Wie heeft er Welsh Cobs??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 11:18

Tja ik heb ook een welsh cob maar dat wist je al. Als je gezellig wilt kletsen over je welsh cob of over andere welsh ponies dan kun je je ook aanmelden op de welsh mailingslist
http://www.welshcob.nl/welsh/mailinglist.php
Afbeelding
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:03

De mailingslist is niet zo druk. Af en toe een mailtje. het is wel een gezellig clubbie.

het is netjes om je even voor te stelen.

En om weer even op het onderwerp uit te komen. Er is nog een cob liefbezitster hier. nou ja ik heb har al een tijdje niet meer gezien. Maar misschien dat ze wel reageert nu..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 20:46

Jerry is een geweldig mooi paard. ik heb hem eens life mogen aanschouwen. Ik ben er namelijk geweest toen ik op zoek was naar een paardje. helaas zat er toen niets voor me bij.

Evaline is inderdaad erg aardig. Ik had haar al ontmoet tijdens de internationale keuring in Ermelo.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:37

Het stamboek bestaat uit verschillende secties. Sectie A, B, C, D, K en HBW

Afbeelding
De sectie A (De Welsh Mountain pony)is het kleinste. Deze pony heeft een max. lengte van 1.22cm. Is klein maar sterk! Een bundel energie in een klein lichaam.

Afbeelding
De Sectie B is is de laatste toevoeging van het Welsh stamboek. Zijn maat is max 1,37. En omdat hij nog niet zo lang bestaat zijn er veel variaties. De officiƫle definitie van de Welsh B is hetzelfde als die van de Welsh A. Met het verschil dat de sectie B echt een rijpony is, met kwaliteit, rijtypische beweging, voldoende bot en massa, een stevige bouw en met ponyuitstraling. De maat is iets groter


Afbeelding
De officiƫle beschrijving van de Welsh C is precies hetzelfde als die voor de Welsh Cob. Met als enige verschil de hoogte. Sectie C pony's mogen niet boven de 1.37 komen. Omdat de beschrijving precies hetzelfde is kunnen er wel eens pony overgeschreven worden van C naar D of andersom. Bij de sectie D is geen hoogte limiet. De meeste van de Welsh Cobs zijn 1.47cm. Maar er zijn er ook van 1.60 cm.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:58

hoi,

Heb die welsh cob jaarling gezien. Een ontzetten tof beestje leek me. Maar ja ik wilde eigenlijk geen jong beest.

Je kunt altijd op welsh Cobs blijven rijden hoor. het zijn enorme sterke beesten. Misschien voor het zicht niet zo heel mooi maar ik ken genoeg volwassenen die op een Cob rijden van 1.50

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 01:05

Ik reed met Julius ook dressuurwedstrijden. Julius was ook 'maar' 1.50m. Ik kreeg altijd complimenten dat we een goede combinatie waren.

[img]../upload/2/juliushow.jpg[/img]

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers