Hoe het met rijden gaat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Hoe het met rijden gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 09:22

niet goed. Haha!
But i keep on smiling.
Ik blijf veel te lief voor Omar (en mijn instructrice voor mij I guess Extreme duivel )
Omar loopt te zeiken en ik probeer het lief op te lossen, maar wat ik dan doe is een deal sluiten met 'm en 'm onder het zadel nog niet voor me winnen.
Hij loopt heel erg door mijn hand heen en ik mag strenger zijn met mijn hand, hij dramt door de teugels heen, blijft wel voor het been maar hangt met zijn hele gewicht op mij *arme ik*. Ik moet nu dus vooral strenger zijn. Meer been = actie, maar niet altijd harder en hand = ho en voor dat laatste heeft Omar nog niet zo'n ontzag. Hard werken voor mij dus. Ik vind het voor mijn gevoel best raar om af en toe eens aan de teugels te mogen trekken. (het belangrijkste is dat ik onspan als hij nageeft en als hij dramt mag ik best eens trekken). Nou ja, ik ben nu dus elke keer bekaf. Gisteren op de weg uitgestapt, ietst verder als gewoonlijk, voor het eerst van zijn leven onder een tunneltje door (A12). Snurken dat íe deed. het was een brok spanning op het nieuwe terrein Na het tunneltje. Maar hij was zo braaf Lovers . Op de terugweg heeft hij zich een kwartier staan te vergapen aan 2 bonte geitjes. Hij wilde ze ruiken, maar als ze dan bewogen sprong Omar met 4 benen de lucht in *LOL* . Daarna vluchtte hij door een hond die ons keihard blaffend (en woest keek) achterna kwam, maar hij bleef bij me Lovers , toen Omar niet reageerde droop de hond af.
Al met al, het blijft een schat Lovers , maar ik moet een stuk strenger zijn been = actie, hand = ho.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:40

Hmmm ja ik ken het. Bij Matador moest ik ook behoorlijk streng rijden en dat ben ik ook helemaal niet gewend. Ik heb toen 2x priveles gehad en was na dat half uurtje helemaal gesloopt. Volgens mij werkte ik harder dan het paard, maargoed oefening baart kunst en uiteindelijk liep hij ontzettend lekker, heeft wel enkele weken geduurd waarin ik echt superconsequent ben geweest en de eigenaresse was toen ook op vakantie dus er was geen verwarring van verschillende rijstijlen. We lesten overigens wel bij dezelfde instructrice dus er was al weinig verschil maar in die paar weken zijn we wel vooruit gegaan.
Hopenlijk gaat het bij jullie ook zo, gewoon doorzetten en elke superkleine verbetering is er toch weer één, je moet vooruit kijken en na een tijdje zul je zien dat het echt beter gaat. Als je maar wil dan kan je alles, als je paard na een tijdje ook nog wil dan zul je zien hoe leuk het rijden wordt! Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:21

Idd, wat Cody zegt...
Ik ken het probleem ook. Okee, ik trek Jurga zonder pardon op de rem en daar heeft ze absoluut ontzag voor, maar niet voor mijn been en zweep. Jur is absoluut niet goed aan het been. Daar ligt voor mij dus het werk, maar ja, ik ben ook te makkelijk.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:46

Ja moeilijk is dat hè om gewoon heel streng te zijn. Ik ben ook vaak te lief. Mijn instructeur overigens niet, wil je hem een keer lene?! Knipoog
Gewoon blijven oefenen, het komt op een gegeven moment vanzelf wel. Rijdt het al een beetje je nieuwe laarzen eigenlijk?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 11:50

Mirte schreef:
Rijdt het al een beetje je nieuwe laarzen eigenlijk?


http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=64064&highlight=boos Lips are sealed Huilen
Ik heb ze nog niet laten maken (moet ik weer naar Houten). Ik ga niet rijden met een losse zool, dan komt er zand tussen en kan het niet meer goed gemaakt worden Frusty Verdrietig Huilen

Misschien is het wel goed om je instructeur een keer te lenen. Maarreehhhh beetje ver.