Help, Fie met koorts...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Help, Fie met koorts...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 14:59

Zit ik rustig te eten tussen de middag word ik ineens gebeld door de eigenaresse van de stal dat Fie niet wil eten.
Nou, als dat vraatzuchtige monster niet wil eten is er toch wel iets iets mis!
Zij dacht dat het misschien koliek was dus of ik even met 'r wilde komen stappen.
Dus ik op m'n fietsje gesprongen en naar stal geracet. Onderweg nog wel de ingeving gekregen om nu maar eens zelf een thermometer te kopen, want je weet maar nooit...

Op stal trof ik een wat suffe Fie aan. Ze lag niet en ze trapte ook niet naar haar buik. En er werd keurig een keer gemest terwijl ik voor haar box stond. Vreemd, een voerbak vol voer en peen en een lading hooi en dan een suffige Fie!
Ik heb haar maar mee naar buiten genomen en mijn nieuwe thermometer aan 't werk gezet.
Wat denk je, die schiet binnen een paar seconden naar de 41 graden!!
Stom ding, dacht ik gelijk, ik koop ook altijd iets dat 't niet goed doet.
Dus een andere (echte ouderwetse kwikthermometer) erbij gehaald. Maar ook die schoot vrij vlot naar de 41...

Dat leek me toch niet echt goed, niet eten en zo'n hoge temperatuur. Vooral niet nadat ze pas bronchtitis heeft gehad en daarna nog een bacteriele infectie.
Dus de veearts maar weer gebeld. Die komt als het goed is vanmiddag nog, dus ik wacht nu in spanning af...
Ik hoop dat 'ie weet wat het is, en dat het allemaal meevalt, want zo vallen we weer van 't een in ander...



Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 16:14

Inmiddels is de veearts geweest.
Hij temperatuurde haar nu op 41.3!
Volgens hem is het een virusinfectie (waarschijnlijk over gebracht door een ander paard).
Ze heeft een spuit gehad en vanavond moet ik weer temperaturen. Ze mag niet rond de 42.5 uitkomen want dan worden eiwitten afgebroken en al dat soort enge dingen.
Als ze toch zo hoog komt moet ik gelijk weer bellen. Anders komt hij sowieso morgen weer langs.

Nou, ik hoop maar dat 't gauw beter gaat met m'n monster, want zo'n zielig hoopje paard in de stal is niet echt leuk om te zien...

Angelique, bedankt voor je tip!
Ik heb aan de veearts gevraagd wat ik moest doen en die zei op stal laten staan. Daar is het koeler dan buiten en als je zelf zo ziek bent wil je ook alleen maar lekker in je bedje liggen!
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 14-08-02 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 11:00

Ze zat gelukkig gisteravond nog op 41 en niet hoger...
Vanmorgen belden ze van stal dat ze weer wat van het hooi at en van de wortels, haar muesli at ze nog niet op. maar goed, dit is in ieder geval alweer een goed teken!
Ik ga er zo heen om de koorts weer op te nemen, ben benieuwd!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 15:38

Kom net weer terug van stal.
Haar temp. was gelukkig alweer een stukje lager (39.3) en ze at alweer van haar peen en hooi.
Ook even aan de hand grazen vond ze wel weer gezellig, dus ik heb weer goeie hoop!
Ze heeft vandaag wel weer een spuit gehad en een pot medicijnen en als ze morgen nog geen krachtvoer wil eten moet ik weer bellen.
Dus maar weer even afwachten...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BritHittepit en 28 bezoekers