jaar niet gereden en nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viv1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-12-13

jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 17:54

Ik heb een jaar niet gereden ik heb 3 eigen lease paarden gehad, ik ben nu 16 en heb wat op marktplaats rond gekeken en heb iemand gevonden die een bijrijdster zoekt. ik heb met haar afgesproken deze week maar ben dus bang dat ze gelijk wilt dat ik erop spring om te kijken hoe ik rijd. maar ik heb dus een jaar niet meer gereden... Ik ben bang dat ik het niet meer kan zoals vroeger.. dat ik alles vergeten ben wat moet ik zeggen tegen haar? heeft iemand goede raad? :(

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:57

Gewoon uitleggen wat je situatie is. Niet gaan liegen, dat is het domste wat je kunt doen.
Als je daar komt leg je gewoon uit dat je opzoek bent naar een verzorg/bijrijdpaard maar dat je al een jaar niet hebt gereden dus dat je dit rustig aan weer wilt oppakken met hulp van de eigenaresse. Ik zou daar absoluut voor open staan als je het zo brengt ;)

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:57

Gewoon eerlijk zeggen dat het alweer een jaartje terug is dat je gereden hebt? Enne, rijden is net als fietsen, je verleert het niet. Het zal hooguit weer even wennen zijn en ja die spieren die je ineens weer moet gebruiken...

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:58

Paardrijden verleer je niet zo snel. ;) Ik zou gewoon eerlijk tegen haar zijn, ze zal het heus wel snappen.

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:58

Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je al een jaar niet hebt gereden.
Gewoon rustig eens beginnen met stappen en het gevoel weer wat terug krijgen, dan een paar rondjes draf en alleen als je het echt vertrouwd een galopje.
Maar paardrijden is net als fietsen, je verleerd het niet! :D

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:00

Inderdaad gewoon eerlijk zeggen dat je al een jaar niet gereden hebt. Persoonlijk zou ik dit bij het mail/belcontact al aangegeven hebben. Inderdaad zeker niet gaan liegen want je valt door de mand als je er inderdaad op moet. Als je tegen de eigenaresse zegt dat je al een jaar niet gereden hebt kan ze daar rekening mee houden en je helpen, en tips geven

viv1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-12-13

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 18:04

Oke dankjulliewel! ik heb wel aangegeven in de mail dat ik een jaar geleden begon met mijn opleiding en daarom gestopt was met mijn lease paardje maar nu het paardrijden ontzettend mis.. Misschien had ze dus al begrepen uit de mail dat ik al een tijdje niet gereden heb?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:06

Oh ja, dan heb je het in ieder geval gezegd :j zou het nog even herhalen, mocht ze het niet meegekregen hebben :)

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:07

Gewoon aangeven dat je een jaar niet gereden hebt, maar dat je wel graag wil gaan lessen. De eigenaar zal ook wel snappen dat je niet meteen de sterren van de hemel rijdt op een vreemd paard terwijl je mss wat zenuwachtig bent. Maar als je er serieus voor wil gaan en les wil nemen dan doe je wel moeite om beter te rijden. Dat zien eigenaren graag en dat je goed bent voor hun paard. Ik vind het zelf niet zo erg als iemand nog niet geweldig rijdt, als ze maar een zachte hand hebben, redelijk zitten en eerlijk zijn. De rest komt wel.

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:07

Toch in vervolg duidelijker vertellen. Waarschijnlijk weet ze dat je nu niet/amper gereden hebt en anders sowieso als jullie afspreken het nogmaals zeggen. Ook kun je gewoon vertellen dat je wat zenuwachtig daardoor bent oid. Ze zal dat heus wel begrijpen. Succes en vooral veel plezier :)

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:08

viv1997 schreef:
Oke dankjulliewel! ik heb wel aangegeven in de mail dat ik een jaar geleden begon met mijn opleiding en daarom gestopt was met mijn lease paardje maar nu het paardrijden ontzettend mis.. Misschien had ze dus al begrepen uit de mail dat ik al een tijdje niet gereden heb?


Denk dat ze het hier wel uit heeft begrepen, maar als ik jou was zou ik het, voordat je gaat rijden, nog even duidelijk uitleggen. Dat je zeker weet dat zij het ook weet en daar rekening mee houdt.

Enne... paardrijden verleer je niet zomaar! Zeker niet in een jaartje!

Succes!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:11

Op wat spierpijn na zul je er niet veel van merken hoor. Ik had ook een jaar niet gereden toen ik op zoek ging naar een jonge pony, viel mij alles mee!

Tima1512
Berichten: 121
Geregistreerd: 19-12-13

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:41

Gewoon eerlijk zeggen en niet liegen {:} en misschien leert die vrouw wat bij :#

viv1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-12-13

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 21:06

ben langs geweest, en mocht er inderdaad op rijden het ging super! buiten de spierpijn dan, haha! was wel even heel zenuwachtig wat het paardje ook voelde maar uiteindelijk is het goed gegaan! thanks voor jullie reacties

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: jaar niet gereden en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:21

Fijn dat het goed ging! :)