Vooroordelen Barokke paarden, ook in de hoefslag!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:00

suzanne schreef:
Mijn paard heeft bewezen dat een Andalusier megahoog in de sport kan lopen www.arnd.nl (database, onder Imitador II/Eddie de Wolff v Westerrode)


Die waarbij Eddy de Wolff v Westerrode zandhapt... echt leuk Cool
(andere foto's zijn op een andere manier indrukwekkend, ik denk dat je echt wel blij mag zijn met dat paard)

Hier in het noorden zie ik enorm veel Friezen meelopen in de dressuursport. Helaas missen zij over het algemeen een dragend achterbeen en is de beweging heel erg stuwend. Je 'hoort' een Fries ook heel erg galopperen. Wel zijn het paarden met heel veel front, werklustig en een geweldige uitstraling, een Fries paard onder het zadel geeft je vaak een geweldig 'koninklijk' gevoel.


parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:14

Wat ik wel jammer vind is het woordje 'vooroordelen' wat jij gebruikt. Ieder paard is uniek, jij hebt jou paard uitgekozen omdat het een lipi is dus heb je de raseigenschappen erbij genomen.
Ik kan dus heel erg moe worden van mensen die 'steeds geen winstpunt halen, omdat de jury een hekel heeft aan Friezen/Andalusiers etc.etc.'.

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 12:28

Lisette schreef:
Ik denk dat het met bep. rassen moeilijker kan zijn om een wp te halen. Ik heb echter nog van niemand gelezen hier die 'steeds'geen wp halen omdat het een bepaald ras is. Als je een nette proef laat zien krijg je heus wel een wp. Maar nogmaals dressuur is en blijft een jurysport.


Helemaal mee eens, ik bedoel ook niet een bokker. Ik wou er eigenlijk mee aangeven dat sommige mensen erg gemakkelijk het excuus aangrijpen 'dit jurylid houdt niet van...., dus daarom haal ik bij hem/haar nooit een winstpunt.' In plaats van dat te doen kunnen ze beter rijtechnisch het e.e.a. verbeteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Eve_Nie, ikkuhh90, josien_m_, Kmbrly, laura22, Maanon_, Mark0919 en 35 bezoekers