Ik heb er weinig zin meer in...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Ik heb er weinig zin meer in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 12:36

Ik heb de laatste weken helemaal geen zin meer in rijden. Ik heb gewoon weinig zin om naar d'r toe te gaan enzo. Ik weet niet goed waar het aan ligt. Het rijden gaat heel slecht. Veel protest enzo. Maar ik weet niet of het daardoor komt. Ik heb gewoon weinig zin om naar de manege te gaan en om te rijden. Ook niet om op een ander paard te rijden. Ik weet niet waar het vandaan komt. Ik denk er af en toe zelfs over om er helemaal mee te stoppen... Het paard verkopen en er echt helemaal mee stoppen. Misschien dat het aan mijn leeftijd ligt ofzo, interesse voor andere dingen enzo.
Ik heb er dus gewoon weinig zin meer in op het moment. Ik heb het hier nog met niemand over gehad, omdat ik het zelf ook niet goed weet, maar ik wilde het toch even kwijt hier.
Ik weet het dus echt niet meer...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:38


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:57

Ken het gevoel maar al te goed. Soms heb ik echt weken geen zin. Niet omdat het slecht gaat, maar gewoon omdat ik dat zadelen enzo niet zo interessant vind, veel te veel werk denk ik dan. Dan zie ik er echt huizenhoog tegenop, dus dan ga ik aan het einde van de dag 'toch' maar even paardrijden. Als ik er dan eenmaal opzit zet ik m niet genoeg aan het werk en dan denk ik: ze kunnen allemaal het heen en weer krijgen. Toch voelt het wel goed als ik het eenmaal gedaan heb, maar toch...
Ik geef mezelf dan elke keer weer een schop onder m'n kont, het hoeft dan geen uren rijden te zijn, maar erop moet ik wel, dat is gewoon de verplichting die ik tegenover mezelf, maar vooral mijn paard heb.
En als ik er wél zin in heb, dan is die k*tknol van mij weer te beroerd om telopen (soms omdat hij geen zin heeft, maar meestal omdat hij weer eens wat mankeert). Het is echt altijd wat!
Het wordt helemaal deprimerend als je dan uit pure noodzaak op een ander paard stapt en dat blijkt dan dus gewoon niks te zijn. Gister op Voltrack, ik voelde me echt een beginner, martingaal eraf en hij deed NIETS meer, zo deprimerend. Maar ja, ik zeg dan weer tegen mezelf: alleen door het te oefenen wordt hij beter, dus dan is het maar afzien. Maar dat is elke dag weer met lood in m'n schoenen erop kruipen, en tot de ontdekking komen dat ik werkelijk NIETS goed doe, dat alles fout gaat...
Paardrijden is eigenlijk gewoon helemaal niet leuk!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:07

Ik zit nu ook even in een dipje. Niet dat ik er mee wil stoppen, maar het rijden gaat momenteel zo slecht dat ik er echt geen zin in heb.
Ik heb ook geen wedstrijden meer in de planning, dus de motivatie is ver te zoeken.

Nou ja, het zal wel van tijdelijke aard zijn, dat hoop ik althans.
Jij zit idd in een leeftijd dat het vaak nog alle kanten op kan Haha! . Je zult niet de eerste zijn die er nu mee stopt.

Maar Joleen, bedenk: het paardenvirus kruipt waar het niet gaan kan en waarschijnlijk begin je er dan toch weer aan Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:39

ik heb het nu ook een beetje.. Bij mij komt het even door het weer denk ik, ik moet 20 minuten fietsen en ik heb tegenwind.. het waait nu zo hard!! En het rijden gaat ook voor geen meter de laatste tijd, ze is zo vervelend in de bak enzo. Het is wel vaker dat ze zo'n periode heeft dus het gaat wel over.. maar ik heb nu helemaal geen zin

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:08

IK heb het nu ook een beetje, maar bij mij juist omdat ik NIET kan rijden. El Roy loopt tot oktober in het land. (moet groeien is pas 3) En Ro loopt dor een blessure al 3 maanden kreupel Huilen En het ziet er naar uit dat het nog wel even gaat duren.

