Het duurt weer langer met mijn zieke merrie.UPDATE

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Het duurt weer langer met mijn zieke merrie.UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 09:22

Dinsdag de bloeduitslagen terug, natuurlijk weer verontrustend erg slecht, maar minder slecht als ze verwacht hadden Verward

De dierenarts belde even Utrecht om te overleggen en woensdag kon ze alweer naar Utrecht. In Utrecht aangekomen valt ze letterlijk van de trailerplank en komt ze op een knietje terecht Verdrietig ze wordt naar binnen geleid en moet weer op de weegschaal. Deze geeft deze keer een getal aan van 429, weer 15 kilo eraf sinds vorige keer. Moet je je voorstellen dat het om een merrie gaat van dik in de 1,70 die voorheen zeker 550 kilo woog als het niet meer is en die binnen 2 maanden zoveel is afgevallen.

Toen moest ze weer naar de onderzoeksruimte en werd er weer van alles klinisch onderzocht. Deze keer had ze een hypotensie (lage bloeddruk) en een ruis in haar hart dit wist ik nog niet.
Daarna het opvoelen weer, en de milt was harstikke vergroot en er was geloof ik ook iets met de dikke darm. Ze wouden haar dus weer houden en nu staat ze daar en wordt er weer een paar dagen lang gekeken wat eraan te doen is en of er nog wel wat aan te doen is.

Ik wordt al die onderzoeken langszaam zat, ik heb liever dat ze gelijk zeggen dat er niets meer aan te doen is en dat het aflopende zaak is want ik ben zelf ook niet helemaal achterlijk en zie dat heus wel. De ene keer ontnemen ze je al je hoop door te zeggen dat de organen onherstelbaar aangetast zijn en de andere keer mag je weer terug komen en beginnen ze gewoon weer overnieuw met alle onderzoeken om uiteidelijk weer tot dezelfde conclusie te komen, dat er niets meer aan te doen is. Natuurlijk heb ik nu weer een beetje hoop, maar maak dat dan ook een klein beetje waar zou ik zeggen......

Ik wacht maar weer af...... om 12 uur kunnen we bellen.

Vroeger:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ze ziek werd:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Manda op 31-08-02 07:33, in het totaal 2 keer bewerkt


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 10:38

Sjimmy schreef:
Heel erg veel sterkte! Hoe is je paardje er zelf onder?


Als ze kon praten, zou ik het je kunnen vertellen.....

Ik denk dat ze te zwak is om goed te beseffen wat er allemaal gebeurd. Ze staat er sloom bij en terecht met haar conditie. Ze eet verder wel wat kuil en gras en drinkt redelijk. Ze is verder erg dof in de vacht, ook logisch maar haar oogjes staan nog soms erg nieuwsgierig Lovers

Jammer dat een paard niet kan praten eigenlijk Verdrietig

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 11:12

we hebben gebeld. Ze denken nu dat er misschien (ook nog) een tumor bij de mild zit. Als dit klopt kan ze direct een spuitje krijgen Verdrietig Maar wederom zeggen ze dat ze maandag pas definitief wat kunnen zeggen omdat ze nog niet klaar zijn met al die onderzoeken. Dus maandag weet ik pas weer meer....

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 07:33

Gister op bezoek geweest bij mijn zieke meisje.

Toen we binnen kwamen stond ze niet in haar stal Bloos Ik kreeg meteen de schrik van mijn leven. We gingen zoeken en gelukkig stond ze in de onderzoeksruimte Lachen

Toen we binnen kwamen ging ze lief hinniken en zag ik dat een kant van haar helemaal kaal geschoren was. Ze was bij de rontgen geweest om die vergrote mild te bekijken. Er waren geen rare deuken of vormen in de mild te zien, maar het was wel groter en donkerder als normaal dus de arts wou nog een second opinion voordat hij een stukje mild eruit snijd om te onderzoeken.
Natuurlijk waren ze weer aan het opvoelen, dat doen ze geloof ik het liefst de hele dag door en ze voelden weer dat de dikke darm vol knobbels zat.
Daarna gingen ze ook nog een buikpunctie doen en het vocht wat eruit kwam was lichter als normaal. Ze gaan het onderzoeken op cellen.
De uitslagen van de eiwitten waren ook weer terug, en de eiwitten zijn drastisch laag en ze moeten uitzoeken hoe dat komt omdat het paard toch best goed gras en kuil eet.....

Maandag meer info hoop ik.


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 05:33

Ze hebben beloofd vandaag de toekomstprognose en diagnose te geven..... Ik ben al het hele weekend zenuwachtig... Scheve mond Gisteren moest ik werken en kon ik niet op bezoek gaan, vanmiddag gaan we wel weer en dan horen we het.... (hoop ik)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 35 bezoekers