die 'kleine rotpony'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

die 'kleine rotpony'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 19:59

zo wordt tinkerbell genoemd op de stal waar ik nu pas een maand sta.
ze heeft een paar paarden een klap verkocht en ze laat zich door de hulpen van stal niet vangen uit de wei.
ik probeer me er niets van aan te trekken maar dat lukt me dus gewoon niet.
wat zullen ze achter mijn rug om nog meer wel niet zeggen??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:34

Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven als ze zich zo misdraagt....
Maar voor jou is het niet leuk! Ach, zolang het bij kletsen blijft en het kletsen niet over gaat in slaan of ten koste gaat van de verzorging valt het wel te overzien toch? Laat maar gaan joh! Je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn. Tinkerbell zal zich er in ieder geval niets van aantrekken denk ik, die vermaakt zich volgens mij kostelijk Haha! en daar gaat het toch om?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:51

Kan me goed voorstellen dat je het aantrekt. Maar meis, kop op... je weet zelf WEL wat voor superpony je hebt!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:52

ahh joh trek het je niet zo aan...sommige mensen bij ons op stal zijn nou eenmaal zo en het zijn de meeste hulpjes van stal...trek het je niet aan er zijn wel genoeg mensen die je pony wel leuk vinden (zoals mij Tong uitsteken *LOL* )

heb ik jou trouwens vandaag rond 17.10 voor de loods zien zitten samen met wendy (als het goed is)
Jullie stonden eerst met francis (van maggie) te praten...Ik wist niet cker of jullie het waren dus ik durfde niks te zeggen..

xxx Linda
Laatst bijgewerkt door nikkiemisty op 05-09-02 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:53

Ah joh, je wil niet weten wat mijn paard af en toe genoemd wordt....
voor mij is het een scheet, daar gaat het om, zolang ze haar normaal behandelen... gewoon laten gaan.
En je hebt mijn nummer als je even wilt kletsen!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:05

*LOL* *LOL* Ik zie het helemaal voor me *LOL* *LOL* Tinkie die de boel op stelten zet. Trek het je niet aan, ze weten gewoon niet beter. Ik heb twee jaar verkering gehad in Rotterdam, de meesten zijn er niet wijzer.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:10

Als ze zo doet is het toch ook een rotpony?
maar zolang jij er lol mee hebt dan is het toch goed?
Lodewijk is een mega goedzak die vind iedereen geweldig en aardig en tinkie laat duidelijk merken dat ze alleen jou geweldig en aardig vind ze vind andere mensen rotmensen en zij haar een rotpony nou en. Niet denken wat anderen van haar vinden want daar gaat het niet om.
Wat jij vind dat is belangrijk.

Trouwens ik vind elk paard bij ons op stal dat zich niet laat vangen een rotbok. en als de eigenaar zijn paard niet kan vangen veranderd dat ook vaak van geweldig paard naar stomme knol *LOL*

vanavond nog met Olympic hoelang we daar niet achteraan aan het vangen zijn geweest haha je had anouk moeten horen.
zodra ze 'm had was hij weer de allerliefste van de wereld hoor!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:42

Sanderijn, het personeel vindt Maddox ook een vervelend paard (eh... een klote knol). En weet je waarom, omdat hij bovenaan in rang staat in de kudde in de wei. Dat betekent dus dat als de waterbak bijgevuld wordt dat hij er dan als eerste bijstaat en alle andere paarden opzij zet. En dat vindt het personeel vervelend, ja duh!!

En ik kan me goed voorstellen dat de eigenaren van de door Tinkerbell getrapte paarden haar geen leuke pony vinden. Joyan heeft 6 weken stalrust en tsja dat vinden zijn baasjes niet zo fijn. Ze kunnen zelf ook wel beredeneren dat dan nu eenmaal kan gebeuren in een kudde, maar aan de andere kant had Henk ook kunnen adviseren om zo laat in het seizoen geen paard meer toe te voegen aan de kudde.

