Reserve Kampioen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 07:15

Ik ben net terug van de kampioenschappen en Perry is Reserve kampioen geworden met gemiddeld 66%! (In Training Level dat vergelijkbaar is met B/L). Ik ging vrijdag al weg, daar een hotel genomen. Zaterdag eerst de open classes gereden. De eerste proef won ie met 68.8% en de tweede proef was voor het eerst een level hoger en ook eerste met 62.7% (~~en 250 dollar~~ Tong uitsteken ). Perry is nogal een hittepetit onder het zadel, niet dat ik dat erg vind want het maakt hem juist mooier, maar het was wel mooi 40 graden en enorm hoge vochtigheid. En die Perreknol karde maar door in die hitte! Iedere 10 minuten hebben we hem afgesponsd en een beetje laten drinken. Toen proeven gedaan en na afloop was ie bekaf. Het zweet gutste van zijn lijf en ik kon een emmer met zweet vullen bij het uitwringen van zijn zadeldekje. Ik was ook helemaal zeiknat dus ik had hem meegenomen naar de spuitplaats en toen zijn we samen een kwartier onder de koude slang gaan staan. Daarna heb ik Perry op stal gezet en toen we na een kwartier weer even kwamen kijken lag ie languit plat op de grond voor de koeling vans. Echt bekaf dus! Ik ben bij hem gaan zitten en heb hem ondertussen worteltjes gevoerd. Uiteindelijk ging ie met zijn hoofd op m`n schoot slapen. Best grappig want het was ontzettend druk in de stallen. Overal paarden, grooms, brullende hengsten maar meneer sliep overal doorheen. Na 10 minuten stond ie weer op en begon ie lekker van zijn hooi te eten dus dat was een goed teken. Ik was namelijk toch een beetje bezorgd dat ie zo uitgevloerd in zijn box lag. Vandaag (zondag) reden we de kampioenschappen. We moesten al om half 8 `s ochtends dus dat was wel relax, nog niet zo heet namelijk. Hij liep een nette proef, maar eigenlijk een beetje beneden zijn niveau. Maar naar omstandigheden vond ik het wel hartsikke goed van hem. De ene jury plaatste ons eerste samen met een andere combinatie en de andere jury plaatste me tweede, dus dat werd het Reserve Kampioenschap! We kregen hele leuke opmerkingen. Op de ene proef stond "Well ridden, nice energetic balanced en rhythmic" en op de andere "steady and energetic, impressive ride" Dus dat was wel weer leuk. Daarna nog een open First Level 4 gedaan. Deze proef had Per nog nooit gedaan. Er zat contra galop op gebroken lijnen, eenvoudige galopswissels, wijken voor de kuit, uitstrekken in draf doorzitten en galop uitstrekken enzo in. Per pakte echt super aan (het was inmiddels al weer 35 graden!) totdat ik een totale black out kreeg! Ik was halverwege de proef en raakte totaal de draad kwijt. Ik moest contra galop op de gebroken lijn doen maar in plaats daarvan veranderde ik van hand en deed de eenvoudige wissel. Ik had al mijn proeven uit mijn hoofd geleerd en hoewel ik evengoed een voorlezer had luisterde ik daar door alle concentratie niet naar. De jury was gelukkig heel aardig en vertelde even hoe het weer verder moest. Dus ik de rest van de proef afgemaakt. Ik baalde echt als een stekker van die domme fout Frusty . Dat zijn wel weer mooi twee punten aftrek, grrrr Boos! . Had een barstende koppijn door de hitte en Per en ik waren zeiknat van het zweet. Maar, we waren ondanks de twee punten aftrek nog dik eerste met 67%! En weer 200 dollartjes Party!!
`s middags waren de huldigingen van de Goud, Zilver en Brons winaars. Ik had Per helemaal netjes opgedirkt, witte bandages om en zo. We kregen een medaille en een hele grote roset. Perry probeerde natuurlijk meteen die smakelijke roset op te eten toen die aan het hoofdstel werd gehangen dus nu zit er zo`n lekkere slijmvlek op *LOL* Uiteraard moest ie weer helemaal gestoord worden tijdens de ereronde in galop. Daarna moesten we nog op de foto en dat was dan het einde van een succesvol weekend. Toen nog 4 uur naar huis kachelen en thuis heb ik Per meteen in de wei gezet, hij was happy! We hebben lekker veel foto`s gemaakt dus al ze ontwikkeld zijn zal ik er een aantal plaatsen op het plaatjes forum. groetjes

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 07:52

Wat ontzettend leuk allemaal zeg. Van harte gefelicibokt Party!! Party!! Party!!
Kun je je hier niet voorstellen, wedstrijden van 3 dagen, behalve Almelo dan en internationale wedstr.
Hartstikke knap, en gelukkig dat hij na de proeven weer snel herstelde!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 08:19

wat super!!!!!!!!!
gefeliciflapstaart!

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 09:47

Wat supergoed zeg!! En leuk beschreven allemaal, ik zie het zo voor me! Echt gaaf 3 dagen achter mekaar wedstrijd, moet denk ik ook wel als je zo'n eind moet rijden om er te komen. Ben benieuwd naar de foto's!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:10

Nou van harte gefeliciteerd. Lijken me inderdaad wel uitputtende wedstrijden zeg, vooral als je zo'n druktemaker hebt. Maar die showen inderdaad wel veel mooier en dat scoort weer.
Echt schattig dat ie op je schoot in slaap viel. Had echt flink zijn best gedaan dus.
Ben heel benieuwd naar de foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 12:18

Gaaf zeg! Gefeliciteerd!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 12:32

Cooool!! gefeliciteerd! Party!! Party!!