Natural Horsemanship

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-01 20:15

Hoi allemaal.
Ik wil graag weten of jullie van dit fenomeen gehoordt hebben (tuurlijk wel, domme vraag eigenlijk) en wat jullie ervan vinden welke methodes jullie gebruiken en vooral waarom. Ook waarom je dingen van sommige mensen gebruikt. ben namelijk altijd erg nieuwsgierig naar de meningen (vooral goed onderbouwde) van andere mensen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:43

hoi,tja ik heb de boeken van emiel voest en klaus ferdinand hemphling en 6 visies op NH en monty roberts allemaal in de kast staan en eigenlijk gebruikte ik de methodes al vanuit mijzelf nog voordat ik er ooits iets over gehoord had.ik pas de taal alleen nu beter toe,en gebruik voornamelijk de leiding gevende en drijvende functie binnen het spel.en met het leidtouw moet zij altijd achter mij,en door de deur altijd ik eerst enzovoorts,maar verder gebruik ik het niet echt,althans geen rijtechnische methodes,alleen de grondoefeningen.maar zoals ik al zei deed ik de meeste al vanuit mijn onderbewuste.maar ik vind de grondoefeningen wel leuk en nuttig en ze lukken ook altijd goed,haha

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 01:24

yep ben er behoorlijk mee bezig. maar niet echt volgens een methode. Ik gebruik namelijk mijn eigen methode en die is "goed naar je paard kijken" en doen wat je gevoel je ingeeft. goed kijken en nadenken bij de dingen die ik doen. 'Waarom doe ik dit', en 'waarom doe ik dat', in plaats van anderen volgen. Ik luister wel naar iedereen en leer ook van iedereen.

Zit wel bij de NH mailingslist en dat is heel interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 11:15

zie Hieke, ik doe geen speciale dingen, ik doe wat ik al jaren doe. Geen voest of andere charlatans. Gewoon gezond verstand en ervaring, ook van ouwe rotten in het vak.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 11:59

Aangezien mijn eigen ervaring nog niet zo groot is, heb ik veel gehad aan boekjes en verhalen op internet. Ik gebruik het grondwerk en wil binnenkort ook een cursus gaan doen. Rijtechnisch gebruik ik niets.