Ruzie op de spuitplaats!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 10:06

Gisteravond weer eens ruzie met Kaminka gehad... Mevrouw wil de spuitplaats namelijk niet op. Vindt ze niet nodig. Ze is niet bang hoor, ze vindt er alleen niks aan want er is niets te eten en niets te zien!

Het rottige is dat ik de spuitplaats op moet en haar dan om moet draaien voordat ik haar vast kan zetten. Kaminka dendert dan onmiddellijk weer door zodat we opnieuw om moeten draaien richting spuitplaats. We hebben al een paar keer ruzie gehad, maar ze blijft het proberen. Het gekke is dat ze tot twee keer aan toe met haar voorbeen tegen de scherpe punt van de voerkist is aangeknald die namelijk recht tegenover de spuitplaats staat. Ben elke keer weer blij dat ze nog heel is....

Maar goed, gisteravond had ik bijvoorbaat al het halstertouw om haar neus gedaan, anders hou ik haar gewoon niet en was er goed op voorbereid dat ze weer weg zou lopen op het moment dat ik de ketting pak om haar vast te zetten.

Helaas... het lukte haar toch nog om door te lopen en ik wist haar nog net te stoppen voordat ze de spuitplaats echt af was. Alleen ging ze op dat moment met haar volle gewicht met haar linker voorvoet op mijn grote teen staan.... En dat hield ze een tijdje vol, allebei koppig natuurlijk! Ik wilde haar niet laten glippen en zij deed geen stap opzij! Gelukkig had ik mijn Kaminkabestendige schoenen aan anders had ik nu een gipsvoet gehad!

We gaan het vanavond maar eens met een emmertje voer proberen, misschien dat ze dan de lol van de spuitplaats inziet. Voor eten doet ze echt alles, dus daar moet ik maar weer flink misbruik van maken!

Het hoofdstel omdoen was ook een drama, nu niet meer.... Ze komt met open mond op het bit af om het snoepje te pakken wat ik haar elke keer geef bij het indoen van het bit! *LOL*

Het is me wel een type hoor!

Groetjes Mieke


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 10:36

Het rottige is dat ik een paar bochten moet nemen voordat ik op de spuitplaats ben, vandaar dat ik het nog niet achterwaarts geprobeerd heb. Je kunt niet recht de spuitplaats op of af en daar maakt Kaminka fijn misbruik van en ze weet zelf helaas heel goed hoe sterk ze is... Boos!

Eigenlijk moet ik er ook wel om lachen hoor, maar ik vind dat ze daar gewoon moet kunnen staan, maar daar ziet zij de noodzaak niet van in en hou een paard van 1,68 maar eens tegen... Niet dus!

Groetjes Mieke


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-01 09:55

Ja ikke, das leuk bedacht, maar dan ken jij Kaminka nog niet!

Die is dus nergens, maar dan ook nergens van onder de indruk. Het enige waar ze respect voor heeft is schrikdraad.

Ik heb diverse technieken bij haar uitgeprobeerd, zowel op klassieke als op NH wijze, doch geen resultaat. Een zwaaiend touw maakt zowiezo geen indruk op haar en een klap met een touw voelt ze niet eens (bij wijze van spreken). Zelfs als je haar tegen haar hoofd mept gaat ze niet aan de kant. Maakt haar gewoon helemaal niet uit! Door andere paarden is ze ook vaak in elkaar gemept, maar aan de kant gaan voor zo'n dominant paard? Nee! Kaminka blijft gewoon staan.

Kaminka is verschrikkelijk lomp in de omgang en als veulen duidelijk niet opgevoed. Ondertussen weet ze helaas hoe sterk ze is en als een paard dat eenmaal weet, begin je niets meer.

Z.g. "deskundigen" hebben mij wel eens geadviseerd om een moertje aan mijn dressuurzweep en longeerzweep te binden, zodat ze een klap duidelijker voelt. Je zult begrijpen dat ik niet aan dit soort martelpraktijken begin. Het dier kan het ook niet helpen dat het nooit goed is opgevoed en het is absoluut geen lelijkheid van haar, ze snapt gewoon niet dat mensen de baas zijn.

Ik ben anderhalf jaar lang met haar in gevecht geweest en heb gerust wel iets bereikt, maar de gewone basis omgangsvormen zijn nog steeds prut. Bovendien heb ik gehoord dat haar opa (Bredero) dezelfde lompheid had in de omgang, en familieleden Farn en Marco Polo geven ook niet de allermakkelijkste paarden, dus er speelt ook een flinke erfelijkheid in mee.

Als ik los met haar werk, volgt ze me direct, zonder dat ik haar eerst weg hoef te sturen, ze is graag bij me. Maar eenmaal op stal loopt ze gewoon vierkant over me heen.

Ooit wil ik eens proberen of een Voest misschien iets meer kan bereiken, maar ik heb mijn twijfels. Zal wel een paar weken in beslag nemen voordat ze begrijpt dat ze aan de kant moet voor een zwaaiend touw. Als ze dat al gaat begrijpen.... En Voest werkt nu eenmaal alleen maar met een dergelijk touw!

Ik moet gewoon accepteren dat Kaminka een enorme boer in de omgang is, maar ik vind dat ze in bepaalde gevallen gewoon moet luisteren, bijv. op de spuitplaats. Het feit is dat ze alles doet voor eten, dus kan ik meer bereiken met paaien dan met hardheid. Sommige paarden zijn niet om te kopen, deze wel!

Groetjes Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-05-23 09:57 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Avatar22, BritHittepit, cariena1, DanaxxLester, Esther, fetisje, iphyn, Jette, Nanu, Oliefanter, shaddy82, SparkYY_8 en 114 bezoekers