Ruzie..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 09:57

hallo allemaal
sorry dat ik nog een topic plaats, maar dit moet ik ook echt kwijt, en tja, het past totaal niet bij mijn andere topic *over misschien een nieuw paard*

nou dit is wat er aan de hand is:
ik rijd al 4 jaar op mijn pony Kissmyra, ik spring al drie winters op haar, want 's winters krijgen we altijd springles op de ponyclub.
nou laat het bestuur van onze ponyclub heel wat te wensen over, maar nou hadden ze het echt te bont gemaakt.
de springinstructeur die wij hebben, daar hadden ze tegen gezegd: we hebben een nieuwe springinstructeur aangenomen voor de winter, en jij mag het hulpje wel worden.
nou is dat natuurlijk hartstikke l*llig maar goed.
Die nieuwe springinstructeur, daarvan mag ik mijn pony niet in ontspanning rijden.. ik rijd haar altijd eerst de ontspanning in en dan voorwaarts. maar nou moest ik haar persé iedere alleen maar voorwaarts rijden, waardoor ik dus ook helemaal geen controle meer had.
en zodra ik daar iets van wou zeggen, dan kreeg ik dus gigantisch op mn flikker.
en op een gegeven moment zei hij ook: ik zie bij iedereen vooruitgang, behalve bij jou! *vind hij 't gek, als mn pony supergespannen loopt en zwaar over dr eigen tempo.. *
toen hadden we een keer in-uitjes (vier achter elkaar) en ik had er echt zin in!
maar toen dus weer over dr tempo moeten rijden, waardoor ze er de hele tijd tussenuit ging tussen de derde en vierde hindernis.
Nou ben ik niet de beste ruiter, maar ik kan wel zelf mijn pony over vier van die hindernisjes krijgen, dus ik wou haar even een rondje laten ontspannen, zodat ik haar goed kon aanrijden.
begint die instructeur te schreeuwen dat ik meteen weer moet springen en dat ik mn sporen erin moet jagen en dat soort dingen!
en ik bleef heel rustig, maar ik moest dus met een weigering stoppen!!
want het maakte niet uit wat ik zei, ik moest de les uit als ik het niet zou springen.. Boos!

en nou heeft mn pa hem 'aangeklaagd' bij het bestuur.
dus nou zijn er drie opties:
-of ik moet van springles af Boos! *maar ik heb niks misdaan*
-of hij moet van de ponyclub af
-of we krijgen de andere springinstructeur terug

maar wat vinden jullie hier nou van??
*sorry voor het lange verhaal maar ik zit er best wel mee, moet van de zomer nog een paar laatste springwedstrijden springen.. *

Het bestuur heeft gisteren overlegd en mijn 'oude' springinstructeur was er ook dus ben heeeeel benieuwd!! Bloos

-xXx- lissy

Anoniem

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:15

Jij laat je toch zeker niet wegjagen door zo'n l*l?!! Ik zou andere mensen uit je les vragen of zij er net zo over denken en dan met z'n allen naar bestuur gaan of beter een officiele brief schrijvenen laten weten dat jullie het er echt niet mee eens zijn!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 10:33

ja maar de rest is het niet met me eens want die vinden dat een 'fijne les' ..
dus ik ben in mn eentje.. en we zijn maar met zn vijven..
Boos!

Lente
Berichten: 27774
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:11

Nou dat klinkt erg lekker maar niet heus!
Het is JOUW pony, en JIJ weet hoe je wil springen. Als je niet naar een dressuurinstructeur wil luisteren is het een ander verhaal, want die kijkt naar hele andere dingen.
Een springinstructeur is er om jou over de hindernis te begeleiden, niet om jou en je pony er vol stress overheen te jagen!

Weg met die vent!

Len

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:21

Kun je het niet zo regelen, dat jij les krijgt van de oude instructeur, op een andere dag en een andere tijd...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:38

Nou, je oude instructeur was er bij, hij zal toch wel een mondje open gedaan hebben?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:04

mischien een vreemde optie.
Vegeet de lessen van je oude instructeur eens en doe precies wat je nieuwe instructeur zegt....
michien dat je bij je voige instructeur wat "vastgeroest" bent en geen vooruitgang meer had door zijn manier van lesgeven, en dat deze instructeur door een andere kijk, weten en kennis juist door die aanpak ervoor kan zorgen dat je vooruit komt.

