Ongelukje op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Ongelukje op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 22:05

Vandaag liep ik naar de wei maar er stonden bijna geen paarden in. Wat bleek: het hele houten hek was dwars doormidden! Ze hadden er een paar draden voor gespannen voor hun eigen paarden die dus wel in de wei stonden.
Dus ik Astrid vragen hoe het kwam dat het hek stuk was.
De bijrijdster van de Fries bij ons op stal had Maaike een paar dagen terug uit de wei gehaald maar het paard bleef met de boett deken achter het hek hangen en was zo enorm geschrokken dat ze eerst die vrouw omver gelopen heeft en er ook op gestaan heeft en daarna dwars door het hek is gedenderd. Vrouw heeft een kwartier in de wei gelegen en is toen naar Astrid toe gekropen. Direct ambulance gebeld en ze is toen opgenomen in het ziekenhuis. Nu een paar dagen is ze wel weer thuis maar heeft flink wat kneuzingen, vocht achter de longen en een heleboel gebroken ribben Scheve mond Kan je nagaan, we noemen die Fries voor de gein wel eens Snuitje omdat het ook zo'n sloompie is maar een ongeluk zit dus in een klein hoekje Scheve mond

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:24

Gadver, wat akelig voor haar. Kan me er iets bij voorstellen hoe dat geweest is, want ik ben zelf een tijdje geleden finaal ondersteboven gelopen door een paard. Gelukkig kon ik net op tijd in elkaar duiken, waardoor ik alleen een enorme bult op mijn hoofd had, maar dat is niet half zo pijnlijk als gebroken ribben...

Heeft de Fries er verder niks aan overgehouden?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:21

Jemig... ze had wel kunnen sterven aan inwendige bloedingen veroorzaakt door die gebroken ribben... Dat is dan nog goed afgelopen, voorzover je dat kunt zeggen van gebroken ribben... Verward

Er heeft ooit eens een manegepaard op mijn ribben gestaan, voelde niet fijn, gelukkig niks gebroken, wel gekneusd. Ook vrij pijnlijk trouwens...

Zelfs het makste paard kan zich wezenloos schrikken en je verschrikkelijke blessures bezorgen.

Ik heb vorig jaar een kopstoot gehad van Toon, die schrok omdat hij half omver werd gelopen door zijn vriend Isard. Toon is altijd heel voorzichtig met mij, echt een gentleman, maar ik vloog door die kopstoot wel even 10 meter door de lucht, bloed all over the place.

Zo'n geintje verwachtte ik eerder van bulldozer Kaminka dan van mijn lieve Toontje. Kun je nagaan.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 09:32

Ja klopt dat ongeluk van jou weet ik me ook nog wel te herinneren.
Ja, het kan echt met ieder paard gebeuren.
Fries staat weer tevreden zijn hooi te knabbelen op stal, maar zijn bijrijdster heeft nog behoorlijk wat pijn. Ik geloof zelfs dat ze de eerste uren op de Intensive Care heeft gelegen, het zag er bijzonder zorgwekkend uit in het begin in ieder geval.
En als je dat hek ziet...dan kan je ook echt wel zien dat het met behoorlijk geweld is gegaan Scheve mond

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:55

jeetje wat eng zeg..dat zou je inderdaad niet van zo'n paard verwachten.
zo zie je maar..een ongeluk zit echt in een klein hokje
sterkte voor de bijrijdster

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:56

jeetje wat eng zeg..dat zou je inderdaad niet van zo'n paard verwachten.
zo zie je maar..een ongeluk zit echt in een klein hokje
sterkte voor de bijrijdster

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:49

Oei dat is niet prettig nee. Ik zorg altidj dat ik tenminste ene mobiel op zak heb. Wat moet zij een pijn gehad hebben toen ze naar haar paard kroop.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:54

Jakkes dat lijkt mij echt pijnlijk.
Het blijft altijd oppassen met paarden, ik ben gek op ze maar ze zijn gewoon onberekenbaar.
Die zal voorlopig wel niet haar 'snuitje' kunnen verzorgen.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 16:39

Brrr, dat zijn toch van die dingen waar je niet teveel bij na moet denken. Heb vanmiddag nog een fikse valpartij meegemaakt. Meisje rijdt op een Haflinger (haar eigen), en zou voor een stel karren met een andere ruiter een galopje maken. Haar paard had er alleen zoveel zin in dat ie haar eraf gebokt had. Ze is er met een koprol aande voorkant afgerold (terwijl het paard doorgaloppeerde!). Ze had ze wel bezeerd, maar verder geen ernsige verwondingen. Wel hoofdpijn en een zeer been. Hopen dat het daarbij blijft...
Wens de verzorgster van de Fries maar sterkte, en maak haar maar niet teveel aan het lachen...