Uitmesten leuk of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Uitmesten leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 19:54

Ik ben mischien gek maar ik vind het echt leuk, zo met de schepen strond sjouwen maar vooral omdat het paardje daarna weer een lekkere schone stal heeft het geeft gewoon een goed gevoel Knipoog Maar bij mij moet het wel goed uitgemest zijn in ga netzolang door Haha!

Ben ik nou gek> Of vinden jullie het ook leuk?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:56

hey! nou... jij bent niet de enige die het leuk vind!!! Knipoog

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:58

Ik vind het niet vervelend. Ligt eraan in wat van bui ik zelf ben!
Als ik moe ben, vind ik het wat minder om te doen.
Wel doe ik het als een soort bedankje dat ik Chica mag rijden. Dat is wel het minste wat ik terug kan doen! Ook al vinden ze dat flauwekul. Ze zijn erg nuchter Haha!

Het gevoel dat het paardje erna tevreden in een schone stal staat, is inderdaad fijn! Alleen als het paard gaat poepen of plassen wat minder....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 20:03

Ja idd, we hadden ook eens op een manege de muren helemaal schoongemaakt en wit geverd zafg er echt super uit, komt het paard erin gaat hij tegen de muur scheiten Boos! haha Dat is echt balen.

Ben dus niet de enige gek!

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:06

dan ben je bij deze welkom bij mij op stal Haha!
ik moet nl iedere dag een flinke lading stallen uitmesten en ik moet zeggen dat het niet mijn favo hobby is haha.
zie ik je morgenochtend rond een uur of 8? Haha!
toedeledoki
gillian

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:06

Ik vind het niet erg om te doen,maar leuk ook niet,het is gewoon een gewoonte en idd een fijn gevoel als ze weer lekker d'r schone stalletje inkan Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:13

Ik vind het niet super leuk om te doen maar ik ben wel een piet lut.
Eerst worden alle drolletjes, ook de kleinste geringste donkere dingen, eruit gehaald. Dan alle natte plekken en daarna worden al mijn zaagseltjes glad gemaakt Verward Cool

Pinky staat nu op het padock en ik mest die iedere vrijdag uit en Inge iedere dinsdag.
Dus het is best te overzien Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:16

Ik kan niet zeggen dat ik sta te juichen en te springen bij de gedachte om haar stal uit te mesten, maar ik vind het absoluut niet erg om te doen! Knipoog Ik vind het fijn als ze dan weer in een lekkere schone stal staat als ik klaar ben, geeft idd een goed gevoel *LOL* Lovers

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:24

Was het maar gewoon een stal uitmesten nee ik moet z'n zoutblok schoon maken en eens in de zoveel tijd denkt ie dat ie z'n behoeften ook in de drinkbak of voerbak kan deponeren Boos!
Nee ik ben jaloers op de mensen op stal die een wat schoner paardje hebben Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:37

Op zaterdag mest ik altijd samen met een paar andere meisjes die bij mij op de manege rijden de stallen uit.
De eerste stal vind ik het op zich nog wel leuk, maar die stallen zijn zo vies (ze kunnen geen stalknecht meer vinden) en worden ook maar een keer in de week uitgemest.
Als je de eerste vijf hebt gehad kijken wij altijd echt zo die gang in van: "Zucht, nog maar zes te gaan aan deze kant, en aan de andere kant nog maar negen." Dan heb je echt geen zin meer hoor!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:38

Ach ik vind het niet erg om te doen maar ik sta ook niet te juichen dat ik weer mag uitmesten! Het moet gewoon gebeuren, klaar ik doe het dan ook gewoon maar als ik het niet hoefde te doen zou ik het niet erg vinden. Maar ik heb alles over voor me pony's!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:05

ik vind het ook niet verschrikkelijk om uit te mesten, maar idd zoals je zelf al zegt; het geeft gewoon een goed gevoel als je paardje weer in z'n schone stalletje staat

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:12

Ik vind het niet echt leuk om te doen,vooral niet als er veel in ligt!
Maar als het weer schoon is geeft het wel een goed gevoel.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:16

I kvind het niet leuk om te doen..Maar het gevoel dat je paard weer lekker fris op stal staat is goed!
Dus daar doe ik het zeker wel voor.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:22

Nu mijn paardjes net weer op stal staan vindt ik het leuk, lekker weer je knollie vertroetelen in zijn knusse warme stal! Maareh ik weet uit ervaring dat ik weer heel gauw op het weideseizoen sta te wachten!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:25

Ik vond het ook nooit zo erg (toen ze nog thuis stond) en nu wordt het gedaan Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:26

Ach, ik kan er niet mee zitten hoor...zou het met liefde doen als ik mijn Buddels thuis kon stallen. Nu wordt het gedaan, wat overigens ook niet altijd een geweldige gedachte is. Zijn stal wordt elke dag een beetje bijgehouden, maar soms denk ik toch van "ze hebben een plekje gemist" Haha! Als ik het meerdere weken achter elkaar elke dag moet doen, dan is het toch minder, maargoed...je voelt je toch weer super als je klaar bent en je paardjes staan weer in een lekkere schone stal Lachen

chantal21 schreef:
eens in de zoveel tijd denkt ie dat ie z'n behoeften ook in de drinkbak of voerbak kan deponeren Boos!


Ligt ook aan de naam denk ik...mijn Buddy doet dat ook graag Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:07

Ik mest eens per week de wei uit. Mits het droog weer is vind ik dat niet erg, maar leuk is anders! Als het regent heb ik er echt een hekel aan.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:14

ik vind het ook niet erg om te doen. ligt er wel aan voor wie.
dribbels stal vind ik helemaal nooit erg (nu hield hij hem ook altijd redelijk schoon *LOL* hopelijk is ie dat niet verleerd als hij weer op stal gaat Knipoog )

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:18

Het ligt eraan. ALs je met zijn tweeen werkt valt het wel mee en is het wel gezellig (tenzij je vriendinde kruiwagen omgooit he Fleury?)
Ik heb echter eens een stal moeten schoonmaken op een manege en die was al zo lang niet grondig uitgemest dat er paddelestoelen groeiden. Nou in zo'n klus heb ik dan niet veel zin, geloof me.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:14

't hoort er gewoon bij vind ik. Toen ik pas op de stal stond waar ik nu sta, was er een jongen die nog al eens uitmestte voor me (ongevraagd). 't was goed bedoeld dat snapte ik ook wel, maar ik heb 'm echt moeten zeggen dat ik 't niet meer wilde hebben omdat 't MIJN paard was en dus ook MIJN werk/verantwoordelijkheid.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:37

Ik vind het niet het leukste klusje om te doen, maar als de stal weer schoon is en het paard weer tevreden kauwend op stal staat ziet dat er weer geweldig uit, dus daar doe je het dan maar voor Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:11

ik heb er geen hekel aan, en als ik het op zaterdag doe staan er meestal een stuk of 10 kids rondom de boxen of ze mogen helpen Haha!
Honey is zo gebeurt, natte plekker en mest eruit, schoon stro erbij en klaar.
Jamaica is een verschrikkelijke viespeuk, die moet echt om de 2 a 3 dagen heel haar stal leeg

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:08

Ik heb helemaal geen hekel om uit te mesten, maar wel om er mee te beginnen! Als ik eenmaal bezig ben, doe ik rustig nog drie stallen van anderen, maar voordat ik eraan begonnen ben zit ik er echt tegen aan te hikken.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:42

Haha ik mest tien keer liever de stallen uit dan dat ik de wc's binnen moet schoonmaken of moet stofzuigen of strijken enz..enz..........alleen eten koken doe ik wel graag Haha!