Ik denk dat het voor jezelf een goede leer is. Tinkerbell in een bestaande kudde zorgt voor rotzooi. Ik heb zelf ook gezien dat ze paarden echt heel dichtbij laat komen, met haar oortjes naar voren en staartje een beetje opzij en als ze dan dichtbij zijn dan trapt ze.

Ik vind het zelf ook heel vervelend als ze Maddox een klote knol vinden, maar gelukkig waait dat altijd weer over. En er zijn genoeg mensen die hem wel leuk vinden.

Tink is gewoon een pittige tante en ze bijt van zich af. Ze vindt eigenlijk alleen jou leuk en met haar verleden kan ik me daar wat bij voorstellen. Zij heeft eigenlijk de hele paardenopvoeding gemist en dat zie je nu misschien een beetje terugkomen richting andere paarden. Vandaar ook vaak het advies om een paard niet zo jong al op stal te hebben. Misschien speelt dat ook wel mee hoor.

Ik vind het in ieder geval gewoon een pittig wijffie en een leuke pony.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 00:52

dankjullie wel voor de reaties

nikkymisty:idd zat ik vandaag met wendy voor de loods rond die tijd Haha!

manon:tinkie heeft tot haar 2de wel in de kudde gestaan en toen was ze echt lief tegenover andere paarden,maar goed tot hun 2de jaar worden ze nog als 'veulen'beschouwd en dus krijgen ze niet snel op hun donder.
maar dat ze dus echt andere paarden trapt heb ik nog nooit met haar meegemaakt.
dat dit zou gebeuren heb ik dus ook echt niet kunnen overzien vantevoren.
ik snap wel dat het voor die eigenaren idd vervelend is dat dat gebeurde in de wei.maar ik heb haar zelf tot nu toe nog niet een rake klap zien uitdelen,maar goed ik ben er natuurlijk niet altijd bij.tja en dat dit allemaal gebeurt nu?ik kan er wel om janken,want tuurlijk vind ik het ook erg!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 07:42

Maar Sanderijn, het blijven paarden hoor! En die mensen kunnen zelf ook de keuze maken om hun paard niet meer op de wei te zetten. Het is niet jouw verantwoording.

En ik denk dat dit allemaal wel overwaait. Straks is iedereen dit weer vergeten. En volgend jaar gaat ze gewoon meteen mee de wei op en dan is dit zo opgelost. Jij houdt van haar en dat is het enige wat telt!

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 07:47

Het is op en top een pony. Bij pony's zie je dit gedrag wel meer.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:38

ikke schreef:
:)) *LOL* . Ik heb twee jaar verkering gehad in Rotterdam, de meesten zijn er niet wijzer.


ff dimmen he!!!!!!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:04

nee sanderijn, makkelijk gezegd, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken. Weet je, mensen banketstaaf toch wel over je, of het nu wel of niet goed is. Bij ons zo laat in het seizoen komen er ook geen nieuwe paarden meer bij hoor in het land. Gaat vaak niet goed.
Het is jammer dat tink zo is en niet zo makkelijk, maar ja, wat doe je eraan, het is nu eenmaal zo. Weet je, mensen vallen jou er niet op aan, maar je paardje, probeer dat te zien.Maar ik kan me goed voorstellen dat je je rot voelt erom.
misschien tot morgen?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:20

Als ze echt een probleem met Tinkie hebben, moeten ze daar met jou over praten en niet met anderen. Dan kan er misschien een oplossing voor gezocht worden, bijv. apart weitje of een kleiner groepje wat minder bedreigend voor haar is? Blijven lachen hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:25

