Eindelijk na maanden Maaike weer opgepakt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Eindelijk na maanden Maaike weer opgepakt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 22:37

Ja, ja... eindelijk na zo'n ruime twee maanden kan ik (althans ik wil.. nou maar hopen dat mijn staartbeen wat meewerkt) Maaike weer oppakken.

Maaike is nog maar nauwelijks onder het zadel en nog niet goed doorgereden, maar door een te zware dracht moest ik haar ruim twee maanden geleden echt op rust laten staan. Nu is Geeske er eindelijk en kan ik haar rustig aan weer oppakken. Iets wat volgens mij best nog wel moeilijk kan worden wegens het feit ze net onder het zadel was en ik naar mijn idee vast en zeker weer helemaal van voren af aan moet beginnen. Maar ja.. nu kunnen we wel in één keer doorstomen Lachen

Vandaag heb ik haar voor het eerst bij Geeske vandaan gehaald en haar in de bak een kwartiertje / twintig minuten gelongeerd. Moet zeggen dat ze best wel onvoorspelbaar was... zo stapt ze in alle rust in de rondte.. maar *pling* nauwelijks een tel later scheurt ze in galop verder. Haha! Denk dat ik haar nog één keertje longeer en er dan weer op stap.

Mocht er nog iemand bruikbare tips hebben over hoe het beste haar weer op te pakken en te trainen? Tips zijn altijd welkom! Knipoog Moet er wel bij zeggen dat haar conditiepeil nu erg laag ligt en als het kan er dit najaar toch wel mijn eerste wedstrijd mee wil starten.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 08:25

Ik dacht dat je nog een hele tijd rust moest hebben ivm je staartbeentje? Is het verstandig er zo snel weer op te gaan? En dan vooral op zo'n jong paard dat nog niet zoveel kan...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 08:50

doe je wel voorzichtig?
wel fijn dat je een paard hebt waarmee je lekker aan de slag kan:))
hoe ging het met geeske alleen in de stal?

KellyH
Berichten: 541
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:37

wel voorzichtig doen hoor anders lig je er straks weer naast met zo'n jong dier. Kun je er weer en tijd niet op.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 09:41

Boos! jij hebt ook geen geduld he Haha!
Ga nou eerst een paar keer lekker longeren en klim er DAN weer op, niet gelijk na 1 keer longeren. Je moet je staartbotje echt de kans geven weer te genezen anders kun je er donder op zeggen dat je het heeeel lang blijft voelen. Ik ben er absoluut niet bang voor dat je van Maaike af zou vallen, maar alleen rijden is denk ik nu al wat teveel voor je staartbeentje. Geduld is een schone zaak, ik weet het, heel makkelijk praten met mijn 6x rijden in de week, maar het zou zonde zijn als je er altijd last van blijft houden omdat het een zwakke plek blijft. En Maaike heeft toch nog geen superconditie dus die kun je dan aan de longe mooi een beetje opbouwen. Succes en sterkte, ik weet hoe rot het is als je niet kunt rijden maar het is voor je eigen bestwil, kop op! Knipoog