Nieuwe uitdaging!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Nieuwe uitdaging!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 09:59

Ik heb een weekje geleden besloten op zoek te gaan naar een ander bijrijdpaardje, omdat het met Babet zo slecht gaat. Ik kan met haar (waarschijnijk) niet meer rijden, en als het nog kan, niet op de manier die ik graag wil. Niet lekker actief paardrijden meer, dus, en dat vind ik erg jammer. Natuurlijk ben ik heel erg gek op haar, maar om vijf keer per week naar Heteren te rijden om een beetje te poetsen en af en toe een rondje te rijden; nee.

Vorige week heb ik wat advertenties gezet op diverse sites, en er zijn toch een aantal leuke reacties binnen gekomen! Afgelopen vrijdag ben ik bij één van hen kennis wezen maken, en het klikte gelijk enorm. Echt heel erg leuk! Het gaat om drie paardjes, staan in Hoenderloo aan huis. Alleenstaand huis met mooie stallen en zeer goede gedraineerde buitenbak en weiland erbij, perfect dus. Aan het einde van de straat rijd je zo de Veluwe op, heerlijk dus ook voor een ontspannende buitenrit. Het gaat om een KWPN merrie van 173 cm (rijdt M2 dressuur en L1 samengesteld). Dit is een lekker eenkennig dier, maar rijdt enorm prettig en heel ruim. Fijn paard!
Dan is er nog een anglo-arabisch volbloed ruin van 160 cm die momenteel Z-2 dressuur rijdt. Is een behoorlijke heet beest, maar wel heel lief, en "danst" door de bak. Erg apart om te voelen! Sinds twee maandjes zijn ze ook nog in het bezit van een arabisch volbloed x belgisch warmbloed, ze is 156 cm en heeft nog niet veel gedaan. Is nog een jong dier die nog helemaal opgeleid moet worden, maar loopt al wel heel braaf door de bak.
Ik heb vrijdag met alle drie de paarden gereden om ze even te proberen, en ik vond het echt heel leuk. Alledrie mega verschillend natuurlijk, maar dat is juist leuk.
De eigenaresse rijdt zelf Z2 dresuur en is instructrice, ook niet gek natuurlijk! Zij is in principe klaar met de anglo-arabier, en ze zou het leuk vinden als ik opnieuw start met hem. Zelf heb ik nog helemaal geen wedstrijdervaring, maar ik denk dat het een geweldig leerpaard voor me is!

We hebben afgesproken om met drie keer per week te beginnen, en als het allemaal goed gaat, kan dat ook meer worden. Erg leuk dus! Trailer en alles is bij de hand, ook erg handig. Ik heb het idee dat ik met mijn neus in de boter ben gevallen!

Ik heb besloten om met Babet rustig af te bouwen, dus niet ineens ermee stoppen, maar gewoon wat minderen. Of ik er uiteindelijk helemaal mee stop, weet ik nog niet zeker. Is ook wel moeilijk allemaal hoor....

Nou, jullie zullen er vast nog veel van horen!

Groeten, Marieke

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:04

Nou, het klinkt alsof jij met je neus in de boter bent gevallen! Wat een mazzel! Geniet er maar flink van...

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:13

Idd recht in de boter. Heel veel plezier met ze en we zullen de verhalen hier wel lezen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:29

Klinkt ontzettend goed! Heb jij ook zoiets van 'kan dit wel?' *LOL*
Drie leuke paarden waar je veel van kunt leren, alle faciliteiten, goede begeleiding, mooie uitrijmogelijkheden, wedstrijden rijden...
Harstikke leuk voor je joh, volgens mij is dit de beste tijd om een bijrijdpaard te zoeken, iedereen heeft 'het' ineens helemaal gevonden lijkt het!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 13:19

Cody schreef:
Klinkt ontzettend goed! Heb jij ook zoiets van 'kan dit wel?' *LOL*
Drie leuke paarden waar je veel van kunt leren, alle faciliteiten, goede begeleiding, mooie uitrijmogelijkheden, wedstrijden rijden...
Harstikke leuk voor je joh, volgens mij is dit de beste tijd om een bijrijdpaard te zoeken, iedereen heeft 'het' ineens helemaal gevonden lijkt het!


Ja, dat heb ik inderdaad ook! Na al die narigheid met Babet, is dit echt een verademing hoor. En dan niet alleen de paarden, maar ook de mensen. Deze mensen gaan op een manier met hun paarden om, zoals ik dat zelf ook zou doen. Voorbeeldje is het jonge paardje dat nog beleerd moet worden. Deze eigenaresse zegt dat we het gewoon heel rustig aan moeten doen met haar, want omdat het zo'n lief dier is en heel gehoorzaam, is de kans dat je haar overvraagt vrij groot. Dus rustig aan doen, en vooral veeeeeel belonen. De eigenaar van Babet wilde dat ik de zoon van Babet ging beleren. Zowiezo wilde ik dat niet omdat dat paard pas twee jaar is, maar dan nog. Hij vindt dat je een paard gewoon uit de wei trekt, een zadel opgooit, en wegrijdt. Zonder ooit gelongeerd te hebben, gehoorzaamheidsoefeningen te hebben gedaan, bla bla. Mijn manier is dat in ieder geval niet.....

En inderdaad is het volgens mij nu een goede tijd voor een bijrijdpaardje. Ik had nog drie reacties gekregen die me wel leuk leken, maar daar ben ik verder niet geweest. Dit leek me de leukste, en het IS ook leuk. Ik zoek niet meer verder Knipoog