CK M.Beemster (KWPN) 1e premie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

CK M.Beemster (KWPN) 1e premie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 18:05

Vandaag was de CK in M.Beemster waar we ons jonge merrieveulen Valencia (OOSevenxCabochon) voor hadden ingeschreven. Van te voren had ik al een aantal keren geoefend met hulp van Jasmijn, die erg goed is in het halstermak maken van veulens. Jasmijn kwam ook helpen vlechten vanmorgen, wat maar goed was want ik kreeg die priegelvlechtjes er echt niet in. De trailerrit ging super -ik was er bij blijven staan voor de zekerheid. Om 12.00 uur moesten we de baan in, ik had een professionele voorbrenger geregeld, ik hoefde er alleen met de zweep achteraan te rennen. Valencia liet zich niet echt op haar allerbest zien, ze bleef een beetje angstig tegen haar mams aan lopen maar goed genoeg voor een eerste premie. Het jury-oordeel was een heel correct veulen, iets beknopt met een goede halshouding en een hele goede draf. Voor een foto zie: [ITP] Valencia 1e premie

Nadat we moeder en veulen naar huis gebracht hebben heb ik samen met Fitzroy de Pavocup 5 jarigen bekeken. Het bleek dat we best wel aardig zicht hadden op wat er in de baan verscheen, de uitslagen kwamen redelijk overeen met wat we hadden opgeschreven. Mijn favoriet, een merrie van Krack won de rubriek ondanks het feit dat ze zich niet zo goed liet zien als dat ze kan. Echter tijdens de presentatie aan het einde van de dag maakte ze dat helemaal goed, een uitgestrekte draf met een ruimte waar ik echt kippenvel van kreeg Kwijl . Al met al was het wel een hele warme maar leuke dag.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:42

Gefeliciteerd!!!! Wat goed zeg!!!! Ik hoor de laatste tijd alleen maar eerste premies vallen, ook hier in de buurt, super hoor!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:43

Gefeliciteerd!!! goed hoor!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:04

dd
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:09

Super!
Gefeliciteerd!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 20:10

janna schreef:
Die Krack merrie, was dat die van Anouk Hanson, Paso Doble? Een grote bruine? Die heb ik namelijk een maand geleden al een keer zien lopen in m Beemster.


Ja dat was Paso Doble, zij werd gereden door Anouk maar is niet van haar. Plaatje niet waar.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:23

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 21:58

Wij zijn ook geweest met Dien en Valora. Dien liep zielig met een verbandje om d'r been en was heel erg hangerig en echt niet helemaal lekker. En Valora liet zich buiten de baan wel zien en d'r in helaas niet zo goed. D'r komt misschien nog wel een verslagje van Tamara(Max).

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 22:25

Gefeliciteerd. Super hoor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 22:45

Helaas kwam ik te laat mijn bed uitrollen waardoor ik keuzes moest maken: voer halen voor Fitz en heeeeeel hard scheuren in de hoop dat ik het nog zou halen of Valencia kijken.
Het werd dus voer halen en toen ik in M-Beemster aan kwam stonden moeder en dochter prachtig vlakbij de ring en dacht ik dat ik toch nog op tijd was. Niet dus Frusty
Dat wordt video kijken!
Gefeliciteerd met het commentaar ook van de jury, jij hebt een topper in de dop.
Over 4 jaar PAVO-cup starten!

Persoonlijk vond ik de kwaliteit van de 5-jarigen in de PAVO iets tegenvallen. Het verbaasde mij dan ook dat er nog zoveel (stuk of 8) door zijn naar Ermelo.

En idd, Astrid, Paso Doble maakte het helemaal goed tijdens de prijsuitreiking. Zelf was ik toch wel gecharmeerd van de hengst waar Hans Peter Minderhoud mee reed, ook al had hij wat problemen in de aanleuning.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 12:08

Haha, ik was natuurlijk mee, en was volgens mij nog blij-er dan astrid met de eerste premie Haha!
Super leuk, maar dat ik gek was van het veulen was allang duidelijk. *LOL*
En dan zo'n bekroning op de oefen sessies........Ik ben er nog van onder de indruk Lachen
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 28-07-02 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:38

Gefeliciteerd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 14:07

Gefeliciteerd, het is ook een mooi veulentje om te zien.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 19:15

Gefeliciteerd!!

Jammer dat ik het niet heb kunnen zien...
Ik heb nog wel rondgelopen met een merrie (van de eigenaar van Himeros) in de keuringsring bij die tribune! Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 21:50

En hoe heeft de merrie van Teun het gedaan, oftewel, hoe heb je haar voorgebracht???

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:29

Ik heb alleen gestapt hoor, ik ga echt niet rennen met zo'n groot paard! *LOL*

Het resultaat viel wat tegen, maar ze is al ster en ze mocht door naar deze centrale keuring voor eventueel voorlopig keur, maar dat is dus niet gelukt. Ze was niet goed van de trailer afgekomen en had wat last van een been en toen liet ze tijdens het voorbrengen zich niet zo goed zien.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:33

Gefeliciteerd, ik heb je veulentje ook eventjes gezien. Mooi veulentje hoor !
Voor ons viel de dag ook wat tegen. Dien en Valora hadden bij de dierenarts een week binnen gestaan. Dit deed hun allebij niet erg goed, Dien was erg slap en haar kind ook. Ik had het eigenlijk af moeten zeggen achteraf. Maar oke, wij hadden toch nog een 2de premie. Helaas niet echt goede reclame als je je veulentje wilt verkopen maar we gaan eerst maar eens zorgen dat ze weer wat op kracht komen.

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:35

Heej je bedoelt zeker de 5 jarige merrie van Krack C (ze heeft een kolletje) die gereden werd door Anouk Hansen? Ik ken de amazone en het paard, inderdaad een onwijs mooi beest met gangen om van te kwijlen....vooral die uitgestrekte draf!!!

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:38

oh jee ik heb niet alle stukjes gelezen domdomdom
iemand anders had al verteld dat het Anouk was , okeej Lachen

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:42

Gefeliciteerd.