Dus probeer alles een beetje op te schrijven waar je van baalt zoals:
- rijden gaat slecht
- heb geen zin meer om naar de manege te gaan.

Zet daar tegenover wat zo leuk is:
- Je bent egzond en je bent een van de gelukkige bezitters van een paard
- je hebt vriendinnen waar je mee kan lachen en huilen.

Ik heb verschrikkelijk veel aan mijn kop gehad, maar probeer een beetje positief te gaan denken. Gaat het rijden niet goed. Neem je paard mee op vakantie naar het bos of geef je paardje eens een maandje vrij. Once is nog jong en een tijdje vrij en op het land kan nooit kwaad. In die tijd ga lekker wat andere dingen doen en ander soort plezier maken. Dan ontdek je echt wel dat het leven best meevalt en je paardje ga je vanzelf missen.

You go girl. Anders kom je maar een keertje bij mij stappen Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:13

GO MERILYN
goed gezegd...weinig aan toe te voegen
en het komt vast wel weer goed..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:54

Ik heb het ook vaak, weet wat je bedoeld.
Maar ik heb het omdat ik die verdomde angst heb. Ik durf eigenlijk gewoon niet te rijden, terwijl ik het wel ontzéttend graag wil.
Maar iets houd me tegen.
Ik heb nu eigenlijk een paard 'om naar te kijken'... Scheve mond
Maar ik krijg heel veel steun en hulp, met name van bokkers. Lovers

Toen ik jouw leeftijd was, ben ik er ook even mee gestopt. Ik had gewoon geen zin meer, vond andere dingen veél intresanter!!
Dat is maar een periode geweest, en ik had mazzel dat mijn zusje ons paard gewoon zelf verder deed.
Op een gegeven moment miste ik het zó!
Toen ben ik weer fanatieker dan ooit begonnen.

Weet je wat bij mij helpt? Paardenblaadjes doorlezen, paardensport kijken, op wedstrijden kijken, naar anderen kijken, daar krijg je echt zin van om naar je paard te gaan!! *LOL*
En lekker eens wat anders met Once doen dan rijden, er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen met je paardje!!
Ik doe dat nu veel met Pompi, en wordt echt steeds gekker op dat paard, zonder dat ik rijd!!

Ga lekker aan de wandel met haar, poets en toiletteer haar uitgebreid, ga met haar spelen in de bak, of lekker je kast uitmesten! Haha!
Gewoon lekker veel tijd met haar doorbrengen, desnoods zet je haar voor een poos lekker op het land, dan geef je jullie beiden een vakantie! Knipoog

Succes Joleen!
Sla je erdoor heen hoor!
Want jullie zijn zo'n leuk stel! Lovers

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:53

ja heel herkenbaar Het rijden gaat niet lekker zowel in de bak niet als daar buiten. Tja m'n arabiertje zal nooit echt verkeersmak worden Verdrietig . Hij heeft de laatste tijd ook weer last van z'n rug, dus een chaggie paard waar je niet zoveel mee kan. Omdat hij zo chaggie/derpi id word ik dat ook..dan vind ik het zo'n zielig beestje.Ik moet ook ieder keer 45 min heen en 45 min terug fietsen, vooral met weer als vandaag is dat geen pretje

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:54

doorzetten!! nog even en dan gaat het vast wel weer goed..ik weet zeker dat je ze niet missen kan!!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:58

aah ik ken het joleen!! in de winter had ik verschrikkelijk de pest in, ik wou niet rijden,ik wou helemaal niets.. ik zat haast te janken als ik moest rijden, het ging nergens naar..

ik heb zoveels downs,niet normaal.. ik denk er ook vaak over op mijn paardje te verkopen maar dan ga ik na denken en een week later is het dan weer iets beter en ik zie hoe gek mijn omgeving ook op expensive is (familie,vrienden) dan denk ik zucht,toch maar niet..

