Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:43

vuurneon schreef:
Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van je :) echt! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.


Kan ik het alleen maar heel erg eens mee zijn.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:47

Susyb schreef:
LianneBos schreef:
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!


Ik ben het hier niet mee eens.. Een paard denkt echt niet zo aan de dood als dat wij dat doen hoor ;)
En ook niet elke paard hoeft iets te hebben om onhandelbaar te zijn (ik heb zelf ook een paard meegemaakt die gewoon echt niet voor rijpaard weg kon gaan, gewoon echt levensgevaarlijk. En het beest mankeerde niks (behalve in zijn hoofd want dat vogeltje vloog zich te pletter tegen zijn hersenpan)).
Hij heeft al 3 kansen gehad.. En ik kan me voorstellen dat je dan als eigenaar niet de verantwoordelijkheid wil nemen om hem weer te verkopen.. Misschiend at de volgende eigenaar er wel afvalt en verlamd raakt vanaf zijn nek en de rest van zijn/haar leven dus zwaar gehandicapt is?
Ik zou dat risico niet durven nemen over iemand anders zijn leven!
Ik vind het een weloverwogen beslissing van TS en ben voor inslapen in dit verhaal.


Precies Susyb als ik eigenaar van zon paard zou zijn zou ik hem ook niet durven verkopen. Wil het toch echt niet op mijn geweten hebben dat iemand met dat dier verongelukt. Het is zo makkelijk gezegt verkoop hem en geef em nog een kans, hoeveel kansen wil je hem nog geven dan??? Vriend heeft al een verbrijzelde schouder opgelopen, meerdere mensen zijn er al afgeknalt, 1 daarvan heeft er zelfs een heupbreuk aan overgehouden. Moet de volgende dan echt maar dood voordat mensen zich beseffen dat er paarden zijn die gewoon niet verder kunnen??
Er hoeft niks lichamelijks te zijn, maar geestelijk kan een paard ook kapot, en sommige worden dan gewoon gevaarlijk en onvoorspelbaar in omgang.

Edit: ben het alweer met Vuurneon eens :j

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:23

xxpinczowxx schreef:
ik ben het hier ook helemaal mee eens!
een paard is slim, en voelt echt wel dat er iets gaat gebeuren hoor.


En hoeveel paarden heb jij al bij de slager afgeleverd???
Ik 2 bij de slager, en ik heb al 3 paarden van mezelf in laten slapen en ben bij 2 andere erbij geweest.
Heb dus iets meer dan gemiddelde ervaring ermee, en echt geloof me ze weten en voelen echt niet dat hun einde nadert. Er is voor hun niks aan de hand en al helemaal niet als ze bij de slager naar binnen gaan. Dat ze dus voelen dat er iets staat te gebeuren is (sorry dat ik het zo bot zeg) bullshit van de bovenste plank. Alleen als de eigenaar, door emoties overmant, het paard naar binnen leidt, DAT zal het paard voelen, maar echt niet dat zijn einde nadert.

Grinnik ben het eens met wat (alweer) Vuurneon en ook moonfish zeggen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:07

trysteffy schreef:
als gezeldschaps paard? voor een ander paard of iets?

maar het is jou keuze he!


Het punt is, zodra je een paard verkoopt heb jij 0 zeggenschap meer. Jij kan wel zeggen ik verkoop hem als gezelschapspaard, maar je hebt 0 garantie dat er dan ook echt niks meer mee gedaan wordt. En als het daar fout gaat wat dan?? Jij hebt geen zeggenschap meer over het paard, en een nieuwe eigenaar zou hem ook weer kunnen doorverkopen, en komt zon paard weer van hand tot hand. Wat je nou net niet wilt.

TS het is jou beslissing, wat wij ook schrijven. Maar voel je niet slecht als je voor de slager kiest. Je kiest wat het beste is voor jou paard, welke keuze dat ook is.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:09

paulinebes schreef:
ik snap de overweging, maar is er echt geen mogelijkheid om dit paardje ergens oud te laten worden zonder de druk van iemand op z'n rug? Gewoon paard zijn?


Waar vind je die garantie??? Zover ik weet zitten er op alle rusthuizen een wachtlijst van heb ik jou daar. En das imo de enigste plek waar je die garantie zult kunnen krijgen. Elke andere vorm heeft als risico dat er toch weer iemand met z'n eigenwijze kop erop wil gaan zitten. Of je moet hem al ergens op de wei zetten waar je er zelf voor blijft zorgen. Maar begreep van de TS dat ze nu al tijdsgebrek heeft, en ik kan niet in haar financien kijken, maar kan me zo voorstellen dat ook dat wel meespeelt.

En nee ik vind het helemaal geen raar argument van Riraito. Er worden ook gezonde paarden geslacht, waarom zou deze met alle problemen zo nodig gered moeten worden. En wil hij uberhaupt wel gered worden? Hij heeft nu ondertussen al genoeg mensen verwond om te zeggen "er is wel degelijk iets mis met dit paard" hoever moet het dan nog gaan voor hij daarvoor en door bij de slager of DA beland om ingeslapen te worden.
Mensen hebben heel vaak niet in de gaten hoe het er precies met het paard voorstaat.

Iemand maakte net een opmerking van "ik heb niks gelezen over problemen die je met hem had, en je was tot het ongeluk van je vriend happy met hem". Niet iedereen zet z'n/haar hele leven en alles wat erin gebeurd open en bloot op bokt. Dus heb je geen inzicht in wat er elke dag gebeurd is. Ik zelf zet ook niet mijn hele hebben en houden op bokt. Dus niemand hier weet precies hoe mijn paarden er aan toe zijn en wat er in alledag gebeurd. Ik vind dat altijd wel zon dooddoener he die opmerking. Het is dan imo net alsof men zich moet verantwoorden voor de boktrechters. Sorry maar die wil er bij mij niet in. Het is en blijft de TS dr beslissing, en van wat ik gelezen heb maakt ze die weloverwogen.

Overigens zicht (het wel of niet goed kunnen zien) heeft helemaal 0 komma nada te maken met het gedrag wat dit paard vertoont. Ik heb zelf een paard wat vrijwel blind is. En die doet echt niet van deze rare dingen, en laat zich gewoon rijden (als ik dat zou willen. Ik wil niet maar das een ander verhaal).

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 01:36

Wiesje schreef:
Pauline, wijs gesproken.
Niet elk paard is te redden en zelfs ik word een beetje moe van mensen die steeds maar weer redmiddeltjes denken te moeten noemen. Natuurlijk mag dat in een topic als dit, en dat is ook heel normaal, maar als je kijkt naar de waslijst aan behandelingen die Ed al heeft gehad denk ik dat je rustig kunt concluderen dat wanneer het met 'Aikon' niks wordt het eindstation gehaald is ..... Persoonlijk zou ik de tussenstap niet eens meer maken. Niet omdat ik aan Aikon twijfel, daar heb ik geen enkele reden toe, maar meer omdat ik niet kan geloven dat dit 'ineens' de wonderaanpak is. En dan nog... hoe verder.

Ik hoop dat in ieder geval Ed rust vindt. Op wat voor manier dan ook.


Is ook geheel mijn gedachte, had het dan ook niet beter kunnen verwoorden.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ezranka, GrapeshotBot, journee, lindo, N_B_N, Tatjanaa, TICKELS, WendyKtH, Yipee en 120 bezoekers