Jouw ideale paard heeft geen kleur...of toch wel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Jouw ideale paard heeft geen kleur...of toch wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 18:32

Waar ik inmiddels van baal is dat een aantal mensen een belerend vingertje opsteekt hier als iemand durft te zeggen dat hij een bepaalde kleur paard niet ziet zitten. Ik vind dat dat ieders goed recht is om wat dan ook te vinden, en dat een ander daar geen oordeel over hoeft uit te spreken, wat hier wel gebeurt! Natuurlijk mag iedereen mededelen wat hij van de stelling vindt, maar daarbij hoort ook een ander in zijn waarde laten die er anders over denkt. Er hoort niet bij dat je perse de ander moet overhalen naar jouw standpunt, alsof dat standpunt zo zaligmakend zou zijn!

Ik vind vossen niet zo mooi,
daarom houd ik niet minder van paarden,
dat is onzin.

Je valt op een paard of niet. Daar horen alle aspecten van dat paard bij, ook de kleur!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:38

pcies ben het met je eens, iedereen zijn eigen smaak toch?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:40

Klopt maar ik val dus op een bepaald type paard en dat is dus vaak een donker paard, het liefste zwart maar ook donkerbuin of donkervos. Ik val gewoon niet op een licht paard. Igg is me nog nooit overkomen.

Een paard moet je gewoon aanspreken en buiten de bewegingen en exterieur is de uitdrukking van het hoofd en de oogopslag belangrijk maar ook de kleur...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:47

Ach, de ene kleur vind ik mooier dan de ander natuurlijk. Voor een schimmel loop ik niet hard, maar als het een fantastisch paard is, zal me die kleur echt niet meer boeien!

Ik ben ooit eens op de koffie geweest bij iemand die een bijrijder zocht voor een van haar paints. Ze had er eerst een, en wilde met die merrie fokken, geloof ik. Daarnaast wilde ze een braaf, wat ouder paard, om buitenritten mee te maken. Dus er stond een hele geschikte bij een handelaar, zij erheen. Ziet ze daar ineens een driekleurige paint, die ze altijd al wilde hebben (voor de kleur dus). Het beest was 2 jaar, dus niet bepaald geschikt voor wat ze wilde. Maar de kleur was belangrijker dan de doelstelling, kennelijk, dus ze kocht hem. En zat vervolgens met een paard waar ze niks mee kon. Ze kon zelf ook niet echt veel (niet trainen, geen ervaring met zulke jonge paarden en rijden was ook niet bijzonder, begreep ik van haar) en een bijrijder moest hem dan gaan rijden. Ze was er zelf al twee keer afgeklapt en had nu last van haar rug.
Leuk voorbeeld? Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:49

jep ik houd helemaal niet van vossen en veel wit?
erger kan niet.
Toch werd ik op slag verliefd op Hinke een prachtige merrie, met goed papier en voor een groninger hele mooie ruime gangen.
eeuwig jammer dat ze vos is met 4 witte benen en een grote bles maar het karakter is zo geweldig.
zowel als veulen en als jaarling loopt ze op kop in haar rubrieken en ze heeft alleen nog maar eerste premie's gehad..
vos of niet ik heb er een prachtpaard aan.
enne ik val op saaie bruintjes met weinig wit en daarvan heb ik er ook 1 Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:52

Ik hou het meest van schimmeltjes Lachen Vreems genoeg heb ik vaak een schimmel op vakantie ofzo die ik het leukst vind. Maar ik vind alle kleuren eigenlijk leuk, maakt me eigenlijk niets uit!
Alleen bont zou ik zelf niet kiezen maar wel leuk om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:54

Ik val ook eerder op donkere paarden.
Kawa was toen ik hem voor het eerst zag ook zeer donkerbruin, tegen het zwarte aan.
Maar toch was dat niet waar ik alleen op viel.
Hij had een bepaalde brutale, eigenwijse uitdrukking op dat koppie staan waar ik helemaal weg van was.
toen hij ook nog eens uit stilstand over het hek van de wei uitsprong, zonder enige moeite, was het plaatje helemaal compleet.

