Wat betreft de boerderij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Wat betreft de boerderij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 16:31

Gisteren zijn mijn ouders wezen kijken bij de boerderij. De boererij zelf zag er niet uit, smerig en heel oud. Maar de rest, de stallen, schuren en helemaal het land, zag er erg goed uit.
De boererij zou zud gesloopt moeten worden, of geheel vernieuwd. Kost een hoop geld al.

Net maakte mijn vader een plattegrond over hoe het eventueel zou moeten worden. Helaas doet die rotscanner van mij 't niet, dus kan ik het niet laten zien, maar ik zal het zo goed mogelijk uitleggen.
Er zit dus 11 hectare land bij, 2 mooie grote nieuwe schuren, en erg veel ruimte om de boererij.
Nu is het plan, om dan 10 pensionstallen aan te bieden. Geheel luxe, dus met spuitplaats, zadelkamer enz, een gedraineerde buitebak van 25 bij 60 meter, zomer én winter weidegang. Zomers lekker voldoende land, s'winters in een grote zandbak van 110 bij 70 meter.
Inclusief hooi stro, voer, en mesten.

De weides worden allemaal omheind met mooie stevige hekken, dus geen draadjes gedoe. Er komt dan ook een kantine.
Er is ook het idee om dan een opfok te beginnen (ja wat moet je met zoveel land *LOL* ). Ook allemaal keurig omheind, en er wordt beschutting geplaatst dmv bomen. Met echt rotweer kunnen ze dan eventueel binnen in een grote verzorgde loopschuur.

We hebben dus echt een plan enz. Maar mijn ouders willen er pas aan beginnen (gezien de kosten enz) als er zeker is dat er animo voor zoiets is.

Hoe kan je erachter komen of hier animo voor is? Want je kunt zoiets wel opzetten, maar dan moeten wel de stallen volkomen zeg maar.
Het is nu mijn 'taak'om eens uit te zoeken of hier mensen naar op zoek zijn.
Hoe kom ik daar nou achter?
Ik heb nu al een advertenite gezet op Divosa.nl, om eens te vragen of hier dus vraag naar is.

Kunnen jullie me helepn, dmv tips, ideen enz?
Want als ik idd kan laten zien dat hier animo voor is, gaat het waarschijnlijk door...
Wauw...

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 16:35

hmm is het dicht bij bergen?? en zo ja wat zijn de richtprijzen??
animo in bergen genoeg

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 16:46

Het is aan de rand van Alkmaar, vlakbij de Leeghwaterbrug.
Richtprijzen zijn we nog niet over uit, maar sowiso goed betaalbaar. En waar voor je geld.

Kijk, het is allemaal nog niet zeker. Maar als we weten dat we die 10 stallen volkrijgen, maakt dat de beslissing erg makkelijk zeg maar.
Knipoog

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 16:47

uhm ben niet echt op zoek maar als er iets leuks langskomt tsja

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 17:17

Ik heb zelf veel ervaring met pensionstallen, en weet zelf dat een stal nooit goed genoeg kan zijn.
Wij willen dus erg perfectionistisch te werk gaan.
Dus liefst alle eisen van een eigenaar te gemoet kunnen komen.
Als iemand bijvoorbeeld graag wilt dat zijn paard van bijv. 10 tot 3 naar buiten gaat, kan dat. Als iemand zijn paard apart wilt weiden, kan dat, want er zijn genoeg weides.
Ook als je bijvoorbeeld een dag niet kan, of op vakatnie gaat, zorgen we ervoor.
Ook worden de stallen netjes, goed verlicht, veilig, en de meerderheid krijgen buitenluiken.
Je paard kan zomer én winter buiten, of alleen overdag buiten of maar een paar uur, noem maar op.
Ikzelf heb namelijk altijd enorm hoge eisen wat betreft mijn paarden. Nou en dat willen we met onze wie weet 'toekomstige'pensionstal'vooral bereiken.
Gewoon alles in het voordeel van paard en eigenaar.

En betaalbaar, dat vind ikzelf ook altijd belangrijk.

Ik hoop dat jullie bokkers mij kunnen helpen, mocht je iemand weten in de omgeving Alkmaar die een goede stal zoekt, of zoek je er zelf een, noem maar op.
Mocht het dus te realiseren zijn, kan ik dus straks gewoon mijn eigen stal oprichten! Party!!
Wauw dat zou zo gaaf zijn, kan het me zowat niet voorstellen...

Dus bij deze een oproep!! Help me met het vinden van eventuele pensionklanten! Knipoog
En ik ben jullie eeuwig dankbaar. *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:24

Zo'n stal staat binnen no time vol, geloof me!

De meeste pensionstallen bieden een hoop minder, vragen een hoop meer en staan nog steeds vol!

En als jullie stal echt zo geweldig wordt verhuis ik gewoon Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:25

Als ik het zo allemaal lees, zul je genoeg klanten kunnen krijgen. Voor mij helaas te ver weg, anders....

Ruime, lichte en goed geventileerde stallen, goede kwaliteit hooi/stro en goede brok, paarden elke dag naar buiten met weidegang en een buitenbak die doorgaans goed te rijden is, is voor mij al genoeg. Nog een redelijke prijs, wordt het dringen voor een stal hoor.

