Ben jij weleens WOEST op je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mondy

Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:14

1x en dat bij mijn huidige paard Jolly Joker (de naam werkt ook niet mee :') ). Wat ik absoluut niet accepteer is trappen of bijten uit ongeduld. Is het uit angst of pijn zal ik ze nooit straffen, maar toen mijnheer met een flinke ongeduldige trap zijn ijzer er half af sloeg was de maat vol. Hij was al de hele dag ongeduldig en erg nadrukkelijk aanwezig en toen was dat gewoon de druppel. Hij heeft een flinke ram tegen zn kont gehad ( wat hij waarschijnlijk niet eens flink vond :+ ) en ben toen even naar buiten gelopen. Woest of niet, ik wil wel eerlijk blijven. Hij had anders die tang naar zn bol gehad als ik t ijzer er niet 123 af kreeg haha. Iemand anders heeft die eraf gehaald voor me, en ben daarna weer op normale manier met hem verder gegaan.
Ik heb echt een engelengeduld, maar joker kreeg voor elkaar wat de grootste rotzak nog niet voor elkaar kreeg.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Mondy

Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:24

ulyse schreef:
Waar het vertand ophoudt begint de woede!


Dat hangt er vanaf hoe je er mee omgaat ;)
Je woest voelen of woest worden is een heel verschil. Dat hoeft niks met verstand te maken te hebben en kan allerlei factoren buiten dat moment met zich mee hebben.
Maar toch bedankt voor de uiterst nuttige bijdrage :j

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mondy

Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:05

ulyse schreef:
_Mondy_ schreef:
Dat hangt er vanaf hoe je er mee omgaat ;)
Je woest voelen of woest worden is een heel verschil. Dat hoeft niks met verstand te maken te hebben :j



En dat ben ik niet met je eens. Dieren voelen uitstekend aan wat jouw gemoed toestand is alvorens jij daar ook maar enige handeling aan vebind. En als je dat onderscheidt kunt maken, zul je ook paarden beter begrijpen.


Dat onderscheid kan ik prima maken. Ik reageer er nl hetzelfde op. Als je mijn eerste berichtje ziet kun je dat ook lezen. Mijn reactie was niet woedend, ik voelde mij zo en heb toen een stapje terug gedaan. Woedend is iets wat eem paard niet begrijpt en daardoor wil ik er ook niet naar handelen. Qua begrijpen van mijn paard probeer ik al zo veel mogelijk te doen, wat ik vast niet altijd even goed doe want dat zal vrijwel niemand kunnen. Wij zijn mensen en geen paarden, dus onze instinct uitzetten en volledig paard zijn zal niet lukken.
Dus ja ik vind wel dat er verschil in zit tussen voelen en doen. En ok je moet er wel goed op handelen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers