Wat zou jij geven voor dit paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:03

Haaay!
ik heb een verzorgpaard die ik al een 2 jaar doe,
nu heb ik eindelijk me ouders zover om hem te kopen. maar ik vroeg me af wat zou jij voor hem willen betalen?
- kwpner 5 jaar, vader: aachen moeder: jessica(ster sport) vader van moeder: rubinstein
- Ruin
- Zware luchtzuiger
- Een wat steilere voorhoef
- Heeft op merries gezeten terwijl hij al ruin was en laat nu hengstengedrag zien
- Net genezen van hoefkneuzing
ik heb hem zelf ingereden, en ik wil graag verder met hem, maar dat kan alleen als ik hem koop.
/3 /3

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:05

Niets. Zo'n paard moet je niet willen hebben :n
En als je hem dan toch per se wilt, erg weinig.. gezien alle gebreken.

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:05

max. 1000 euro, luchtzuigen is een stalgebrek. En weet je zeker dat hij gecastreerd is, en dat hij niet klophengst is?

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:06

Ik zou ook eerder voor een ander paard gaan... de kans dat je hier problemen mee gaat krijgen is zeer groot!

0kayleigh0
Berichten: 592
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:08

ik zou voor een ander paard gaan , aangezien ik denk dat je hier problemen mee gaat krijgen...
maar als je hem ECHT wilt , denk ik dat je echt maar max. 750 ofzo moet geven!

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:08

Heeft hij echt een bokhoef of ongelijke hoeven? Wat zegt de smid ervan en wat doet hij eraan? loopt hij wel altijd taktmatig/rad?

Ik zou er tussen de 500 en 750 voor geven, meer is dit paard echt niet waard :n

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:09

Maximaal slachtprijs. En eerst bloedonderzoek laten doen of het idd geen klophengst is.
Anders heb je straks wellicht een nog groter probleem.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:10

Zo weinig over te zeggen, heb je geen foto's?
Ik vind dat er hier erg negatief gedaan wordt. Een luchtzuiger is geen wereldramp. Genoeg fijne sportpaarden die luchtzuiger zijn

Cinnnndy

Berichten: 203
Geregistreerd: 09-09-10
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:11

Rond de 750e vind ik. Ben ook wel benieuwd naar een foto eigenlijk.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:12

Nou ja, ik vind het niet heel gek hoor Stef.
De paardenwereld en zeker de particuliere verkoop zit in het slop, paard is een zware luchtzuiger, springt op merries en staat kennelijk ook niet helemaal correct op de benen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:14

Niet correct op de benen... "een steilere voorhoef" Ik vind dat een breed begrip, te breed om te kunnen oordelen.
Bestijgt merries... tja, dan zet je m tussen ruinen, probleem ook weer opgelost.

En paard is een zware luchtzuiger... nou en?

Alleen de negatieve punten van t paard komen aan t licht, paard zal toch ook wel positieve punten hebben neem ik aan?

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:22

ben een foto aan het zoeken hoor:P

Biskwie
Berichten: 2310
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:22

x_Elise schreef:
Niets. Zo'n paard moet je niet willen hebben :n
En als je hem dan toch per se wilt, erg weinig.. gezien alle gebreken.


:j

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:25

Als het een klophengst blijkt te zijn en hij breekt een keer uit en springt dan bovenop een merrie heb je toch een probleempje met de merrie-eigenaar denk ik.
Luchtzuigen is een grotere kans op koliek-aanvallen, zit je ook niet op te wachten.
Ik vind het het risisco op potentiƫle problemen te groot. Maar dat is een keus die ieder voor zich moet maken.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:27

En stef;)
het is inderdaad eenheel lief fijn paard
mijn kindje om het zo te noemen omdat ik hem alles heb aangeleerd
alleen de eigenaar wilt er veel te veel voor (5000)
en daarom plaatste ik dit
de foto komt er aan alleen mijn afbeeldingen reageren even niet

