Eigen paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Eigen paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 10:44

Hoi bokkers!

Voordat ik een eigen paard ga kopen willen mijn ouders dat ik goed op de hoogte ben van de kosten die er maandelijks bij komen kijken, daarom mijn vraag aan jullie.
Kunnen jullie mij een beetje een beeld geven van wat jullie maandelijks kwijt zijn aan het onderhoud van jullie paard? (naast het stallingsgeld), kosten van de dierenarts zoals ontwormen, hoefsmid e.d.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!


Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Re: Eigen paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:00

oké dankjewel!

Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:30

Masi1 schreef:
Er gaat onbewust meer geld in zitten dan je van te voren berekend. Ik ben ongeveer de volgende kosten kwijt:

* stalgeld (incl. hooi/stro/krachtvoer) ik betaal iets bij voor extra stro, heb nog al een viezerik.
* Lesgeld, +/- € 50,00 p.m.
* 1 x per 2 maanden hoefsmid a € 100,00
* 1 x per jaar enting.
* 4 x wormenspuit per jaar prijs tussen € 10 en € 25 per spuit.
* € 25 p.m. verzekering
* € 25,00 p.m. voor bijv. een keer een deken, halster etc. Gebeurt niet iedere maand maar een deken is uiteraard weer duurder dan halster, dus een gemiddelde genomen.
* Evt. lidmaatschap vereniging en startkaarten wedstrijden.
*+/- € 30,00 sparen voor onvoorziene dingen.




En wat houd de verzekering dan precies in? is dat ook om eventuele kosten van de dierenarts te minderen?

Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:38

HorsePhoto schreef:
Nou ik koop binnenkort ook een eigen paard.
Heb alles eens berekend en ik kom gemiddeld op 500 euro in de maand uit.
(wel met pensioenstal van 300 euro in de maand)



en wat krijg je dan voor die 300 euro stalling per maand?

Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Re: Eigen paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 14:22

dankjewel! ben al een stuk wijzer geworden wat het allemaal met zich mee brengt! :)
is er nog iemand die mij kan vertellen waar een verzekering dan precies voor dient?

Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 14:55



Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 15:47

dorientjuh schreef:
Ik reken zelf op ongeveer €300 per maand. Paard staat in volpension en mijn bedrag is inclusief hoefsmid, entingen en om de week privéles.



Dat klinkt goed! Zat zelf ook ongeveer aan zoiets te denken, maar het zal de ene keer wat meer zijn dan de andere neem ik aan, door onverwachtste dingen en spullen kopen enz.

Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 12:10

friesiszwart schreef:
Mijn kosten zijn:

-Hoefsmid 15,- / 70,- euro om de 7 weken
-Wormenkuur: ca 150,00 euro per jaar
-Voeding: in kosten van opfok , voor de paarden aan huis van eigen land of via de loonwerker (loonwerkkosten en vervoerskosten of 35,00 euro per baal)
Stro: in de kosten van opfok of 4,00 euro per kleine baal (verbruik 18 balen per paard per maand)
-Inenten: 45,00 euro
-Tandarts: 1x per jaar 50,00 euro

brok afhankelijk van wat het paard krijgt, momenteel de ene geen brok (handje omdat de ander krijgt) en de ander tot 4 kg per dag

wortelen meestal een zak in de week 3,50 tot 5,00 euro indien voorradig

Daarbij een potje houden voor medische dingen. Persoonlijk vind ik deze kosten gelukkig heel erg meevallen, indien er echt iets ernstigs aan de hand was is het paard overleden.

verder heb ik alleen mijn paarden voor de dood verzekerd.


En wat houd dat in als je je paard voor de dood verzekerd? Ik weet toevallig dat een vriendin van mij dat ook heeft!

Alicex
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 12:34

Dreamy schreef:
Ik ben meer kwijt dan dat ik had verwacht hoor. Pin je niet vast op alleen de stalkosten e.d. ! Ik heb nu puur een paard genomen, omdat ik weet dat ik financieel nu goed zit en dan bedoel ik dat ik nog minstens 500,- kan sparen per maand (in de zomermaanden werk ik meer en kan ik soms zelfs het dubbele bedrag sparen) !


Oke dat snap ik heel goed!
Alleen woon ik niet op mezelf, maar nog steeds bij mijn ouders. Ik werk wel maar niet full-time omdat ik ook nog een opleiding doe, paardenhouderij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, douschka, fokfanaat, KaasSouffle_, Liaan, Lielle, Ninouschka, shadowstar, Vuri en 122 bezoekers