jumping amsterdam opgeheven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

jumping amsterdam opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 22:15

Lees net op teletekst dat door een gebrek aan sponsors en het verliezen van de wereldbeker wedstrijd springen Jumping Amsterdam heeft opgehouden te bestaan. Verrassend wat mij betreft, iemand die hier la meer van wist?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:17

op hun site staat dat er 2, 3 en 4 januari 2003 gewoon jumping a,dam is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:14

Voorlopig alleen dit jaar niet,
zoals het er nu uitziet gaan ze zich wat mer 'losmaken' van hun hoofdsponsor Rai zodat ze zelf de data voor het kiezewn hebben.

Dit jaar gaat het feestje helaas niet door.

Welke strodorp moet ik dan nu onveilig maken? Huilen

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:22

Ik hoorde het op het radiojournaal van 18.00 uur. Ik keek er niet echt van op, het zou inderdaad januari worden, nou, zo vlak na de jaarwisseling zitten er niet veel ruiters en kijkers te wachten op zoiets volgens de organisatie. Met het verliezen van de Wereldbekerstatus verwachtten ze dat er weinig internationale ruiters op J.A. af zouden komen, wat nog minder toeschouwers zou betekenen. Het bleek zo gewoon niet haalbaar, dus jammer genoeg niet. Als het maar niet zo gaat als met Paard 2000 etc., dat het nooit meer terugkomt.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 07:43

Paard 2002 is heeeeell misschien wel dit jaar, ons showteam heeft al een toezegging. Verder hebben we er niks meer van gehoord, maar we gaan eind sept. weer eens bellen.
Wel jammer dat jumping niet doorgaat, had er net zo'n zin in na Benelux Open en CHIO. Naja dan maar naar indoor Brabant.
Viv

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:05

Ik las het gisterenochtend in de krant. In de telegraaf stond een klein artikeltje, op de voorpagina geloof ik. Inderdaad gaat het voorlopig alleen dit jaar niet door.
Het ging er volgens mij om dat de organisatie te afhankelijk is van de sponsoring van de RAI. Nu deze geen plaats had op de agenda, kon het hele gebeuren niet doorgaan.
Echt jammer, hoor! Ik hoop dat het volgend jaar wel weer lukt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:59

Noord-Holland doet straks helemaal nergens meer aan mee. De Prinsjesdag veulenveiling is ook al vertrokken uit de Beemster en nu Jumping (voorlopig) ook al.

Wat doe ik toch in deze provincie???? Frusty

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:08

ja Mieke dat vroeg ik me ook al af Boos!

Voor alle leuke evenementen moeten de Noord-Hollanders
naar de andere kant van het land rijden. Scheve mond

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:14

Geen Jumping meer??? Verdrietig
Daar kom ik al vanaf mijn 9de... Vind ik echt heel erg jammer als dat er niet meer is. Ik heb de laatste paar jaar ook de kleurplaten gemaakt voor de Jumping, die opdracht ben ik dus ook kwijt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 11:58

Jumping Amsterdam stopt

AMSTERDAM - Het internationale concours Jumping Amsterdam, dat dit jaar voor de 45e maal zou plaatsvinden, eindigt te bestaan.

Nadat duidelijk werd dat het niet haalbaar was om Jumping Amsterdam in de maand januari te organiseren, hebben de Amsterdam-RAI en Jumping Amsterdam geprobeerd een passend alternatief te vinden. Jumping Amsterdam was daarvoor zelfs bereid mee te werken aan een verhuizing naar de Hollandhal.

Na acht maanden intensief overleg bleek uiteindelijk echter dat de RAI aan Jumping Amsterdam geen datum kan bieden die past in de nationale en internationale kalender en die een reëel uitzicht biedt op een gezonde financiële opzet van het concours.

Het bestuur ziet daarom geen mogelijkheden meer tot het verantwoord organiseren van Jumping Amsterdam en ziet zich helaas genoodzaakt het einde van het internationale hippische concours bekend te maken.

Het Federatiebestuur betreurt het besluit dat het bestuur van Jumping Amsterdam heeft moeten nemen om dit gerenommeerde en internationaal hoog gewaardeerde concours hippique niet langer voort te zetten. Het Federatiebestuur heeft besloten om op korte termijn het initiatief te nemen om een hippisch evenement voor Amsterdam te behouden. Hierover zal overleg plaatsvinden met het bestuur van Jumping Amsterdam. In het reeds geplande overleg met de internationale concoursorganisatoren in Nederland, dat nog deze maand zal plaatsvinden, zal bekeken worden hoe in de toekomst de continuïteit van concoursen beter gewaarborgd kan worden.

(Bron: persbericht KNHS)

Ik begrijp hieruit toch echt dat het ophoudt te bestaan maar misschien in een andere vorm terug komt.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:21

heel erg zonde.
maare paard 2002 gaat door ook wij zijn er dit jaar gewoon met een show en paarden teminste we hebben ons al wel daarvoor ingeschreven

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:12

Barb schreef:
ja Mieke dat vroeg ik me ook al af Boos!

Voor alle leuke evenementen moeten de Noord-Hollanders
naar de andere kant van het land rijden. Scheve mond



idd errug jammer.... Frusty dit was nog wel te doen om heen te gaan!! Boos!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:38

Ja ik baalde al veel eerder dat Volvo niet meer Jumping A'dam ging sponseren....Anders kon ik lekker gratis daar zitten op een van de luxe plaatsen Haha! jammer Boos!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:11

grrrr, ik vind het ook heel erg poedersuiker, het is vlak bij mijn school en met mijn trein pas en zo kan ik er gratis heen reizen en dat scheeld me dan een hoop geld..........

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:03

ik las het ook hier in de krant, wel jammer, had er misschien wel naar toe willen gaan, dat was namelijk weer een tijdje geleden Haha! Alles gaat weg uit de paardenwereld Boos! Ach ja, misschien komt er wel wat nieuws!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:27

ja, ik hoorde het gister bij studio sport..
ik had al helemaal met mensen afgesproken om samen te gaan, echt jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:55

He verd**mme; sja sorry. Vanavond waren er oude beelden uit de rai op tv en dan denk ik terug aan al die jumpings. Zondagochtend kur op muziek, vanaf 9.00 op luxe stoeltjes zitten voor een geeltje en de kunst afkijken, Sven was nog Duitser, Cocktail voor het eerst in de rai, Bonfire. Volgens mij hebben we Jappeloupe nog zien springen en Milton zeer zeker, Egano, Libero en ga zo maar door. 'Vroeger' was er alleen de Europahal en het was er knus, het losrijden mocht je niet zien, maar wat gaf dat nou, de spanning was des te groter als ze de ring in kwamen.
Al die jaren heeft JA overleefd en nu ineens, nu kan het niet meer Verward. Helaas is het gras in de ArenA niet in goede conditie, jammer.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:42

Huilen Huilen Huilen
Ik ga ieder jaar baaf naar Jumping Amsterdam.
Heb me er dit jaar al weer helemaal voorbereid om samen met Maaike te gaan en nu gaat het niet door, snik snik. Verdrietig
Nog andere leuke evenemeten waar we heen kunnen?