Binnenkort bezoekje Rodinde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 08:47

Scheve mond\ Zoals sommigen misschien hebben gelezen in het berichtje;

Flinke buil... zo niet;

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=1&14

Iig, wat er niet bij stond is dat toen Orry steigerde hij achterover viel.
Hij was niet kreupel of onregelmatig er na al hield hij wel zijn staart scheef.
De dag erna en nu nog, was hij wel onregelmatig. Daarom gaan we maandag een afspraak bij Rodinde maken en er het beste van hopen.

Waar ik best van baal, liever gezegd heb ik zin die mensen even de waarheid te vertellen (ware het dat ze toch niet luisteren Misselijk ),
is dat ze durven te beweren dat mijn paard waarschijnlijk al twee weken stilstond toen Suzanne erop ging!!!
Het lef, ik rij hem 4 soms 5x in de week.
Ze hadden er dus ook niets op te zeggen toen ze vertelde dat ik er eerst op gereden had!
Dat hebben ze waarschijnlijk allemaal in hun hoofd gehaald, want laatst kwam er iemand langs en die zei; 'Ik zie dat je alweer rijd'
Ik echt zo van HUH Verward wanneer heb ik niet gereden dan???

Ik moet daar zo van Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Gelukkig zijn er daar ook mensen die me wel kennen!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 10:04

Jeetje wat balen allemaal! Die mensen die dat zeggen, zijn die van je nieuwe stal?

Maar wat ik niet snap, Suzanne pakte hem vast toen ze viel en daardoor ging hij steigeren en viel hij achterover?

Eigenlijk is het best gevaarlijk om de teugels vast te houden als je valt want je paard kan z'n evenwicht verliezen en op jou vallen. Bovendien krijgt ie best wel een ruk in z'n mond.

Maar ik hoop dat het snel goedkomt, sterkte voor Orry en Suzanne..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 11:05

Die mensen zijn zeker van de stal waar Suzannen nu staat?? Behoorlijk bijdehand, maar het zegt meer over hen dan over jou of Suzanne.
Wat een schrik zeg dat zoiets gebeurt. Gelijk heb je dat je er iemand bijhaalt, want orry kan zich inderdaad bezeerd hebben. Hopelijk kan Rodinde je helpen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:43

Kan het niet zo zijn dat Orri gewoon spierpijn heeft???
Ik bedoel als je zelf een smak maakt, doen ook al je ledematen en spieren pijn.

Als ik jou was zou ik het nog een paar dagen aan kijken en in die tussentijd Orri lekker over zijn rug longeren aan een gogue.
Niet te veel werken maar wel wat beweging geven.
Rodinde vindt bij ieder paard wel wat, geen paard is perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 13:45

Zit wel wat in wat Fitz zegt.
maar, waarom hield orry zijn staart direct al scheef? Vanwege een beurse plek misschien? of van schrik?

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 17:42

Jura...ik hield de teugel vast in een reflex, nadat ik ernaast lag...ik was bang dat ie zou gaan rennen...hij schrok ervan, steigerde, ik kreeg zijn hoef midden in mijn gezicht.

Mijn eerste reactie was ook spierpijn, vooral omdat hij meteen daarna goed liep, ik heb 'm nog doorgereden.

Wat anderen zeggen moet je maling aan hebben en anders hardop tegen ze uitspreken. Als je dat hier gaat doen komt er alleen maar ellende van! Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 22:13

Ik heb Rodinde gesproken, volgens haar duid die staart erop dat hij scheef in zijn bekken zit, ze zal hem 6 juni rechtzetten en tot dan mag ik alleen met hem aan de hand stappen en mag hij los staan (wei of paddock). Nu wordt dat een geregel want Suzanne heeft dan 5 kindertjes, haar man een afspraak...dus hoe kom ik veilig op tijd in Kootwijk???????????
Dat wordt rondbellen!

<font color=red>Kan best zijn dat Rodinde iets vind bij elk paard, maar ik kan het niet verkroppen als er 'wel' wat scheef zit in zijn rug
en daarmee hem toch zou laten lopen. Aan de manier waarop hij in de paddock staat merk ik ook dat hij zich niet helemaal goed voelt.

Iemand zei ook al eens dat ze haar paarden niet laat keuren in Utrecht omdat ze altijd wel wat vinden of meer dan anderen.

Beetje struisvogelpolitiek?