Al de nieuwe niet goed zou zijn zouden je medelessers hetzelfde probleem moeten hebben..... en die hebben dat dus blijkbaar niet.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:26

Je hebt zoals ik het zie twee opties:
- Je probeert de methode van de nieuwe instructeur een tijdje en geen gesputter tussendoor.
- je praat met de instructeur, legt hem uit dat je dit niet fijn vind en vraagt hem of hij het eens wil aankijken met 'jou manier'. Als hij dan ziet dat dat beter werkt staat hij er misschien ook meer voor open.

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:37

pol013 schreef:
Je hebt zoals ik het zie twee opties:
- Je probeert de methode van de nieuwe instructeur een tijdje en geen gesputter tussendoor.
- je praat met de instructeur, legt hem uit dat je dit niet fijn vind en vraagt hem of hij het eens wil aankijken met 'jou manier'. Als hij dan ziet dat dat beter werkt staat hij er misschien ook meer voor open.


Ik zou ook eerst met hem erover praten Knipoog

maartje88

Berichten: 271
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:38

Goede tip alane geef de nieuwe instructeur in ieder geval een eerlijke kans en volg een tijdje zijn advies op en als het dan nog niets wordt zal je nieuwe instructeur ook wel in zien dat hij op de verkeerde weg zit en kun je samen wat anders proberen. Mocht het helemaal niets worden dan kun je altijd nog beslissen om te stoppen.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:43

Ga gewoon door met je eigen rijstijl in die les.
Hij kan jou er niet zomaar uit gooien en zoals jij al
doet gewoon niet op hem reageren..
Maartje88 zegt dat je hem een eerlijke kans moet geven
maar zoals ik al las is het niet de manier van jou rijstijl
dus rij gewoon zoals jij wilt..
en maar hopen dattie gauw weg gaat en de nieuwe weer
terug komt...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:46

chagrijntje schreef:
Ga gewoon door met je eigen rijstijl in die les.
Hij kan jou er niet zomaar uit gooien en zoals jij al
doet gewoon niet op hem reageren..
Maartje88 zegt dat je hem een eerlijke kans moet geven
maar zoals ik al las is het niet de manier van jou rijstijl
dus rij gewoon zoals jij wilt..
en maar hopen dattie gauw weg gaat en de nieuwe weer
terug komt...


Waarom dan nog lessen? Je verstoort de les dan alleen maar en de anderen hebben er last van. Daarnaat schiet je er zelf geen moer mee op.
En ja een instructeur kan je wel uit de les vewijderen, (tenminste de meeste verenigingen hebben dit in hun statuten/reglementen staan).

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:59

je moet toch pijn rijden anders is het toch niet leuk?
bij ons lopen alle pony's verschillend en hij kijkt gewoon hoe jou pony het best springt..dat vind ik wel fijn
dan kun je teminsta fijn rijden Lachen

Valadon
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:00

Huh? Ik geloof dat er al iets fout gaat als je "op je donder" krijgt als iets niet lukt... Je rijdt toch voor je lol, niet om de olympische spelen te halen? En jij kent je ponu toch het beste?

Ik denk dat als het voor jou niet goed voelt, je zeker niet klakkeloos de manier van de nieuwe instructeur hoeft aan te nemen. Ga op je eigen gevoel af!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 22:09

ja..
weetje ik heb het al geprobeert op 'zijn' manier, maar dat gaat gewoon niet.
hij geeft niet rustig les, en ik voel me ook helemaal niet op mn gemak bij hem, omdat hij in de eerste paar lessen zo tegen me stond te schreeuwen. en daardoor raak ik gespannen en mijn pony dus ook..
en het is ook het probleem dat mijn pony door mijn gespannenheid bij hem in de les, nu weer iets nieuws heeft gevonden, en dat is wegspringen als ze hem ziet. ze staat ook helemaal te bibberen als hij in de buurt komt *echt zo zielig!!* Ach gut
het is dus ook mijn schuld, omdat ik zo gespannen was..
maar hij staat ook bijna bij elke hindernis, en dan springt mijn pony met zoveel kracht weg, dat ik haar echt níet tegen kan houden..
gelukkig zijn de springlessen dus afgelopen, maar ik kreeg laatst gewoon een keer springles van stefanie, en dat ging dus al veel beter! Bloos

en ik heb zijn manier al geprobeert, maar ik ben gewoon niet gewend dat ze met haar hoofd omhoog door mij met mn sporen en zweep door de bak gejaagd over hindernissen moet springen.

