paard houden egoistisch?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

paard houden egoistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 07:56

Naar aanleiding van dit artikel in een krant:

"Zat. 21 Sept. 2002;
'Als meer burgers zich zouden realiseren dat het paard erop gebouwd is om al grazend 24 uur in beweging te zijn binnen een koppel, dan zou men minder verbaasd zijn over het feit dat menig paard dat voornamelijk individueel binnen gehuisvest is, twee keer daags gevoerd wordt uit een ruif welke hoog aan de muur bevestigd is, en belast wordt met een eenmaal daagse werkexplosie, ten onder gaat aan blessures, luchtweginfecties en koliek; om van gedragsafwijkingen en rijproblemen maar niet te spreken'

Mevr. I D. Wijnberg, universiteit Utrecht "

Stel ik dat het sowieso egoistisch is om een paard te houden. Een paard houd je puur alleen voor je eigen plezier, al denken sommige mensen dat ze hun paard in hun waarde kunnen laten Verward
Een paard hoort niet bij de mens thuis, niet in een stal, niet opgesloten in een wei, niet bereden te worden, gemend te worden of wat dan ook allemaal door mensen bedacht wordt om met paarden te doen Schijnheilig

Begrijp me goed, ik doe hier zelf ook aan mee hoor, ik houd ook paarden voor mijn plezier, maar ik maak me niet de illusie dat ik de paarden het leven geef wat ze voor zichzelf gewenst hadden als ze erover hadden kunnen nadenken Knipoog
Zoals een instructeur van me eens zei:
Er is nog nooit een paard de zadelkamer ingedoken en met het zadel in de bek naar de baas toe gekomen omdat hij zo graag bereden wou worden!!!!!

Hoe is jullie idee hierover?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernadth99, c_alsemgeest, Fly_high, Leedebee, MaanNaam, Mirjam79, paardje2013, pol013, sas27, xRooss en 112 bezoekers