'gekke' hindernissen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

'gekke' hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 14:59

Sinds 4 weken heb ik wekelijks een half uurtje prive springles. Erg leuk en nuttig (voor mij en paard).
Momenteel springen we al veel vanuit de galop, soms ook al best wel hoog (1.15 m, is niet echt hoog, maar wel als je bedenkt dat ik niet meer van het paard moet donderen met m'n rug) en soms puur op techniek. Het gaat echt met sprongen vooruit Haha! Haha!
Elke week worden er nieuwe dingen verzonnen om te springen. De eerste keer een zeiltje, daarna emmers onder een oxer. En gisteren dus witte dozen. M'n instructeur had nieuw tuinmeubilair gekcoht en kon de dozen goed gebruiken als onschuldig obstakel.
Ik had vanalles verwacht (luchtsprongen, weigeren, enz), maar het paard kijkt er gelukkig niet meer van op. Springt gewoon super, dus ook die enge grote witte dozen. Haha! Haha! Haha!

Ik heb momenteel gewoon lekker mazzel, mag nog een keer komen oefenen bij iemand met 10 ha. eigen bos vol met cross-hindernissen, en natuurlijk nu elke week les.
Ook de dressuur wordt er duidelijk beter van (wordt nu gedwongen om controle te houden in galop) Haha! Haha!

Nu maar afwachten wat ons volgende week weer staat te wachten...........

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:08

leuk joh!
om over allerlei rare dingen heen te jumpen Haha!
wel voorzichtig doen he?
ennuh ik doe het je echt NIET na..

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:31

Tijdens de springles lag er ook vaak landbouwplastic over de hindernis heen. Dat vinden de meeste paarden erg eng. Het werkt wel om ze van de hindernisvrees af te helpen. Vooral als het waait... Haha!