Verder ben ik geen vos fan.
Maar ik heb 3 jaar geleden een vos veulen gezien Kwijl
Als ik wat meer centjes had gehad Lachen

En 2 jaar geleden zag ik een zweetvos hengst van een kennis van mij.
Het paard was toen pas 2 jaar, maar die kon macheren Kwijl
Die achterhand
Dat paard speelde wat rond, ging toen al volledig op de achterhand zitten en gooide er heel speels ook maar ff een strekdrafje uit Tong uitsteken

Dus kleur is niet bepalend, maar het doet wel wat.
Zo vind ik een zuivere schimmel dus ook mooi, maar 1 met een gele staart is geen gezicht.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:01

Ik let niet op de kleur van het paard! Maar nu ik er zo over nadenk heb ik altijd wel paardjes gehad waar mijn voorkeur naar uitgaat en dat waren nooit geen bruine of zwarte paardjes! Iets onderbewust dus Lachen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:04

x
Laatst bijgewerkt door janna op 04-04-22 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:06

Mijn droom? Een vos met 4 witte hoge benen. Dus Macilda moet er toch maar eens aan geloven. Ieder heeft zijn favoriete kleuren, maar ook niet iedereen doet dezelfde kleren aan.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:14

De meeste kleuren vind ik wel mooi, alleen 'n brede bles vind ik vaak niks. Ook vind spreken normaal gesproken schimmels mij niet zo aan, maar van Drug (AV hengst) was ik wel helemaal weg, ook 'n aantal andere schimmels vind ik toch wel erg mooi. De aftekeningen van Tinkers vind ik meestal niet zo mooi, omdat ze vaak 'n wit hoofd hebben, daar houd ik dus helemaal niet van.
Het liefst zou ik ooit een goudkleurige palomino Arabier bezitten met weinig of geen aftekeningen én 't liefst in 't bezit van (goede) papieren Haha! (uiteraard met goed karakter en geschikt voor de tak v/d paardensport waarin ik 'm uit wil brengen Haha!), maar ik weet nu al dat dat er niet inzit Frusty Haha!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:23

Vroeger vond ik schimmel helemaal geen mooie kleur,ik zou zeker nooit een schimmel kopen.
En wat heb ik nu een schimmel!
Ik vind ze nu wel mooier als vroeger,maar ik zie tog liever een bruine of een zwarte.
Bonte paarden met witte hoofden waarbij je het oog zo goed ziet vind ik ook niet zo mooi.
Maar de kleur maakt mij verder niet zo veel uit,het gaat meer om de uitstraling en het karakter.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:24

Ik vind Palomino (bont) of zwart toch het mooist. Ik heb ook een zwarte pony Haha! dus dat klopt mooi, maar om de kleur heb ik hem niet gekocht hoor Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:25

Yootha schreef:
Ieder heeft zijn favoriete kleuren, maar ook niet iedereen doet dezelfde kleren aan.


Gelukkig maar! Anders hadden we allemaal Isolda's en Udindes.
Ik houd van vos. Niet alleen omdat ik zelf vossen heb, ik val ook vaak voor vos-kleurige paarden om me heen of op een plaatje ofzo.

Wat ik werkelijk Prachtig vind is een vos zonder aftekeningen. Helemaal voskleurig, misschien een klein kolletje. hmm... ik zit even te dromen... met blonde manen uiteraard Haha!

Veel wit vind ik lelijk. En toch is Udinde het allermooiste paardje met haar drie hoge witte benen en brede bles Knipoog
Gelukkig maar dat het zo persoonlijk is!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:27

Ik riep eerst altijd dat ik liever geen schimmel wilde...mijn eerste beestje was dus een schimmel *LOL* Vossen was ik ook niet weg van, maar het volgende paard was een vos en wat voor één. 4 witte benen, een bles witte vlek onder zijn buik en licht stekelharig...Haha!
En eigenlijk vind ik gewoon bruin maar saai...er staan nu wel twee bruintjes op stal met weinig aftekeningen(één sokje en de jongste nog een kolletje *LOL* )

