hoe krijg ik een goede grasmat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-01 15:34

wanneer zaaien en mesten enzo? Wie heeft tips?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 18:06

Mesten nu al mee beginnen.
Eerst mest uitstrooien over het land voor het al bestaande gras.
Begin maart gaan we meestal injecteren (spuit je gier=koeien en paarden mest/urine de grond in zodat het echt goed in de bodem bij de worstels komt)
Hierdoor is het gras sterker en groeit het beter en er zit meer voedingswaarde in ons gras zodat ze de hele zomer zonder bijvoer in het land en ook in de sport kunnen lopen.
Sommige weilanden strooien wij ook nog met kunstmest en weidezout maar dat zijn de weilanden waar het gras lang moet worden zodat het eind van de zomer 2 keer gemaait kan worden voor het kuilvoer.
Om de 3 a 4 jaar wordt een weiland als mais(bouw)land gebruikt voor 1 jaar dan kun je het na dat bouwjaar weer helemaal superrecht trekken.
na het hooien en kuilen lopen er weer een tijdje paarden op dat weiland en waar ze mesten eten ze niet dus dat wordt dan weer apart gemaait.
Verder proberen we zoveel mogelijk de koeien voor de paarden uit te laten grazen en ook weer na de paarden te laten grazen voor het losse gras wat je op de mestplaatsen had gemaait.
de hooitijd ligt heel erg van het weer af.
Onze weilanden liggen er super bij maar er zit een boel werk in en de meesten hebben die tijd en middelen niet vandaar dat het ook erg moeilijk is om hooi van eigenland te halen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-01 22:41

euhm, tja, alleen als ik hier met een trekker ga rijden, zie je mijn land niet meer (is maar 600 m2 ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 21:39

kunnen we dit doormailen naar de Amsterdam ArenA??? Daar zoeken ze ook nog de gouden grasmat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 21:53

Lachen Lachenhahaha:) Lachen

dat vind ik een goeie lovely

groetjes rk

Ada
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-01
Woonplaats: Brandwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 22:12

Hoi. Maart mesten. Mei zaaien en niks erop laten lopen. Binnen 4 tot 6 weken zie je het al komen. Groetjes.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 13:24

*grijnz* daar hebben ze nu toch al koeien lopen ?