Degene met verstand van paarden hier op stal, zijn het er absoluut mee eens dat het goed zal zijn om er na te laten kijken door een chiropractor (trouwens, inclusief de verzekeraar). Ik neem liever geen onnodige risico's met de gezondheid van mijn paard.</font>

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-05-27 22:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-05-28 09:22 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:26

Je hebt groot gelijk Manon!

Hoe sneller je erbij bent hoe sneller alles weer goed is!

Veel sterkte met Orri!

Groetjes Mieke

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:34

Misschien ff off topic Manon, maar wat ik bedoelde is: als je bv. een internationaal springpaard op de foto gaat zetten dat je dan waarschijnlijk ook allemaal 3 of minder ziet. Terwijl het paard nergens last van heeft.

Bij jou is dat dan misschien anders, omdat Orri ook onregelmatig loopt.

Maar ik hoor genoeg mensen waar de paarden nergens last van hebben en dan gaan ze naar een of andere 'goeroe' ( om het maar oneerbiedig te zeggen) en komen ze jankend thuis omdat hij van alles mankeert.
Als jouw paard pijn heeft geeft hij het heus wel zelf aan.
Waarom zou je problemen zoeken als ze er niet zijn?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 05:31

Ik snap wat je bedoelt Fitzroy en ik ben het helemaal met je eens. Geen enkel mens is perfect en zo ook geen enkel paard. Ze vinden altijd wel iets maar dat hoeft nog niet te zeggen dat het paard er last van heeft? Dan zal d`r een wervel scheef zitten (hoewel ik me altijd afvraag hoe ze dat in godsnaam kunnen zien zonder rontgenfoto Verward ) so what? volgens mij moet het perfecte skelet nog geboren worden! Zoals jullie mischien wel door hebben ben ik dus absoluut anti goeroe/kraker/prakker. Ik vind dus dat mensen hun paarden veel te snel naar krakers e.d. brengen. Laat de natuur toch zijn gang gaan. Na een val heeft een paard net zo hard spierpijn als een mens. Dan doe je gewoon even rustig aan en dan gaat het vanzelf over. Zo niet dan ga je naar de veearts is mijn mening. Ik vraag me ook af hoe die Rodinde door de telefoon nou kan vaststellen dat de bekken van het paard scheef zitten? Lijkt me een beetje raar hoor, huppakee valletje en de bekken zitten scheef Verward Volgens mij zit het skelet toch echt beter in elkaar. Maar als ze nou echt denkt dat dat zo is zou ik toch zeker even rontgen foto`s laten maken. Ik vind haar advies van alleen maar aan de hand stappen en daarna los in de wei ook wel grappig want daar wordt ieder paard met spierpijn beter van. Maar je gaat dan natuurlijk denken dat het door dat gekneed komt. Sorry dat ik zo aanvallend ben maar ik kan kraker dus absoluut niet luchten ik geloof er totaal niet in. Maar iedereen moet doen wat ie denkt dat goed is voor zijn paard dus....
groetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 12:57

Tja ik zelf geloof dus voor geen meter in het keuren met foto's klinisch okee dat wel maar zoals iemand al zij de beste sportpaarden kunnen 3-tjes hebben en een kreupele os heeft een 2tje....

ene ik ga weer eens offtopic manon ik hoop dat het erg meevalt met orri succes met hem!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-01 16:56

Dat 'valletje'(hij ging achterover) was anders voldoende om hem behoorlijk last te geven, stappen en op de weide zetten is voordat! ze hem behandelt.
Rodinde is een VA, dus als ze een rontgen foto nodig acht dan laat ze dat wel weten.
Ik ben zelf ook al eens geweest naar een chiropractor, ik had staand werk en leunde daarbij vaak te veel op een kant. Hup, scheve onderrugspier.... pijn, iedere keer als die spier rechtging (paardrijden, zitten e.d.) moest paar keer in de week 2 maanden lang naar de kraker. Opluchting!!!!
En dat was nog maar heel miniem.

En het spijt me maar met een verschoven ruggewervel loopt een paard niet goed, laat staan dat hij verwacht kan worden normaal zijn werk te doen.
Dacht je dat 'kraken' kneden is?
Men neemt een grote rubberen moker een ontspannen (verdooft paard) en zwabbert hem los. Wat denk je dat mijn VA zegt? Ga maar naar de chiropractor, er worden heel veel doorverwijzingen gedaan oa naar haar!
Trouwen hoe dacht je dat een bekken van bovenaf ge-rontgend wordt? moet ik nog zien gebeuren Knipoog

Oh ja Kim, thnx, ze zei trouwens 'ik zet hem even voor je recht en dan kun je weer lekker aan de gang' Haha! klinkt positief Haha!

