ter orientatie ... stalhulp!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:16

Op dit moment is het meer een vraag ter oriëntatie gezien het nog lang niet zo ver is.

Het zit zo.. ik kan evt. een baan krijgen over een poos waarbij je door de week geen tijd hebt voor andere zaken.
Dit wil dus zeggen dat ik op zoek moet naar een stalhulp.
Zou dan enkel zijn om sochtends en savonds te voeren en uit te mesten + water geven.
evt poetsen en troetelen en wanneer er calamiteiten zijn natuurlijk op de juiste manier hier op in spelen
In het weekend zou ik wel tijd hebben om ze te doen.

het gaat hierbij om een pony van 1,55 m en een van 95 cm.

hoeveel zou je voor deze diensten betalen en welke leeftijdsgrens zou je hiervoor moeten hanteren ?
Er komt een hoop verantwoordelijkheid en gezond verstand bij kijken gezien ik dan niet zomaar kan langskomen.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:19

Betekent het dat diegene de totale zorg, 24-7 voor zijn rekening gaat nemen en jij eigenlijk helemaal uit beeld bent op dat moment?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:19

Denk dat ik in zo'n geval toch ervoor zou kiezen om mijn pony's op een pensionstalling te plaatsen :j

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:20

Ik zou op zoek gaan naar iemand die met pensioen is en die op zoek is naar een beetje bezigheid. Dus leeftijdsgrens 65+. Deze zou je wel fatsoenlijk moeten betalen denk ik. Dus afhankelijk van de tijd dat ze bezig zijn €5/€10 per keer dat ze komen. Da's €20,-/dag dus dat wordt dan €100/week. Is het geen optie om ze op een volpensionstal te zetten en een verzorger te regelen?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:21

het betekend idd dat diegene dagelijks 2 keer langs de stal moet om ze te doen. stelt niet zo heel veel voor maar wil wel graag dat het goed gebeurt dan. Mijn vader is altijd nog in beeld maar ik verdwijn inderdaad deels uit beeld door de weeks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:21

Je kunt toch voor en na je werk je paard verzorgen? Desnoods een verzorgster zoeken voor tussendoor om je paard een beetje aandacht te geven.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:25

nee, op pension gaan ze niet. Merk dat ze op eigen weide rustig zijn en gelukkig en dat ga ik ook echt niet veranderen. Het zou natuurlijk het meest ideaal zijn als iemand toch voor zijn/haar werk langs de weide komt en ze dan even kan voeren. In de ochtend betekend dit 5 minuten werk en in de avond half uurtje.

Nogmaals voor diegene die het niet begrijpen. Het betekend dus echt dat ik door de weeks haast geen tijd heb. Kan wel ter controle soms langskomen maar niet op vaste tijden. Daarom ben ik me aan het oriënteren gezien ik wel wil dat mn kinders elke dag rond de zelfde tijd hun hooitjes krijgen.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:27

Shirley schreef:
Denk dat ik in zo'n geval toch ervoor zou kiezen om mijn pony's op een pensionstalling te plaatsen :j



All-inn pensionstalling lijkt me het beste en een bijrijder voor het poetsen en beweging geven.

Want hoe moet zo iemand naar school gaan en of werken als het 2 x per dag langs moet komen?

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:28

Bizzybijtje schreef:
Je kunt toch voor en na je werk je paard verzorgen? Desnoods een verzorgster zoeken voor tussendoor om je paard een beetje aandacht te geven.


Dat is ook een 2e goede optie. Het zijn jouw dieren en dus jouw verantwoordelijkheid.

Niemand wil voor andermans dieren vroeger op moeten staan om in werktenue naar de paarden te gaan. Of goed en dik betalen.........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-11-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:28

Mijn ervaring met verzorgers is helaas ook zo dat je er nooit 100% van op aan kunt , maar gelukkig zijn er ook wel goede !

Zou dan toch meer vertrouwen hebben in je vader ( als hij het zou willen doen dan ... )

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:28

voor en na het werk... doe ik at the moment ook ...

Met mijn vader heb ik het al besproken maar die heeft ook een eigen leven. hij wil t echt wel soms doen maar niet elke dag 2 keer.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:30

shadowflower schreef:
voor en na het werk... doe ik at the moment ook ...



Dan hou je het toch ook zo. Want als dit al teveel is voor jou dat je het wilt gaan uitbesteden hoe moet het dan wel niet zo zijn voor die ander die het voor jou moet doen?

