Heb goed nagedacht na probleemles...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Heb goed nagedacht na probleemles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 22:46

Ik had vanavond weer les op Bonanza, priveles..
Het ging voor geen meter, mijn droompaardje verandert in het paard wat ik verafschuw Verdrietig
Er vandoor vliegen om een fietser, bij de galop 3 bokken achter elkaar, bij stilstaan steigeren, het klinkt allemaal neit zo erg, maar Jellie heeft mij in zulke opzichten gewoon bang gemaakt..
Ik dacht het paardje te hebben gevonden wat mij mijn vertrouwen terug kon geven..
Tot Bonita geboren werd was dat zo... Nu we zijn al sinds de geboorte aan het modderen en verder komen we niet...
Omdat Pietrick mij vanavond min of meer dwong om verder te rijden, ben ik verder gegaan, het ging later beter maar niet zoals ik wilde...
De laatste tijd zit ik met een chagarijnige kop op dr, ik word steeds kwader op dr en dat vind ik niet eerlijk tegenover dr...

Ik had al zoiets van, nee dit wil ik niet meer, dat heb ik deze maanden al vaker gehad ook tijdens de dracht nog.
Maar nu is de emmer echt overgelopen zeg maar, ik heb er genoeg van Verdrietig
Ik heb een paardje nodig dat braaf is, dat eerst even nadenkt voor hij dr vandoor vliegt, waar IK van kan leren en ik hem/haar het niet hoef te leren...

Heb het dr vanavond een beeje met mijn vader over gehad en een goed gesprek met Roos gehad (waar ik nu dus ook nog ben) en ondanks de tijd dat ik al rijd wil ik toch een lekker paardje waar iedereen op weg kan hobbelen...

We gaan nu dus waarschijnlijk kijken naar een eigen paardje, een rustig lief en betrouwbaar paardje, dat is wat ik nodig heb.
Misschien dat ik zo ondertussen ook wel een paardje tegenkom wat ik mag rijden of tegen kleine vergoeding of wat dan ook, ik stop in ieder geval met Bonanza Scheve mond



Gr. Maaike

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:50

dat is wel balen zeg, denk je een leuk paardje te hebben gevonden....
maar denk je niet dat het verandert als het veulen weg is? Maar als jij een paardje zoekt die je vertrouwen geeft is het beter wel te stoppen jah anders word je misschien alleen maar banger of krijg je minder vertrouwen.
sterkte!
maar wel jammer van je zadel dat je net gekocht heb.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:56

Dat is zeker balen! Maar maak geen "overhaaste" beslissingen. Isolda was een grote draak ( correctie: een nog grotere draak Haha! ) toen Udinde er was. Zeker de eerste twee maanden. Maar het wordt echt beter en toen het veulen een keer gespeend werd, kreeg ik weer de merrie terug die ik van voor de dracht kende.
Geef het nog een beetje tijd, als ze voor de dracht braaf was, wordt ze dat vast weer!
Maar goed, dat neemt niet weg dat het klote rijden is. Dat gezeur met zo'n hyperende merrie.....

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 23:19

ik kan het heel goed begrijpen.. ik ben ook heel bang geworden voor 1 pony op de manege.. ben ik eht flink hard afgevallen enzo!
Ik was heel erg bang, maar op Evita durfte ik alles.. door haar heb ik al heel veel vertrouwen weer terug. Ik durf best op andere paardjes te rijden die niet zo braaf zijn. Alleen 1 van de laatste keren op Zolly vloog hij ook gigantisch hoog door de lucht en toen kwam het ineens weer terug! Ik denk dat het een goede keuze is. Anders ga je gewoon op zoek naar een braaf paardje (daar ben je echt wel een tijdjje mee bezig) en mocht je er 1 vinden, dan kun je die kopen. Als Bonanza nou ondertussen weer "gewoon" wordt dan kun je gewoon haar blijven doen.. bijvoorbeeld..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 23:34

Hé wat jammer voor je zeg.
Maar als ik het zo lees heb je dit al besloten. Ik hoop dat je een juiste keus gemaakt hebt.
Krijg je nu een eigen paard? Lachen Of bedoelde je dat niet?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:38

Kun je niet nog even door gaan?
tot je een andere verzorger voor bonaza hebt!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 11:56

Jee wat kl*te voor je zeg Scheve mond
Wat jammer dat Bonanza je op dit moment even geen vertrouwen kan geven...misschien inderdaad als Bonita gespeend is?
Sterkte in ieder geval ermee

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 17:42

Ik rijd nog even tot na de vakantie door en dan gaan we idd op zoek naar een eigen pony, een rustigere eentje met ervaring waar ik van kan leren..
Ik ben nu sinds ik van de manege af kom constant op jonge paarden aan het rijden die IK iets moet leren, nu vind ik dat het tijd word om een paardje te zoeken die mij wat kan leren..
Ook vind ik het de moeite niet om met bonanza door te modderen, ze is niet van mij tegen de tijd dat ik dr misschien zover heb start ik en daarna stop ik weer met dr dan heb ik alles in het voordeel van hun eigenaren gedaan...

Het was eigenlijks dus ook de bedoeling om bonanza voor Nykie klaar te maken, maarja voordat Nykie op bonanza kan rijden zijn ze ook alweer 4 jaar verder..

Maargoed we gaan rustig aan op zoek, heb al een paar tips gehad van mensen dus Lachen