Ik heb gelukkig iemand die me wil brengen!!

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-05-29 16:57 ]</font>

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:14

He....uhmmmm....je moet absoluut naar Rodinde gaan, daar niet van.
Maar zij is wel degene die zegt dat wervels niet zomaar scheef zitten bij een paard. Dat is het vakjargon van de kwakzalvers :" O, werveltje scheef!" Die wervels zijn mega groot en mega breed, die zitten dus niet scheef en ALS dat al zo is, dan kunnen ze dat aan de buitenkant niet zien of voelen en rontgenfoto's zijn inderdaad ook een onbegonnen werk.
Scheefstaand bekken is iets anders, al vind ik het, eerlijk gezegd, ook wel vreemd dat ze dat telefonisch weet te zeggen. Ik hoop dat ze hem gauw opknapt, maar dat zal ook wel! Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-01 20:32

Haha! Dat zeg ik toch ook, met wat ik zeg bedoel ik dat je niet zomaar doodleuk met een paard met een scheve ruggewervel (als dat dus kan, voorzichtige woordkeuze hier Knipoog ) kunt doorrijden zonder dat dat beest daar last van heeft...
Ik begreep uit het bericht van Pril dat ze vind dat de natuur een scheve ruggewervel wel 'oplost', daarbij zie ik een 'kraker' absoluut niet als een 'goeroe'.
Als je zelf bekend met chiropractie en voelt hoe dat verschil uit kan maken, (ik kan me nog goed herinneren hoe hij de spieren op mijn rug op mijn ribbenkast losmaakte Lachen ) vooral NA de behandeling voel je je opgelucht en stukken beter.
Ik laat haar ook wel direct kijken naar de bultjes op zijn rug, want die kunnen te maken hebben met stofallergie (long'probleempje') ze zitten ook precies op de acupuntuurpressuur punten voor de longen.
Haha! Ik zal zowiezo nog wel neerkalken wat haar bevindingen zijn op 6 juni, dan zien we vanzelf of het ook idd het bekken is of dat ze toch aan iets anders denkt.

Hij rent ook helemaal niet, niet in de wei of in de paddock.



_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 20:20 ]</font>

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 07:25

Tja, ik had het al nooit zo op chiropractors maar nadat mijn paard "behandelt" is ben ik definitief genezen van die onzin. Mischien dat die Rodinde wel weet waar ze over praat maar die malloot de bahama waar ik geweest ben kan regelrecht het Guinness Book of Records in voor het verkondigen van de grootste onzin (en de vetste rekening) die ik ooit heb gehoord (volg je `m nog? Haha! )

Ik zal jullie maar besparen wat ik verder allemaal nog tegen chiropractors heb!

In ieder geval hoop ik dat je paard er snel weer bovenop komt, orri!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pril op 2001-05-30 07:26 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 09:51

Het lijkt mij wel duidelijk waarom orri er naar wil laten kijken. Orry heeft zijn staart scheef en doet anders dan anders. Hij zou ook iets verrekt ofzo kunnen hebben, of een flinke blauwe plek, whatever.
Al die alternatieve poespas is aan mij ook niet besteed, het enige wat ik weet is dat Rodinde de tijd neemt voor het paard. verder moeten al die titatovenaars heel ver uit mijn buurt blijven. Een aantal stalgenoten lopen er mee weg en je oren tuiten als je hoort wat die mafkezen allemaal over een paard durven te zeggen.
Als orri geholpen is met veel bosritten en extra knuffels, geweldig toch.
Feit blijft dat ie zijn staart scheef houdt en anders doet, wat moet een paard nog meer doen om te laten zien dat hij zich bezeerd heeft??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-01 12:20

Thnx, Pril, thnx Lov.
Lijkt me niet verstandig direct na het kraken een bosrit te maken, hij heeft dan al anderhalve week geen arbeid verricht Schijnheilig
Zelfs mijn engeltje kan dan }> worden en gisteren aan de hand op een stukje ruiterpad merkte ik al hoeveel hij daar van geniet, maar tegelijk niet op mij let en last van de muggen/dazen heeft...
Hij is ook onregelmatig achter Lov. dus gewoon heel duidelijk, hij geniet trouwens van al die speciale aandacht op het moment!