en de andere meisjes lukt dat dus wel, maar die rijden geen van allen al 4 jaar met ontspanning op hetzelfde paard, en die pony's zijn gewoon wat sneller, die van mij is uit zichzelf al niet snel, en ze krijgt wel haver, brok en muesli, maar als we nog meer gaan geven word ze hartstikke kijkerig, schrikachtig en vervelend.. Clown

ik heb echt het gevoel dat het mijn schuld niet is, en toch probeert hij mij de springles uit te schoppen Huilen

en hij kan me wel de les uitsturen, maar met reden dat ik niet over vier hindernissen achter elkaar kwam, en ook nog met een weigering..

en daarbij heeft mijn pony nog nooit 4 in-uitjes achter elkaar hoeven te springen, alleen nog maar 2.
het was dus ook nog compleet nieuw voor haar! Boos!

*en weer sorry voor de grote text, maar ik weet echt niet of het nou aan mij ligt of niet.. Verdrietig *

maartje88

Berichten: 271
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:54

Is natuurlijk errrug moeilijk te zeggen vanaf hier maar ik zou zeggen volg gewoon je eigen gevoel als je denkt dat het echt niet klikt en het ook niet beter wordt dan kun je beter stoppen met de les en hopen dat je oude instructeur heeeeel snel terug komt.

Veel succes

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:02

Al mijn dochter haar pony volledig ontspannen laat lopen valt de pony nog net niet om....
In het begin leek het voorwaart rijden van mijn dochter ook op "jagen" daarbij wa mijn dochter doodsbang dat de pony er vandoor zou gaan en ze zou vallen.
Nu rijdt ze toch voorwaart en zit er ontspanning in, het "gejaagde" is weg.

Ik kan me niet voorstellen dat een vereniging een instructeur aanneemt om de leden te pesten of de rijstijl te verpesten.
Tuurlijk kan het zijn dat het niet klikt tussen jouw en die instructeur, maar uit je verhaal lees ik ook dat je niet echt open staat om iets aan te nemen.

maartje88

Berichten: 271
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:42

is natuurlijk wel zo dat als je een pony wilt laten werken hij over het algemeen eerst een beetje tegenwerkt om zo toch onder het werk uit te komen dus misschien is dat wat hij probeert.

mylano

Berichten: 93
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Twente

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:11

Ik ben het helemaal met Alane eens. En denk ook eens aan het volgende:"voor het beter gaat, gaat het eerst slechter" en dat komt omdat je anders gaat rijden, wat niet betekent dat het dan ook slechter blijft gaan.

Misschien een tip: Maak video opnames van je eigen manier van rijden en dan eens van de manier waarop jouw nieuwe instructeur wil dat je rijdt en bekijk dan eens héél kritisch en eerlijk wat er het beste uitziet. Want ik spreek uit ervaring: Als het goed aanvoelt, hoeft het er nog helemaal niet goed uit te zien.... Cool

En als je het absoluut niet eens kan zijn met zijn manier van rijden, dan kun je beter voor een andere instructeur kiezen! Niet bij hem in de les blijven, dat geeft alleen maar ergernissen bij hem, jou en de anderen en dáárvan is jouw pony de dupe!

Anoniem

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:57

Ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen.Je moet vertrouwen in je zelf en je paard houden.Ik heb mijn dochter ook van springles gehaald ,ben zelfs van manege verandert omdat hun manier van rijden mij niet beviel.
Met het gevolg dat het kind weer dood graag rijd, en daarvoor had ze buikpijn of was ze te moe voor rijles.De instructrice kon ook zo jagen en zelfs schelden en dat tegen een kind van 9.
We zijn allemaal mensen en met de één klikt het nu eenmaal wel en de andere niet.Bij julie klikt het duidelijk niet, jij raakt gespannen je pony daardoor ook.Waar moet je nu op wachten? Op een ongeluk?.Ik ken het type instructeur waar je over schrijft, als jij je niet lekker voelt zoek lekker een andere instructeur of desnoods stop je voor eventjes met springen.Het is een hobby hoor, zorg dat het leuk blijft voor julie beiden.