Ik zeg dus niks meer over kleur...Party!! Maar van zwart houd ik niet zo(zou de volgende een zwarte worden Verward )

Mijn zusje heeft trouwens een valkje, dus we hebben toch nog iets afstekends op stal tussen al dat bruin Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:35

Ik liep nooit heel erg warm voor vosjes, maar ik heb nu het mooiste (voskleurige) paardje op aarde......zo mooi kan een vos dus toch zijn!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:49

Geheel objectief gezien is het natuurlijk wel zo dat een paard geen kleur heeft, maar ik durf met alle zekerheid te beweren dat iedereen zich laat beïnvloeden door het uiterelijk, dus ook de kleur. Mijn voorkeur gaat niet zozeer uit naar een kleur, maar dus naar paarden met tekeningen aan het hoofd, dat vind ik prachtig. Die zullen eerder mijn aandacht trekken. Iedereen selecteerd paarden in eerste instantie op hun uiterlijk, pas daarna volgen andere aspecten zoals de bewegingen. Paarden die mij op het eerste gezicht niet aanspreken kunnen mij nog wel 'pakken' door zichzelf goed te presenteren bijv. onder het zadel. Dan zou ik er dus weer wel voor vallen.
Laatst bijgewerkt door Mirte op 01-10-02 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:00

Voor schimmels en vossen ga ik op de loop. Bont daarentegen vindt ik echt gaaf!!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:17

Ik wil geen schimmel hebben, maar Raimaer is wel gedekt door Corland!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:35

Een schimmel of een bonte komt er bij mij absoluut niet in, echt niet mooi (de kleur dan he, lichaam, beweging, etc kan dan nog wel mooi/goed zijn). Plus dat het teveel werk is om schoon te houden Cool. Vos vind ik daarentegen vaak een hoog kwijlgehalte hebben terwijl veel mensen juist daar weer voor passen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:50

Ik val vooral op de uitstraling. Als ik op kleur zou moeten kiezen zijn het bruinen met een klein beetje wit(Dennis dus net niet). En vossen juist helemaal niet.
Maar er zijn vosjes waar ik echt sta te wijlen. En er zijn ook bruinen waar ik zo langs kijk. Bij mij doet vooral de uitstraling het. Moet ik kiezen tussen een bruine of een vos met allebei een geweldige uitstraling, dan word het waarschijnlijk de bruine.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:51

We weten al dat half bokt geen vossen en schimmels wil, dus et lijkt me niet bepaald zinvol om hier nog uren over door te bomen. Maar als jullie daar zin in hebben, ga je gang Haha! .

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:01

Het maakt me eigenlijk geen zak uit wat voor kleur mijn paard heeft (goed, ik heb wel lievelingskleuren), uiteindelijk gaat het om het paard. Ik ken iemand die naar een paard ging kijken, mooi dier, mooie papieren, goede gangen, superlief karakter, alleen ze wilde haar niet...Want ze wilde niet zo'n kleur paard. Een beetje vreemd vond ik het, want je laat een goed paard toch niet staan vanwege zijn/ haar kleur? Mij hoorde je niet klagen, want dat paard is nu lekker van mij Haha! Lovers

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:20

mijn favo paardenkleur is zwart.
echt gitzwart, met 4 gelijke witte voetjes(geen hoge witte benen Misselijk ), een mooi blesje mag ook nog.
ik vind voskleurige paarden verschrikkelijk Misselijk vooral met van die hoge witte benen.
zo'n paard zal ik ook nooit kopen
maar ach, als iedereen alleen maar van zwarte paarden hield, dan was de paardenwereld wel saai denk ik Haha!
toedeledoki
gillian

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:34

Ik wou toen ik een paard ging kopen of een zwarte of een bruine en ik wou absoluut geen vos! en wat kocht ik?? idd een vos!
verder vondt ik vroeger bonte paarden altijd erg mooi en nu heb ik een bonte maar die heb ik niet gekocht om zijn kleur!
verder maakt mij de kleur eigenlijk niet uit als het paard maar een beetje een goed karakter heeft vindt ik het best.