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:31

Het is dan misschien niet veel werk, maar je moet er wel 2 keer daags heen. dat betekent dat je zelf niets kunt gaan doen wat de hele dag duurt omdat je moet zorgen voor 2 liefjes van een ander. In normaal werk betekent dat gebroken diensten, en krijg je juist meer geld voor.

dus of je gaat een verzorger zoeken die tegen een kleine vergoeding (of rijden) dit voor je wilt doen. of je gaat inderdaad een betaald persoon zoeken. Hier op Bokt is is er ook iemand die dat doet
(blije beesten) zoek dat maar op internet. dan heb je een prijsindicatie misschien heeft er iemand in zeeland ook wel zo iets?

ik werk ook veel. maar samen met mijn man vinden we toch de tijd om ze elke dag op bepaalde tijden te voeren.

Je kunt natuurlijk ook een andere manier van voeren vinden.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:31

shadowflower schreef:
voor en na het werk... doe ik at the moment ook ...

Met mijn vader heb ik het al besproken maar die heeft ook een eigen leven. hij wil t echt wel soms doen maar niet elke dag 2 keer.



Dat snap ik.

Want het is nogal wat om elke dag 2x per dag heen te moeten.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:33

Denk haast dat ik het toch in de bekende /kennissen kring moet gaan zoeken als ik het zo hoor of bij mensen die het geld goed kunnen gebruiken en het ook nog eens leuk vinden.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:34

voor sommige mensen is lezen wel een vak .... heb atm. werk maar er zit iets anders aan te komen en daarom ben ik me aan het oriënteren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:35

Vooral het laatste: plezier erin hebben is belangrijker dan het geld ;)

Vind het nogal wat om uit handen te geven.

Heb je geen ruimte om nog een paard onderdak te verlenen ?
Dat je iemand een gratis plaats aanbiedt in ruil voor de verzorging van de jouwe ?

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:36

Of 2 personen: 1 voor ochtend en 1 voor avond, dan is het minder een gedoe.

Apochewinta

Berichten: 666
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:36

Het klinkt wel leuk, maar je vraagt een forse aanpassing van iemand z'n agenda én vraagt behoorlijk wat verantwoordelijkheidsgevoel. Dat zal niet meevallen.
Ik weet niet of je er ruimte voor hebt, maar misschien is iemand op pension erbij zetten dan een optie, waarbij het extra werk voor jouw paarden in mindering wordt gebracht op de pensionprijs.

Uit handen geven aan 2 personen zou ik niet doen; wat voor de 1 een klein wondje is, laat de ander misschien later op de dag schrikken.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:38

als ik het zelf kan op door de weekse dagen zou ik het ook doen maar daar is dan geen peil op te trekken. in het weekend kan ik het wel zelf doen. en mn vader kan wel iets bijspringen. moet ook nog in gesprek over hoevaak hij het wil doen mochten alle plannen uitgevoerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:38

Lees ook vaak in dit soort topics over slowfeeders e.d.. Zou dat niet o.a. een optie kunnen zijn? Dan kan je er zelf genoeg eten in proppen.. Weet niet of ze ook nog naar binnen/buiten moeten etc.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:38

Ik zou best tegen vergoeding een paard eten willen geven, graag zelfs. Dus denk dat je zeker iemand kunt vinden!

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:39

Je hoeft daarom nog niet 1 persoon hebben die smorgens en savonds komt. Iemand die smorgens wat meer tijd heeft kan dan komen en iemand die savonds tijd heeft kan savonds. Dus dat je twee personen vraagt.

Eventueel zoals wij het doen, smorgens wordt alles gedaan, gevoerd, stallen,... En voer klaar gezet voor savonds, dus een kruiwagen die dan gewoon de wei moet op gegooit worden. Misschien kan het nog wel om zelf dus enkel savonds hooi te gooien, of door je vader oid. Dus dan moet er enkel iemand smorgens komen. Dat lijkt me al haalbaarder dan iemand smorgens en savonds laten komen.

aatjuh12

Berichten: 839
Geregistreerd: 06-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:39

Jammer dat iedereen meteen begint met dat je ze het beste in pension kan zetten of dat er niemand is die dat wil doen.. dat was de vraag toch helemaal niet?

Hoeveel zou het je ongeveer gaan kosten.. eerlijk gezegd heb ik daar geen idee van.. maar er zitten op het moment zoveel mensen zonder werk.. dat er best iemand is die dit zou willen doen voor een beetje extra..

Is het niet een idee om 2 mensen te vinden? 1 iemand die iedere ochtend even langs gaat en 1 die in de avond de paardjes komt verzorgen?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:40

Hoeveel zou je ervoor willen betalen?