Ik zie dat vaak dat die kleine merrietjes zo fel zijn. Ik denk dat ze meer van zich af moeten bijten ook dan de grotere dieren. Het is wel banketstaaf dat ze zich niet door anderen laat vangen. Zo houdt ze een wei bezet terwijl andere paarden ook graag in de wei willen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:53

lekkere personen, misschien moet je pony die andere paarden gewoon niet. Een kennis van mijn oom heeft een manege en daar zijn twee (als ik het goed heb) die absoluut niet met andere paarden in de wei kunnen staan. Die hebben dus ook een stuk voor hunzelf. Maar om dan zulke opmerkingen te gaan maken...... En ja je trekt je er idd wat van aan, ook al zou je het niet graag willen. Misschien eens een keer bij andere indoen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:37

Als iemand niet het risico wil lopen dat z'n paard geslagen wordt in het land, heeft íe twee keuzes: 1. niet in het land zetten, of 2. zorgen voor een eigen landje zonder andere paarden erbij.

Als het stalpersoneel niet het risico wil lopen dat ze een pony niet te pakken kunnen krijgen, hebben ze twee keuzes: 1. andere baan zoeken, want dit risico loop je bij elk paard, of 2. in overleg met de stalbaas en de eigenaar dat paard op een kleiner stukje apart zetten. Is meteen dat mepprobleem verholpen.

Ik snap dat je het niet leuk vindt om te horen van anderen, maar Tinkerbell is er voor JOUW plezier en niet voor het plezier van een ander. En JIJ hebt plezier van je dier, dus is het goed.

Maak het probleem van een ander niet het jouwe.....
Zie ook PB.

Knufje.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:11

Ja idd die kleine "rot pony".
Ach ik heb een drama fjord word er gezegd Haha!
Maar lekker laten gaan sanderijn niets van aantrekken,wel raar als jij er zelf ben en gaat kijken dat dan alles goed gaat Verward

Ik heb het zelf nog niet gezien alleen gehoord,en ik vind dat jij dat probleem niet hoeft optelossen,dat word dan vanzelf wel tegen je gezegd.

En er is altidj wel wat,hoevaak ik nu al weer niet gehoord heb hoe drama peet is,en dat ik toch wel beter zal staan op een paard Lips are sealed

Maar lekker niks van aantrekken,ik vind haar hartstikke lief Lovers

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 11:47

thnx voor alle lieve reacties!
ik ben er met manon en met tallie ook over aan het praten en het lucht me eigenlijk wel op het nu van me af te kunnen schrijven en de meningen van anderen te horen,want ik lag er behoorlijk over te piekeren!maar goed allemaal bedankt en ik ga mijn best doen het naast me neer te leggen,en zoals son zegt:ze is er voor mij en niet voor andermans plezier en gelukkig is tinkie gewoon een wereldwijffie als we saampjes zijn!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:45

als ze morgen ook maar een beetje lief is hoor.... Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:47

Kom je morgen langs Mirage? Ik ben er helaas niet, bah. Ik ga al om 8 uur naar stal en ben rond 10 uur weer weg.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:12

Ik heb deze week toevallig met de eigenaar van het paard met 6 weken stalrust gepraat. Niets negatiefs over Tinkerbell! Hij vertelde dat z'n paard al enkele keren meer was getrapt en dat deze trap waarschijnlijk net 1 teveel is geweest. Hij ziet ook wel in dat dat het risico van de algemene weidegang is.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 13:40

gelukkig maar brigitte,ik voelde me echt enorm schuldig....

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:22

Jouw Tinkerbell lijkt echt op de Tinkerbell van Peter Pan Knipoog Dat is ook zo'n kattekop maar met het hart op de goede plaats.

Natuurlijk is het rot als je pony of paard een andere kreupel trapt maar dat zijn nu eenmaal de risico's van paarden bij elkaar in de wei. Dat kan je het dier niet verwijten en de eigenaar al helemaal niet.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:36

Ach, zo praten ze ook over Pinky, gelukkig doe ik alles zelf dus is er niemand die iets met hem hoeft te doen.
Pinky is ook alleen an mij gehecht en zal de rest niet direct pijn doen maar ik garandeer niet dat hij niet gemeen is tegen anderen als ik er niet bij ben.
Ach, zoalang hij tegen mij lief is ben ik tevreden!