waarom moeilijk over te groot?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nolita
Berichten: 63
Geregistreerd: 08-11-04
Woonplaats: randstad

waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 15:33

Echt ik wordt er zo gek van! Mijn stalgenootje is al geruime tijd op zoek naar een leuk nieuw paardje voor haarzelf. Ze wil geen super groot paardje gewoon een grote E-pony of een klein paard (tot 1.60 m). Nou had ze een super leuke KWPN gefokte ruin gevonden, 1,56 m groot en verder perfect voor haar.

Ze is zelf 1.75 groot maar stak er (ok, net niet) niet onderuit. Liet ze de foto's zien aan een aantal dressuurders bij ons op stal: "Meid je bent veel te groot", "Ziet er echt niet meer uit, zo kun je echt geen wedstrijden rijden" en meer van dat soort uitspraken vlogen haar om haar oren. O.k, ze is een echte recreatieruiter maar ze vind het wel leuk om af en toe een wedstrijdje te gaan rijden (zij en het paardje wat ze op het oog heeft zijn L).

Is die combinatie echt nou zo raar? Koe

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:36

1,56 is bijna 1,60.. Dan kan dat toch wel?
Misschien als het een wat ranker paardje is, dat ze er dan wat groter uit ziet..
Maarja, volgens die dressuurmutsen moet alles er natuurlijk perfect uitzien! Tong uitsteken

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:38

nou...dat wou ik ook zeggen ja.
wat een gezeur zeg.....

als zij er maar happy mee is toch?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:50

Als het een pony (kleiner als 1,58) is, mag ze er dan wel wedstijden mee rijden ???(als ze volwassen is????)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:59

Ja, met een kleiner paard, oftewel een pony, mag je wedstrijden rijden. Je moet dan alleen wel bij de paarden rijden als je 18 jaar of ouder bent.

Persoonlijk zou ik ook verder kijken voor een wat groter paardje. Ik weet alleen niet hoe ze eruit zien samen, misschien valt het wel mee. Maar als zij er happy bij voelt, waarom niet?

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:38

ik vind het heel erg normaal hoor, kben zelf ong. 160 en rijd nog op een kruissing welsh van 1.26

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:40

Ook ik zou verder kijken naar een iets groter paardje.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:03

Ik zou het paard gewoon kopen. Wat zeurt iedereen, kijk als het ècht geen gezicht is ok. Een combinatie paard/ruiter is meer dan lange of korte benen...

Zelf ben ik 1.78 en heb ik een pony van 1.45 gekocht (ok, een mérens, maar toch). Ik ben echt een ponymens, maar wil ook wedstrijden doen. Ik kom er net wel of net niet onderuit (hangt er een beetje om: langere beugels/dikkere buik etc.), maar ik vind t plaatje mooi genoeg. Als een ander dat niet vind kijkt die maar de andere kant op en ik ga ook gewoon tussen de paarden starten.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:30

He wat een gezeur, meid is net enthousiast heb je van die lui die dat vergallen. Ze moet gewoon lekker haar eigen zin doen, zij moet ten slotte met dat paard werken. En ze zocht toch ook geen groot paard? Waarom zou zij nu een paard kopen wat andere mensen mooi vinden, het gaat er toch om wat ze zelf wil?!

cesara

Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: velp

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:40

Alet schreef:
He wat een gezeur, meid is net enthousiast heb je van die lui die dat vergallen. Ze moet gewoon lekker haar eigen zin doen, zij moet ten slotte met dat paard werken. En ze zocht toch ook geen groot paard? Waarom zou zij nu een paard kopen wat andere mensen mooi vinden, het gaat er toch om wat ze zelf wil?!


helemaal mee eens

waarom doen ze toch zo moeilijk

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:31

Als zij zo voor de nu en dan een wedstrijdje wil rijden en verder recreatief, no problemo!

tegenwoordig willen mensen vooral niet zien dat je voetjes iets onder de buik uit komen.. dan ben je te groot.... flauwekul!

Als zij het paardje leuk vindt, en er lekker recreatief mee wegrijden kan, vooral doen en je niet druk maken om die paar belachelijke centimeters voor de wedstrijden.

( Vriendin van mij heeft het tot in de L2 geschopt bij de paarden met haar zwaargebouwde D-pony van 1.48... ze is nu gestopt, anders had ze ook nog wel in de M gezeten, die centimeters zeggen niks over je rijkunsten, waar het op wedstrijden om gaat )

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:24

Ik vind dat iedereen te veel zeurt over schofthoogte en dat soort dingen.
Als jij graag een paard wil wat kleiner is en er ook wedstrijden mee wil rijden moet je dat doen.
Alsof een groter paard gelijk beter presteert..echt gelul.