Veel succes, moet gaan lukken. Wellicht via bokt al genoeg opties voor een toekomstige stal.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:25

Bezint eert ge begint...men wordt over het algemeen niet rijk van het bieden van pensionstalling....
Hoop gezeur en heel veel werk, vaak brengt de werkelijke netto winst minder op dan je aan hypotheekkosten kwijt bent....
Ga maar eens flink doorrekenen...het zal je tegen vallen...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 17:27

Ja?
Dat zou heel mooi zijn.
Ja het leek mij ook al, dat zei ik ook al tegen mijn vader.
Ikzelf heb ook nooit goede ervaringen met pensionstallen, omdat er átijd wel wat is.
Als ik al die puntjes die ik meegemaakt heb kan verbeteren, moet het een ideale stal zijn.
Want volgens mij is er veel vraag naar een goéde stal.
Ik hoop echt dat het wat wordt...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:32

Dat ben ik helaas met Dees eens.. Fleur staat bij een vriendin op stal, 5 boxen en een stukje land.. Genoeg om een winstgevende stal van te maken zou je denken, maar helaas werkt het niet zo..

Voer, hooi, stro enz kost ca 100E per maand, dan heb je nog onderhoud, de aanleg van een bak, hypotheek, electriciteit (vergis niet niet, want de baklamp zal bijv vaak aanstaan, en das niet goedkoop) enz enz.. Als je dat allemaal echt goed wil doen kost dat ook bijna 100E p/p per maand.

Dan wil je ook wat verdienen omdat je stallen uitmest e.d. dus zal je per paard op 300E per maand komen, wat een redelijk bedrag is voor wat je bied.

Dan heb je dus enorme inversteringen gedaan, je staat de hele dag paarden binnen en buiten te zetten en te repareren en de winst is niet echt spectaculair..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 17:32

Ow Dees, qua berekenen zijn we er zeker al uit.
Mijn ouders hebben het op papier gezet, veel geinformeerd, en rondgebeld en noem maar op.
Die zijn zeker heel voorbereid bezig. Het is een enorm plan, maar allemaal heel goed uitgekiend zeg maar.
Als we die 10 stallen volkrijgen, zit het snor.
Maar mn vader heeft zoiets van, als je maar nét de helft vol krijgt, steek je er meer in dan dat je krijgt zeg maar.

Ja ik ga de berekeningen en kosten hier niet op bokt gooien, maar vertrouw er maar op dat mn ouders erg slim in de weer zijn.
Het is dus allemaal erg haalbaar, maar er moet dus animo voor zijn.
En als ik Russel en Batje mag geloven Knipoog moet dit wel goedkomen.

Ik krijg een erg blij gevoel geloof ik.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 17:36

Batje, jullie hebben absoluut gelijk, maar dat hebben mijn ouders dus al geheel uitgerekend en noem maar op.
Er komt echt heel veel bij kijken. Maar dat is mijn vraag niet echt, meer of er animo voor is. Dat is belangrijk voor je zoiets opzet.


Ik wil dus meer weten of hier intresse voor is, wat zouden jullie nou vragen voor dit soort stal, en ook belangrijk: wat vinden jullie nou waar een stal aan moet voldoen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:41

Je hebt geen binnenbak, en dat is meestal voor de luxere pensionklanten een must.. Dat haalt de prijs iets naar beneden.
Verder is het belangrijk of het incl voer is, en welk voer, waar de paarden op staan enz..

Misschien nog een handige tip: een longeerbak, aangezien longeren niet zo goed schijnt te zijn voor een all weather bak

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:47

Ik denk dat je zelfs selectief kan zijn in wie je wel en niet op je stal wilt hebben. Alkmaar e.o. staat niet bekend om de goede pensionstallen dus animo genoeg verwacht ik.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:50

Ik denk dat als je het echt goed wil doen dat je moet zorgen voor een binnenbak. Op de totale investering is dat slechts een klein bedrag meer maar het heeft zoveel meerwaarde. Ik zou zelf geen 300 euro betalen als er geen binnenbak aanwezig is. En een stapmolen. Hoewel deze dingen voor slechts 10 pensionklanten misschien toch weer te veel wordt.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de rekenmethode van je ouders, want naar mijn mening kom je met de netto winst van 10 pensionklanten niet ver. Het omheinen met hout of kunststof van 10 hectare, het aanleggen van een bak en evt. paddocks, het aanplanten van windhagen, het onderhoud van de weilanden, polderlasten. Dit alles is een flinke kostenpost. Maar goed, het zal wel doorgerekend zijn. Ik hoop voor jou dat het doorgaat. Misschien een idee om te inventariseren welke stallingsmogelijkheden er in de buurt zijn, te kijken wat ze bieden en wat ze kosten. Een soort marktonderzoek dus Haha! Doe net of je voor jezelf op zoek bent, lijkt me heel interessant overigens om overal even in de keuken te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:05

Als jullie ook nog een binnenbak moeten gaan aanleggen, wordt het een dure zaak en mag je best wel wat gaan vragen voor een pensionstal.