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:27

Ben 't helemaal met Stef eens. De stokmaat van het paard staat er niet eens bij. Naast 'een steilere voorhoef' (te vaag om iets van te kunnen zeggen) wordt een hoefkneuzing genoemd. Zonder dat de oorzaak daarvan bekend is, zegt een kneuzing helemaal niets over de kwaliteit van de hoeven en dus ook niet over de waarde van het paard. Jonge ruinen die merries bestijgen zijn er zat. Wat wordt er bedoeld met 'hengstengedrag'? Is 't paard een beetje happerig (net als vrijwel elke jonge ruin?) of knalt hij door een gebarricadeerde staldeur zodra er een hengstige merrie binnen 500 m afstand is?
Het luchtzuigen kan een probleem zijn. Als dat op deze leeftijd al een gewoonte is geworden en geen medische oorzaak heeft, moet je heel goed nadenken wat voor omstandigheden je 'm kunt bieden (onbeperkt ruwvoer/weidegang in een groepsstalling of 2 x per dag ruwvoer bij 20/7 op stal in de winter?). Als een medische oorzaak is uitgesloten is het voor geen enkele prijs een goed idee om een luchtzuiger te kopen die je veel in een stal moet zetten. Als je 'm ergens kunt zetten waar hij ruimschoots ruwvoer en afleiding krijgt (bij voorkeur een maand op proef om te kijken of het luchtzuigen vermindert) is er geen reden om (veel) minder te betalen vanwege het luchtzuigen. Wat je wel moet doen, maar dat is altijd zo, is een goede aankoopkeuring laten uitvoeren door een DA van jou keuze. Aan die DA ku je specifiek vragen of het mogelijk een klophengst is.

Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:28

Ik heb ook een luchtzuiger en hij kan ook gewoon presteren. Neemt niet weg dat het geen stal gebrek is. Ik zal dan wel uitkijken met koliek. Met name zijn ze er in de winter erg vatbaar voor. Betreft dat stijle hoefje, daar heb ik ook n paard van gehad. Op jonge leeftijd kan je dat wel laten corrigeren maar meestal bevinden ze er geen last van o.i.d. Maar zoals eerder hier werd aangegeven zou ik wel een bloedonderzoek laten doen betreft dat het een klophengst kan zijn. Voor de rest zou ik toch een prijs aanhouden van rond de 1000,-euro. Ik wens je in ieder geval heel veel succes ;)

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:29

Luchtzuigen is een stalgebrek en verlaagd de vraagprijs.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:32

stef schreef:
En paard is een zware luchtzuiger... nou en?


Ik zou persoonlijk niet op een grotere kans op koliek zitten wachten hoor :o

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:32

trouwens, alle 2 de ballen zijn er uitgehaald. dus klophengst is het niet.
zou niet weten hoe het dan heet maarja haha

@ maura,
hij is 1.65 en zijn hoefkneuzing is gekomen dorodat hij steun zocht aan het hek en (het is trouwens mijnschuld) ik hem er net niet optijd eraf had. waardoor hij met zijn hoef op het hek knalde,
met hengstenbedrag bedoel ik; als er een merrie in zijn buurt komt zijn 5e been naar buiten laten komen en zich dominant gedragen tegen over mij (tuuuurlijk hapt elk jong paard!)
het luchtzuigen is gekomen doordat zijn moeder toen hij zelf 6 weken oud was en niet gespeend overleed door een ongeluk in de wei, hij werd op stal gezet en halfuurtje in de bak, waardoor hij zich ging vervelen. en toen begon hij met de voerbak te pakken.

Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:33

Ohh btw. Dat luchtzuigen kan ook zijn dat hij n maagzweer heeft gehad of nog steeds heeft. Mijn paard had dat ook in zijn jongere jaren maar is toen te laat ontdekt. Daarom is hij na de maagzweer ook blijven door gaan met luchtzuigen. Mijn paard doet het nu al 18jaar ( is nu 22jaar). En in die tijd net 3x een gas koliek gehad..

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:36

@missmoonie86
hij is nu beslagen en heeft er minder last van, maar je merkt met sommige dingen nog wel dat dat echt heel moeilijk voor hem is door dat voetje, hij heeft ong in een jaar al 3 x koliek gehad

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:42

De fotos gaan even niet lukken, want hij wilt op 1 of andere manier de afbeeldingen niet laden

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:42

Luchtzuigen en koliek werd vroeger met elkaar in verband gebracht, maar tegenwoordig niet meer (schijnt, als ik de berichten op medisch lees)

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 14:44

wat vinden jullie van de vraagprijs van 5000?