Vraag aan mensen met paarden aan huis!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 09:51

Minne staat 's-nachts in principe op stal en krijgt dan 's-ochtends tussen half 7 en 7 uur van Henk z'n brokken en op "werkdagen" Lachen ook nog 3/4 kilo haver.

Rond 8 uur zet ik hem dan in de paddock, samen met buurvrouw-pony Nadia en krijgen ze vier plakken hooi en twee emmers wortels (zwager werkt op groente- en fruitveiling en bofkont ik heb bijna hele jaar door wortels en appels, etc.)

Het is de bedoeling dat ze dan 's-middags om een uur of vier als mijn buurmeisje uit school komt weer hooi krijgen maar Boos! superpuber verzuimt dat nogal eens Extreme duivel

Als ik rond vijf / zes uur thuis kom dan krijgen ze dus meestal van mij weer hooi en 's-avonds na het rijden of longeren dan krijgt Minne weer brokken en evt. haver. Hoe laat dat is, is dus afhankelijk van hoe laat ik gereden heb.

Op het moment staan ze allebei op de wei (dag en nacht) en als ze op het kale stuk staan dan voer ik 1 x per dag brok en haver bij.

Ik weet dat het op zich idealer is om er een voerschema op na te houden zoals Phia, maar helaas dat zit er niet in. Wij hebben ons droomhuisje met paddock en stal achter het huis en rijbak vlakbij, maar ja... daar moet je wel wat voor doen Pling . Bovendien is Minne hier aan gewend en het gaat eigenlijk prima zo, krijg regelmatig complimentjes dat 'ie er zo mooi bij staat en hij is kerngezond.

Ik hoop dat jullie je droomboederijtje vinden, zodat je lekker van je paardjes thuis kunt genieten..!! Ik krijg elke ochtend meteen een blij gevoel als ik boven uit het raam kijk en mijn paardeventje met z'n hoofd uit de staldeur zie staan kijken naar de keukendeur of er al iemand aankomt.

Succes met zoeken & groetjes, Marijke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 6 bezoekers