wat als je blijft volhouden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:37

Vidn hij het niet leuk of loopt hij gewoon nog niet goed genoeg voor wedstrijden?

Ik heb altijd gedacht dat ik een 'springpaard' reed. Iwaldo is een jachtpaard en jachten vind ie geweldig! Springen ook, als ie in het bos een hindernsje ziet dan is ie happy. Maar dat wil niet zeggen dat hij dressuur niet leuk vind. Hij is slim en weet exact hoe ie onder het werk uit kan komen. Daarnaast miste ie in het begin de bespiering en ik de ervaring waardoor ie soms in verzet kwam en het leek alsof ie dressuur niet leuk vond. Nu we verder zijn, gaat het stukken beter, en ik denk niet dat Iwaldo ooit een hekel heeft gehad aan dressuur, hij vind het gewoon moeilijk!

Gewoon doortrainen en neem er eens een springlesje bij zou ik zeggen. Heb je beide lol!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:54

Citaat:
gaat hij dan ooit toegeven en zich gedragen op wedstrijd?

Om eerlijk te zijn denk ik dat het niet lukken van een wedstrijd en 'het zgn niet leuk vinden' niet persé samen hoeft te gaan. Waardoor trek jij de conclusie dat de wedstrijden niet lukten omdat hij het niet leuk vindt?

Ik denk eerder dat je te maken hebt met een paardje die je nog niet genoeg naar je hulpen hebt staan, als ik het zo lees!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:19

Dus jouw berichtje lezend, denk ikd at het 'niet leuk vinden' niet echt heel erg van toepassing is op dit verhaal, dat het dus meer is dat jullie gewoon nog een hoop moeten leren. Geloof mij, zodra je paard beter aan je hulpen komt en meer die halsspieren ontwikkelt waardoor hij makkelijker aan de teugel kan blijven, zal het stukken beter gaan! Zet je wedtsrijden even op een laag pitje en ga gewoon vol goede moed door met trainen! Ik heb Iwaldo 4 jaar gereden en ben toen pas gaan starten, maar kan nu zeggen dat we de goede kant op gaan.Heb geduld Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:44

Gedraag jij je anders als je de ring in rijdt? Wordt jij zenuwachtig of verkramp je? Let daar ook goed op, misschien werkt dat door op je paard. Als het a.s. zondag nou niet gaat, ga dan gewoon thuis even lekker bezig. Niet doordouwen als het niet lukt, dan zal jij er alleen maar gefrustreerder op gaan zitten en daar wordt de ervaring voor je paard niet beter op. Ik ben benieuwd, laat je weten hoe het is gegaan?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goesju, nayla, Vagabondo en 40 bezoekers