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:00

Is je vorige instructeur er nog wel? Waarom vraag je hem om jou les te geven? ik neem aan dat zijn lessen wel bevielen. Dat iemand les geeft, hoeft nog niet gelijk te betekenen dat hij het beter weet dan dat jij weet. Dat vind ik tenminste, als het goed is ken je je pony wel en weet je ook hoe je hem het beste moet rijden.

Weet de nieuwe instructeur wel dat je het niet met hem eens bent? Misschien kun je eens met hem gaan praten buiten de lessen om?

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:07

Ik vind dat die andere instructeur dan terug moet komen..
Wat een sukkel zeg.,.

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 19:59

hoi allemaal,
ten eerste bedankt voor alle reacties Lachen
ik spring nou ook niet meer bij hem
en het is moeilijk mijn andere instructeur te vragen, maar die zie ik dinsdag, dus misschien vraag ik het wel.

blijkbaar zijn de meningen erg verdeelt, maarja, ik heb het op zijn manier geprobeert, maar dan kon ik haar thuis ook gewoon niet meer rijden.
ik heb gewoon drie maanden niet fatsoenlijk kunnen rijden, mede door het weer hoor, maar mijn pony zat hartstikke vast altijd aan het begin van de les *door de kou enzo, ze staat buiten, zonder deken, met een berenvachtje Knipoog *en dan mocht ik haar niet eerst op mijn eigen manier ontspannen, maar moest meteen over haar tempo heenrijden..
maarja we krijgen morgen de uitslag van de vergadering..
ben benieuwd!!

@ Passival: ja dat weet hij, ik heb het vaak genoeg gezegd dat ik zo niet ontspan, maar dan begon hij te schreeuwen dat ik mijn mond moest houden en moest rijden in plaats van zeuren ... Lachen

@ Silvana: bedankt Haha!

@ Milano: ik heb het geprobeerd, ik rijd nu echt niet meer in zijn les, heel mijn pony was overstuur en ik ook.. Ach gut

*en dit is mijn manier van rijden, het enige nadeel is hier dat ik naar beneden kijk: http://pic11.picturetrail.com/VOL359/2205792/4305415/53684973.jpg
en tja, dat doe ik normaal ook niet maarja.. Lachen
ik laat wel weten wat ze morgen gezegd hebben Lachen

*nogmaals bedankt en alweer sorry voor de lange post.. *

Baileys_22
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:05

Gewoon vragen dinsdag Lachen
als jij niet ontspannen kan rijden gaat er vanzzelf alles mis,

wie weet zegt je instructeur ja Haha!
nee heb je ja kan je krijgen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:26

en van 1 foto moet iemand een beeld krijgen?
ik kan je tig foto's laten zien van mijn dochter te paard.... van 1e klas stuntel tot perfect te paard zittende terwijl de waarheid ergens in de midden ligt.
Daarnaat vind ik die foto niet het je van het qua rijstijl, ben een pietlut wat dat betreft, maar kan liggen aan de plaats en het moment van foto maken... dus voordeel van de twijfel.

Daarnaast blijf ik erbij dat een lid niet kan en mag bepalen welke instructeurs er worden aangetrokken en/of het verenigingbeleid in het openbaar in twijfel mag worden getrokken daar is een ALV voor.
A;ss ik al kijk naar de toonzetting van je bericht, dan de eisen die jij stelt.... dan zul jij het nooit bij geen enkele verniging kunnen vinden. Je staat niet open voor vernieuwingen eerder tegen en je hebt geen vertrouwen in.... gezien je reacties hier in dit topic zoek je niet naar een oplossing maar naar medestanders... mensen die je gelijkgeven zonder jou te kennen en/of je situatie.
Dat je pony buiten staat in de winter zonder deken zegt alleen iets over de tijd die je na het rijden nodig hebt om hem/haar droog weg te kunnen zetten en dat ze het warmer heeft dan een pony die geschoren is/kort haar heeft. niets meer en niets minder.