van het KWPN moet je het hebben....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 11:24

Zoals wellicht inmiddels bekend ben ik nog steeds op zoek naar de herkomst van mijn paard. Ik had het KWPN gemaild met de vraag of het mogelijk was om een lijst te krijgen met alle Gelderse merries, geboren tussen 1985 en 1987. Omdat ik gelezen had dat er begin jaren tachtig nog maar circa 500 gelders merries waren, leek het me niet zo een moeilijke opgave om zo een uitdraai te maken. Er worden immers geen honderden GELDERSE merries geboren elk jaar. Simpel zou ik denken, even selecteren, geboortjejaar 85 86 of 87, Gelders, merrie, vos etc... Dat kunnen ze dus niet. Nou, dan heb je toch een slecht computersysteem zou ik denken. Ligt dat nu aan mij?

Boos! @%#%&*^# Extreme duivel Ik word er niet goed van. Nergens kunnen ze wat voor je doen. Bij het secretariaat van de gelderse afdeling van KWPN zeggen ze dat het KWPN gewoon moet voldoen aan zo'n een navraag. Zou geen probleem moeten zijn. Niet dus. Boos! Frusty Lips are sealed Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:26

Wie weet kan de gelderse afdeling de aanvraag voor jou doen?? Dat beweegt ze misschien tot actie??

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:29

Ik vind dat het KWPN erg slordig is met zijn mailtjes ed. Misschien moet je even bellen en dan vragen of ze je het toe kunnen mailen.
Misschien doen ze zo raar omdat ze misschien een heleboel mailtjes krijgen en bang zijndat het niet serieus is ofzo. Verward
Ik had ook gevraagd hoe het zat met het veulen en ik kreeg weeeken later antwoord. Was het allang weer vergeten!
Nou en volgens mij kunnen ze dat best even voor je uitzoeken. Zo heel veel veulens worden er nou ook weer niet geboren. Lijkt me? Ik zou gewoon bellen en vragen! En dan nog eens bellen en dan nog eens en nog eens! Krijg je vanzelf de juiste persoon die je het juiste kanvertellen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:30

Apart.
Ik heb ook heel vaak gemaild over info over merrie, hengst ed. Maar mij willen ze graag helpen.
Misschien even mailen?
Of zoals Lov zei, via de gelderse afdeling.
Groetjes!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 11:35

Ik heb dit alles al geprobeerd. Ik heb al meerdere malen gebeld met het idee, ik krijg misschien telkens iemand anders aan de lijn die zich wel de moeite wil nemen. Helaas dus. Ik heb ook al gemaild. Ze doen het gewoon niet. Ik snap het niet. Ik heb helemaal geen moeilijke vraag en ik vraag het uiterst beleefd, maar nee, niks werkt. Ik weet niet hoe ik het nog anders kan aanpakken, 'huil' Huilen Hellup!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:06

Ja KWPN is er slordig met mailtjes enz. Ik heb al een paar x wat gemaild als ik iets moet weten, maar ze sturen gewoon nix terug he! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr Boos!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:30

ha suus probeer het anders via deze man Anton van Lijssel is een kennis van mij.
Hij doet heel erg veel voor het groninger paard en ook bij de gelderse dit is z'n homepage kun je meer info krijgen misschien weet hij een manier hoe je erachter kunt komen?

http://iaehv.iaehv.nl/users/lijssel/index.htm

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 13:38

Nimber, je gelooft het niet, maar die man heb ik ook al 2 keer gemaild! Hij kan me ook niet verder helpen. Vandaag toevallig kreeg ik bericht terug. Hij adviseert me om een foto met kenmerken te plaatsen in In de Strengen. Omdat Tonko een brandmerk heeft is er ooit een KWPN-lid met haar op keuring geweest op 3-jarige leeftijd of later. Misschien herinnert deze persoon zich haar nog, als hij/zij de foto ziet. Dus nu gaan we dat maar weer proberen. Kun je je voorstellen dat ik helemaal wanhopig word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:01

Hoi Suus, eigenlijk ben ik wel benieuwd of je iets weet van haar fokker, je wist al dat hij niet meer leeft, maar dan weet je ook hoe hij heette en waar hij woonde, misschien is dat toch de insteek??

De foto in de strengen zou ik doen. Ze heeft een heel karakteristiek koppie (moooooooi) en wie weet wordt ze herkend.

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:22

Echt irrie als mensen je gewoon niet helpen terwijl ze dat best even kunnen Boos!

Je moet gewoon de hele afdeling daar plat bellen en mailen en schrijven. net zolang totdat ze je serieus nemen en wel willen helpen.

Het plaatsen van die foto lijkt mij ook wel een goed plan. Je zou ook nog een foto op de site van kwpn, hoefslag, bit enz kunnen zetten. hoe meer, hoe beter. *LOL*

Succes
Casy Party!!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 15:24

Nee Lovely, ik had het niet over de fokker die overleden was, maar de handelaar. Als ik uberhaupt al eens wist wie de fokker was, dan was ik een eindje op weg. Maar dat weet ik dus helaas niet. Ik weet gewoon letterlijk helemaal NIX van haar! En daar baal ik ontzettend van. Dit paard is P o t v e r d o m m e ongeveer 15 jaar oud en is pas 5 jaar bij ons. Wat is er in de voorgaande 10 jaar allemaal gebeurd en waar komt ze vandaan en etc etc etc Verward Verward Verward Verward

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:59

Tja, Suus, op zich zit ik niet echt met hetzelfde probleem, er zit een stamboekbewijs bij Fitz, maar ook ik weet niets van zijn achtergrond.

Ik heb wel de fokker gebeld in Duitsland maar die had hem al als jaarling verkocht en kon alleen wat over zijn moeder vertellen en over zijn volle broer die S-springen is in Dld.
Voor de rest kon ik geen verdere mensen traceren. Ik vind dit ook erg frustrerend, te meer omdat Fitz best wel veel eigenaren heeft gehad in een korte periode.
Je wilt toch iets van het verleden van zo'n paard weten, die van mij was bv. kopschuw toen ik hem kocht, nou, dan weet je al genoeg.

Ik vraag me af of de Strengen wel het juiste medium is om de afkomst van Tonko te achterhalen. Mensen moeten maar net lid zijn van IdS. Misschien kun je beter de Hoefslag proberen??

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 16:04

Tja Fitzroy, volgens KWPN krijgen de meeste fokkers IdS. 100.000 mensen zouden dit blad krijgen volgens hen. Dus ik ga het toch eerst daar proberen. Daar staat veel info in over nieuwe veulens en zo.