Pff kan er zo pist over worden:D

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:38

Alet schreef:
He wat een gezeur, meid is net enthousiast heb je van die lui die dat vergallen. Ze moet gewoon lekker haar eigen zin doen, zij moet ten slotte met dat paard werken. En ze zocht toch ook geen groot paard? Waarom zou zij nu een paard kopen wat andere mensen mooi vinden, het gaat er toch om wat ze zelf wil?!


idd helemaal mee eens kopen wat jij wil en gezeik niets van aantrekken

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:00

Ik heb me ooit met aanschaffen van een pony ook wat aangetrokken van het oordeel van wedstrijdrijders.
Uiteindelijk eentje aangeschaft die eigenlijk op dat moment iets te moeilijk voor me was.
Wat heb ik lopen knokken met dat beestje, en die mensen die dat advies gaven waren in geen velden of wegen meer te bekennen!

Je vriendin moet lekker voor het paardje gaan wat haar aanspreekt.
Tenslotte moet zij er tevreden mee zijn en niemand anders! Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:04

Als zij die pony fijn vindt, moet ze hem gewoon kopen. LAat lekker iedereen kletsen, zij moet er mee overweg kunnen. Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:33

Gewoon doen...!! Haha! Wat heeft iemand anders nou te maken met haar keus Verward

Er staat bij mij een meisje op stal die heel lang is (1.90) en haar paard is ong. 1.68 à 1.70 m. Haar benen komen ver onder de buik van haar paard uit. Net zover als ik onder Zorro vandaan kom. Ze start Z2 met haar paardje Knipoog

Stokmaat en lengte van mensen zegt helemaal niks over een goede combinatie Knipoog

ikke

Berichten: 37538
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:59

Ik reed wel eens als boom van 1,87 op een pony'tje van 1,38 (IJslander). Degene die hier komentaar op durft te leveren wordt tussen de straatstenen geveegd! Die IJs ging als de brandweer voor mij.

Als zij het een leuk paard vindt, moet ze dat paard gewoon kopen en schijt hebben aan de rest. Mocht ze contact willen met mensen die hier wel positief op reageren, kom dan zondag 24-04 naar het federatiecentrum in Ermelo, alwaar de NVVR-dag is. Wij accepteren iedereen die eerlijk met zijn paard omgaat, ongeacht hoe groot (of klein) de kombi is. Be my guest.

Mijn Welsh zal ook maar net de 1,50 halen, verwacht ik, maar hij zal het met mij moeten doen en dat kan hij ook uitstekend.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:42

zeiken doen ze toch wel. hahah bij mij is het commentaar altijd, ow is dat paard niet wat groot voor jou. ik ben 1.62 en hij is 1.70. Pff als je er problemen mee hebt kijk dan de andere kant uit..Als zij het paard leuk vind en lekker vindt rijden moet ze het toch zelf weten zolang je maar niet te zwaar bent, misschien dat voor het oog een paard van een paar cm groter mooier is. maar ja bij mij was het ook mooier geweest als het paard een paar cm kleiner was Knipoog

Zillahx

Berichten: 193
Geregistreerd: 22-04-05

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:27

ik vind het niet te groot hoor Haha! kan makkelijk. m'n bijrijdster is ook iets van 1.75m ofzo en m'n paard is 1.60 ziet er verder wel netjes uit hoor

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:42

Zolang ze zich maar niet laat beïnvloeden door die lui. Als zij denkt dat ze het perfecte paard heeft gevonden dan moet ze er gewoon voor gaan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:45

Ik zou hem gewoon kopen, ik hou niet van groot. En laat de rest maar kletsen, jij moet je er prettig op voelen, het plaatje voor een ander is absoluut niet relevant.

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:56

idd! laat die mensen lekker kletsen, er is altijd wel iets fouts aan een combinatie.

ikke

Berichten: 37538
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:34

Nog een tip: als je van een klein paard valt, val je niet zo diep *LOL* *LOL* *LOL*
Maarre... Heeft ze dat leuke paard nou gekocht?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:41

Ik vindt ook wel dat daar de laatste tijd veel over 'gezeurd' wordt. Mensen vinden je heel snel te groot voor een paard/pony...

Zolang je niet te zwaar bent zie ik er helemaal geen problemen mee, en als je een ponytje hebt met een goede sterke rug kan die echt wel veel dragen...
Ik heb ook donderdag een pony gekocht, en iedereen ook tegen mij zeuren dat ze te klein voor me is, maar ze is groter dan ze dachten Tong uitsteken Ze is 1,53 en ik 1.75. Verder heb ik ook op een welshje gereden (1,33) en dat stond ook nog niet eens zo erg.
Maar ik zou zeker niets aantrekken van al dat commentaar van andere mensen. Voelt zij zich op haar plaats op de rug van die pony, dan moet ze hem gewoon kopen en iedereen laten banketstaaf.

En besides, het is wel een grotere uitdaging op wedstrijden, en reken maar dat iedereen je herkent op wedstrijden !

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: waarom moeilijk over te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:22

Als zij er vooral recreatief mee rijdt, dan is het totaal geen probleem. Persoonlijk vind ik dat in de dressuur een mooie combinatie gewenst is, en dat betekent dat je mooi in verhouding bij elkaar moet passen. Dat is mijn mening.