trots op mijn knolliebollie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 21:49

wat heb ik toch een lekker ding van een knollie.
Ik haalde haar uit de wei, en zette haar ff in de bak omdat ik mijn zadel enzo nog moest pakken.
Kom ik terug, is ze heel die bak rond aan het sjeezen, knoerhard ging ze!!!
Ik had ook zoiets, nou paard, straks kan ik niet meer rijden, dan ben je versleten. Maar dat viel gelukkig mee.
Lekker gepoetst en gezadelt, ff losrijden, en toen een hindernisje neer gezet. Nou, ze vloog erover hen alsof ze een Z parcour aan het springen was.
Ik de teugels in een knoop gelegd, handen op mijn rug, en springen maar. Ging ook hartstikke goed.
Ze was heerlijk aan het been (misschien zelf een beetje te) en heb op een gegeven moment mijn zweep zelfs aan de kant gelegd.
Ze ging zo verschrikkelijk goed.
Hoeken rijden is geen probleem meer, ze maakt zowat hoeken van 90 graden.
Afwenden, gebroken lijnen, voltes, slangevoltes, ik kon ze vandaag op mijn pinken rijden. Heerlijk echt!!!!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 09:59

is dat op honey???????? of op een ander paard????????????? maar in iedergeval vin ik het heel goed!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 10:13

Honey is mijn Knolliebollie he Lovers

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 14:48

Wat goeds joh!!
Ik durf duz echt niet zonder handen te springen ha!! Schijnheilig

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 15:01

leuk he!
zo een goeie dag Haha!
zie je wel die zitten er ook bij Schijnheilig

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 15:05

mooi zo stef. houden zo. queen gaat tegenwoordig ook heel goed. lekker gevoel is dat he. eindelijk waar je zo hard voor gewerkt heb en dan zie je eindelijk resultaat!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 15:10

leukkkkk tof joh dat 't zo goed gaat!
ik heb 1x gesprongen zonder handen, best eng, zat op een grote jonge ruin....

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 16:33

zonder handen springen... Clown ikke niet hoor!! Dat je dat durft zeg!!

Ik durf wel zonder handen te galoperen (op Bassie dan he, op een ander niet!)

Maar cool dat ze het zo goed deed zeg!! Cool
Ga het nu wel goed op de wei inmiddels??

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:50

Tof dat het zo goed ging man!!!!
Had je me nog zien rijden op dat mega beest?
Nee zeker, gelukkig maar. Hij ging in het begin nl. erg tekeer. Volgens omstanders ging ie eerst een klein beetje steigeren en daarna sprong ie omhoog ofzow. VAAG en daarna bokte hij in een door S van hand veranderen. Mijn vinger kwam toen heel raar op zijn hals teregt, nu is mijn nagel blauw. Verdrietig zielig he???? Ik vond het tof om ff met je gekletst te hebben. Dat is dan de eerste bokker die ik nog niet voor bokt kende. YEAH!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 20:07

op de wei gaat alles goed.
Waarom niet zonder handen springen? Knoop ik je teugels, en gaan. Is nog goed voor je houding ook!!!
Ik doe afwisselend mijn armen opzij (ben niet gek, ben een vliegtuig Haha!) en dan weer een keer op mijn rug.
Op de manege moesten we altijd met een bekertje water in je handen springen. En dan mocht er geen water uit klotsen.

Nu heb ik wel een voordeel dat Honey springe heel leuk vind. Ik zet haar ervoor, en meer hoef ik niet te doen. Hoef niet meer te sturen ofzo. Makkelijk hoor

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 21:13

leuk joh dat het zo goed ging!
ik spring ook wel 's met een knoop in me teugels hoor, snap niet wat daar fout aan is

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 21:25

Daar is ook niks fouts aan, alleen dat durf ik niet... bovendien als ik niet stuur en niet goed been geef springt Bassie niet.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 23:45

ja dat is echt heerlijk, steeds verder gaan met je pony... Ik ken het van Marjon... Mijn eerste sprong, oeh wat was dat eng. maar ze vloog er als een speer overheen...
Steeds iets verder, hindernisje hoger, 2 hindernissen achter elkaar, parcourtje, met 1 hand, zonder handen, zonder zadel, zonder handen/zadel (damn dat ik dat durfde (?) alleen aan de longe (ohoh inge met een zweep engggg) en steeds verder... echt gaaf gewoon... Zelf bokje springen vond ze goed Lachen Lieve knol...
ooohh was Pinky maar wat ouder, dan kon ik dit met hem ook allemaal oefenen Lovers

Groetjes Kim

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 10:01

Wauw gaaf zeg! Zo te lezen heeft de verhuizing jullie beiden wel goed gedaan!
Fantastisch dat Honey zo goed loopt, ben bijna jaloers Knipoog ... Pie wil de laatste tijd niet zo de hoeken door in de buitenbak thuis, omdat het zo zwaar loopt daar.
De andere pony's die er rijden lopen niet zo goed de hoeken door, Pie is dus de enige die het echt moet, maar ja... met dat losse zand...
Toch blijf ik het proberen want in de les moet hij het ook. En hopelijk van de zomer zo gauw mogelijk weer een proefje rijden. Dit zou in juni al kunnen, maar dan ben ik op vakantie... Huilen Toch ook wel fijn: kamperen in de Provence in Frankrijk Lovers !
Ga je nog op vakantie Stef, en wat gebeurt er dan met Honey? Iemand anders die haar verzorgt/beweging geeft? Veel succes met rijden in elk geval!
Groetjes, Dorine.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-01 10:06

of we op vakantie gaan weten we nog niet.
Hoezo?? WIl je Honey lenen?? Haha!