Ohoh, weetniet wat ik moet doen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ohoh, weetniet wat ik moet doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 09:22

Gister hebben we besloten om Makey toch misschien zelf te houden. We zijn er allemaal gek mee en dan wilde we haar op 3 jarige leeftijd verkopen. Ook omdat we een reactie gehad hadden van iemand die een veulen zocht om bij zijn veulen in de wei te zetten, en daarvoor dus Make wilde kopen. Maar nu mochten wij misschien Make gratis, of voor heel weinig geld daar bij zijn veulen in de wei zetten, en dan zouden we haar houden.

Maar nu heb ik vanochtend een heel erg hoog bod op Make gekregen, zo hoog bod krijg ik nooit meer.
Maarja, nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.. Frusty

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:28

Doen!!!!
Echt hoor!

Er zit zoveel risico aan het opfokken!
Wie weet slaat ze over een half jaar wel een been door het hek of beland ze in de sloot.

En als je gaat uitrekenen wat je in die drie jaar kwijt bent aan opfok, hoefsmid en dierenarts kom je negen van de tien keer bedrogen uit en blijkt dat je geld hebt moeten toeleggen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 09:32

Toen ik het bod kreeg heb ik ook meteen gemaild of het wel serieus was? Maar het klinkt wel serieus want ze vroegen eerst om mijn telefoon nr, en om de vraagprijs. Ik heb toen gezegd doe maar een bod, was veelte bang dat hun van plan waren er meer voor te betalen als dat ik vroeg. Knipoog En nu hebben ze misschien wel bijna het dubbele geboden dan wat ik van plan was te vragen, niet precies het dubbele maar het scheelt niet veel.
Ik heb dus ook terug gemaild of het wel serieus was en wat ze Make kunnen bieden, ik wil natuurlijk wel dat ze een goed tehuis krijgt. Dus dat wacht ik nog wel even af..
Maarja als ik eraan denk dat mn leive veulentje straks weg is dan vind ik het toch wel heel jammer...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:35

Tuurlijk is het jammer, maar je kan niet alles aanhouden (ik weet er alles van).

Maar je zou haar uberhaupt toch al wegdoen? Anders over 3 jaar, dan ga je Camil misschien ook al verkopen...
Nu is het even slikken, en als de trailer wegrijdt helemaal, maar 1 nachtje slapen en dan weet je dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:37

Het lijkt mij ook ontzettend moeilijk, maar ik ben het toch eens met Sjuimpje.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 09:50

Ja idd eigenlijk heb je wel gelijk.
Ik denk dat ik t toch maar doe..
Iew wel een enge gedachte hoor.. Verdrietig

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:11

Over 3 jaar, zul jij bijna 18 zijn, dan ga je echt niet meer met een pony starten als jij nog ambities hebt. Dus verkoop hem maar en vang het geld en ga er leuke dingen van doen of leg het opzij en spaar voor een goed paard die je als je van de ponys af komt kunt kopen zodat je bij de paarden goed mee kunt komen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:39

Als ik jou was zou ik het doen, of je het nou nu doet of over 3 jaar... over 3 jaar ben je nog veel meer gehecht aan Make. Als je nou de keus had gehad om haar levenslang te houden of te verkopen, ja dan was voor mij de keus levenslang houden geweest.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:48

DOEN!! Echt waar!!! gewoon helemaal doen!
Zo'n hoog bod krijg je nooit meer, zoals je al zegt. En het zal je een hoop kosten en zorgen schelen.

Desnoods kun je altijd nog afspreken dat je haar af en toe mag zien, je zult haar wel missen.
Maar je moet maar denken: je zult haar als je haar nu verkoopt, minder missen, dan dat je haar over 3 jaar moet verkopen, dan is jullie band nog sterker geworden en is het missen 400 keer zo erg

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:03

Het afscheid komt toch een keer. Mij lijkt hoe vroeger hoe makkelijker, maar dat is voor iedereen anders.
Als je veel geld voor make kunt krijgen en het is een leuk tehuis, waarom niet?
Succes ermee

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:49

Gewoon doen, hierboven zijn al een heleboel goede redenen genoemd en daar sluit ik me bij aan. Beter de korte pijn en met het geld dat je nu vangt maak je al een mooi begin voor een spaarpotje als je later een sportpaard wilt kopen, wanneer je Camilla ontgroeit bent.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:18

Inderdaad! Doen!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:16

Nou, zo aan de voorgaande reacties te lezen, lijkt het me duidelijk. Gewoon doen, mits het serieus is natuurlijk. Ik zou wel eerst kijken waar Make terecht komt. Hebben ze al terug gemaild?
Ik denk ook dat je zo'n bod niet gauw meer krijgt.
Over drie jaar zou het ook nog maar afwachten zijn wat je ervoor krijgt.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:48

over 3 jaar wordt het nog veel moeilijker voor jou om haar weg te doen.
plus dat er inderdaad erg veel risico's zijn en dat je nu een goed bod hebt gekregen. doen dus, of helemaal houden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 09:28

Hmm, ik denk dat het toch geen serieus bod was. Degene die het bod gaf reageert niet meer. Heb nu 2 dagen geen e-mail meer gekregen, sinds ik vroeg om het telefoon nummer. Goed, misschien issie op vakantie...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:34

Als je een goed bod krijgt, weet dat ze een goed tehuis krijgt, zou ik het zeker doen!
Je vertelde zelf, dat je er nu eigenlijk wienig meekunt, je moet nog zeker 2,5 jaar wachten voordat je met haar aan de gang kunt, en tot die tijd kost het je (ouders) veel geld en dat geld krijgje nooit allemaal terug bij de verkoop (of je moet net die ene gek vinden, die super veel betaald)
Je hebt haar dan zien opgroeien, nog meer van haar gaan houden en dan wordt het afscheid nog moeilijker...
Als ik jouw was, zou ik haar nu verkopen (ook met veel verdriet, maar ik denk minder als over 3 jaar) en weten dat ze het goed heeft, er veel geld voor krijgen (zet een leuk bedrag weg, en ga leuke dingen voor je zelf en Camil kopen) en je hebt een hoop zorgen minder!

Succes en sterkte met het besluit...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:05

dat hangt er vanaf. waar je haar voor gefokt hebt. om te houden of te verkopen. als je haar toch wild verkopen zou ik voor het hoge bod gaan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:30

heyhey

doe het maar Nath, ik weet hoe moeilijk het is als je het 3 jaar later doet, of zelfs langer, Liberty wou ik ook verkopen vorig jaar, maar ik kon het NIET. Je ziet dat ie er staat, maar nu gaat ie ook nooit meer weg!

Ik zal het doen als ik jou was.

gr linda

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:33

Doen!! Over 3 jaar is jullie band waarschijnlijk nog sterker, en dus is het nog moeilijker om haar te verkopen. Het is nu ook moeilijk, maar je maakt er wel de juiste beslissing mee. Want als zij een goed plekje krijgt, jij krijgt een goed bod en je kunt haar nog eens opzoeken ofzo..
Succes ermee iig!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 11:38

T bod is blijkbaar niet serieus geweest.
Toch heb ik toch maar besloten haar weg te doen. Want t is toch wel beter.
Thnx voor de reacties in ieder egval!!