Maar.... mijn ervaring is (sorry voor sommigen) als het een luxe bedoeling wordt het ook bep. soort type paardemensen aan kan gaan trekken wat de sfeer iets kan gaan beinvloeden. Ervaring: voorheen manege, nu luxe pensionstal (duur en heel mooi/luxe), type mensen: nee dankje, ben maar eenvoudige paardenbezitter, kom voor mijn paard en niet om op te vallen en de blits te maken.

Voor mij is het van belang dat mijn paard goed wordt verzorgd. Een buitenbak kan juist heel goed te rijden zijn als het wat heeft geregend. Liever het accent op de verzorging en welzijn van de paarden als de faciliteiten voor de ruiters. Lekker buiten rijden, goed voor de paarden, lekker frisse neus halen. Het regent wel vaak in nl, maar niet 24 uur per dag.

Anders een overdekte longeerbak? Neemt wat minder ruimte in en is vaak wat makkelijker te maken. Een deel van een al bestaande schuur, muur er tussen in. Aan de ene kant longeerbakje, andere kant opslag hooi/stro. Mocht het dan toch te slecht zijn om te rijden, kan altijd nog gelongeerd worden.

Zelf goede ideeen hebben hoe jullie het willen gaan doen en dit heel duidelijk maken aan de toekomstige klanten. Ze weten dan wat ze krijgen en kunnen ze daarmee leven is het perfect. Als er geen goede afspraken gemaakt worden in het begin, kun je klanten krijgen die steeds weer meer willen en nooit tevreden zijn, hun eisen worden dan een last.

Ook kan je wat stallen gaan verhuren aan self-service klaten. Kunnen hooi en stro van jullie kopen en zelf hun brok en uitmesten. Evt. hun paarden meenemen in jullie voerrondes (onrust onder paarden tegengaan) . Afspraak dat ze het erf netjes houden (troep aanvegen!)

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:46

he anneke je kan ook op mij rekenen wat uitmesten ed betreft, denk dat we in de jaren genoeg met elkaar meegemaakt hebben en jongens geloof me an weet echt wel wat ze wil Vingers aflikken Dus als het lukt kun je mij opschrijven als het tenminste niet te veel geld kost

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:16

batje schreef:

En als jullie stal echt zo geweldig wordt verhuis ik gewoon Knipoog


Ja inderdaad! *LOL*
De punten die je net gaf, trekt echt wel mensen aan om bij jullie te komen stallen!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 20:27

Thanx Lon! Lachen
Ik ben al de hele dag druk met mijn ouders aan het praten, berekenen, tekenen en noem maar op.
Mijn ouders willen het dus ook heel graag, mits het allemaal een beetje betaalbaar blijft, aangezien die ouwe stinkboerderij gesloopt moet worden, of totaal gerestaureerd.
Gaat dus een hoop kosten. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:35

ik denk dat wat jullie op dit moment hebben een goede start is.
Het lijkt mij te onrealistisch om gelijk een overdekte baan neer te zetten , stapmolen etc etc.
Als je basis goed is dus je buitenbak alle dagen rijdbaar, schone ruime frisse boxen, goed voer, paarden altijd de mogenlijkheid hebben om buiten te lopen, je pensionklanten hun spullen veilig kunnen opbergen en eventueel een spuitplaats dan denk ik dat je stal wel vol komt.
Uitbreiden kan altijd nog.
Denk er nog wel om dat een pensionstal lang niet rozegeur en mane schijn is. In jou ogen misschien de perfecte stal maar zeikerds houd je al tijd want het is nooit goed.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 20:46

Ja idd, we gaan echt nog niet aan een binnenbak, stapmolen of iets dergelijks.
Eerst maar eens een mooie basis. Uitbreiden komt later wel.
Je hebt natuurlijk altijd zeikerds, en ik vind dat je die dan wat tegemoet moet komen.
Er komen regels, waar iedereen zich aan te houden heeft.
Die regels ed komen in een 'boekje'waar je mee akkoord moet gaan dmv een handtekening.
Iig, we zijn dus heel druk bezig om het te realiseren, want we willen het erg graag.
Knipoog

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:55

Als ik dichter bij zou wonen en jullie hadden een betaalbaar prijsje kom ik al aan met mijn pony en spullen hoor!!!!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:53

in de omgeving van alkmaar zijn er nog heel veel mensen op zoek naar een goede stalling voor hun paard. Op de boerderij waar ik en cowgirl staan komen wekelijks mensen vragen of ze hun paard hier kunnen stallen. Maar helaas we zitten helemaal vol behalve voor ijslanders is er nog plek,want die hebben een apart stuk(soort van loopstal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:14

Kunnen jullie naar Gemert komen?

Verder hoop ik voor je dat het gaat lukken.
Verder niks zinnigs te melden Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:26

Denk haast wel dat er animo voor is! Je moet eigenlijk net iets meer kunnen bieden dan de stallen in de buurt maar net iets onder hun prijs gaan zitten!
Het gaat je vast wel lukken! Ik hoop het voor je! Ik kan hier alleen maar over dromen!
Hele veel succes!