rotstraal.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 22:46

Gisteren was een hoefsmid op onze manege. Ik dub al een tijdje met de stralen van Tonko, en dan voornamelijk achteren. De zijkanten van de straal zijn erg mooi, maar in het midden zien ze er wat rommelig uit. Dus ik dacht laat ik eens aan de smid vragen of die eens kan kijken. En jawel hoor, mijn vermoeden werd bevestigd. Rotstraal. P*TV*RD*MME. Gelukkig niet zo erg, hij kon het grotendeels wegsnijden, muv tussen de spleet. Ik verzorg Tonkie elke dag op en top, dus daar kan het niet aan liggen. Met de achterbenen staat ze natuurlijk meer in de mest in de stal aangezien ze altijd aan de achterkant mest. Nu dus maar spul gebruiken om het tegen te gaan en hopen dat het niet erger wordt of terugkomt....

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 22:54

ik hoop ook dat het niet erger wordt voor je

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:46

schrobben met zout water helpt heel goed.
toedeledoki
gillian

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:52

balen zeg!!!!nou maar goed behandelen nu,dan gaat het wel goed over hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:41

Wassen met sodawater werkt heel goed, alleen moet je het niet te vaak doen, hooguit 2 keer per week in het begin. Daarna dep je de hoef en doe je een watje met egyptische zalf of teer in de straal. Als je teer gebruikt, neem dan wel goede teer, want niet elk soort heeft nog de bestanddelen die goed werken tegen rotstraal. Blauwsel helpt ook goed tegen rotstraal.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 20:44

RWL produkten helpen ook bij aantasting van de straal,als het ee ngeode smid is zal hj er vast wel van gehoord hebben via zijn vereniging...
Surf naar http://www.rwl-quality.nl

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 20:58

Gerrie, waarom kom jij toch altijd met RWl op de proppen??? Gewoon een vraag hoor.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-01 22:20

Teer in rotstraal?! Ik dacht het niet hoor. Als je teer erop doet dan sluit je het af hiermee. Op een 100% gezonde hoef kun je teer doen, maar niet op een aangetaste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 22:28

Als je goeie teer, met de juiste stofjes erin dus, gebruikt wel. Van egyptische zalf kan de hoef wat zacht blijven.
Zelf gebruik ik om te ontsmetten vooral blauw. En af en toe wassen met sodawater natuurlijk.