

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 18:18

het was in lage vuursche vlakbij hilversum. ik weet er zelf weinig van hoe het werkt ofzo maar het was echt een belevenis om te zien. maar ik vond het veld behoorlijk klein. (was ook 2/3 van een normaal veld). ennuh hoe kan je groomen daar???

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:59

In houten zit en man met polopaarden en die heb ik 2 jaar geholpen met de verzoging en zo nu en dan rij ik nog op een polopaard, Donatella (zie mijn profiel)

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:36

Ik heb bij de poloclub in Wassenaar ook een paar keer op een polopaard gereden. Zijn echt hele leuke paarden! Heel braaf, maar toch ook lekker voorwaarts. Maar de sport zelf vind ik eigenlijk niets.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:41

Ze zijn absloluut nergens bang voor en erg voorwaarts maar je kan ze ook rustig rijden. Als je rustig begint blijven ze rustig als je ze heet maakt zijn het net tijdbommetjes.

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 15:55

nou ik ging er eentje uitstappen en i.v.p dat ik met een paard liep liep deze met mij. maar het is natuurlijk ook niet mijn paard en ik had net gehoord hoeveel zo een paard waard is dus ik durfde hem mooi niet in te houden. probeerde het wel maar aan z'n mond wou ik echt niet komen. ik zou ook best wel willen groomen daar. maar dan moet mijn spikkel paard wel mee kunnen!!!