je moet je er doorheen slaan, ik moet me er ook vaak doorheen slaan,en als je erover wil praten,i'm here for you!! Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:26

Denk dat dat bij iedereen wel voorkomt. Je moet mij af en toe ook naar mijn paard schoppen, maar de zin komt altijd weer terug. Heel veel sterkte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:28

Ik heb het ook Joleen.
Moet me naar stal sleeeeepen vaak. Bij mij weet ik wel waar het door komt. Al dat gezoek naar nieuwe bijrijdpaarden of leasepaarden heeft me ontzettend veel energie gekost en al die onzekerheid heeft voor mij bij een paarden-dipje gezorgd, ik mis het gewoon om lekker mijn gang te gaan met de paarden wanneer ik daar zin in heb.
Ik moet vier keer per week (per se aan het eind van de middag) eerst de stal doen, de paddock doen, het weiland doen, dan poetsen, opzadelen, rijden (vaak weinig tijd voor door alle andere dingen op stal), afzadelen, drollen opruimen, spullen opruimen en dan ben ik voor ik weer thuis ben ruim 3,5 uur verder. Het eten schiet er vaak bij in, rond etenstijd ben ik vaak weg.
Het rijden gaat bij mij ook slecht. Mijn rug werkt niet mee en Aldira vindt het dressuren momenteel niks meer aan. Buitenrijden in mijn eentje kan helaas niet. Dus er is 0,0 afwisseling. Bovendien weet ik dat we er toch binnenkort mee stoppen waarschijnlijk. Dus weinig motivatie.
Daarentegen rijd ik nu ook op de Tinker van Maaike van de Vis, zij heeft geen bak dus gewoon lekker buitenrijden en ik vind het heerlijk.
Weer lekker in mijn eentje te paard op stap, zelf de route bepalen en lekker rijden door de natuurgebieden die ik van kleins af aan al te paard heb gereden. Die ritjes vind ik heerlijk, het is goed voor de afwisseling.
Dus probeer eens wat anders met je paardje te doen, misschien een trektochtje met een vriendin?
Doe de dingen die je leuk vindt om te doen voor zover dat mogelijk is.
En ach, ik ben ook gestopt van mijn 17e tot mijn 19e omdat het op de manege toen wat onrustig was door omstandigheden. Ik miste het eigenlijk niet. Tot mijn zus een paard kocht, toen kreeg ik ook weer de kriebels. En nu weet ik eigenlijk wel zeker dat ik wil blijven rijden. Misschien eerst niet heel fanatiek maar het is heerlijk om een paardje tot je beschrikking te hebben waar je mee kunt doen wat je wilt.
Probeer ervan te genieten want een eigen paard op jouw leeftijd is iets waar veel andere meiden van dromen. Succes meid, die paarden-dipjes hebben we allemaal wel eens. Knipoog

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:24

misschien is een tijdelijke bijrijdster iets
hoef je niet iedere dag ik weet niet of je er een hebt ofso

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:04

Nog meer mensen met dipjes...Ik ben net weer een beetje over de mijne heen en ga maar weer eens fanatiek doen *LOL* Maar eerst VAKANTIE!!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 11:48

ik heb precies hetzelfde, ik ben Jamy met het rijden helemaal zat, het galoperen gaat niet (ze gaat elke keer zo hard en niet op de hoefslag) dan rijd ik een volte en dan rent ze naar de uitgang, ik heb af en toe echt zoiets van ik verkoop haar en koop ene pony met goede gangen (Jamy heeft verder opzich wel goede gangen hoor) en eentje die al wedstrijden heeft gelopen enzo. Maar jah op stal is ze wel weer harstikke lief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:10

just smile and keep riding Cool

gewoon even doorzetten. Hoe minder je traint, hoe slechter het gaat, dus hoe minder leuk het is om te gaan, etc... Als je een paar keer met tegenzin hebt opgezadeld maar wel je best heb gedaan, merk je vanzelf dat het el weer beter gaat.

En ik geloof dat we een keer met zijn drieen moeten gaan stappen Knipoog

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:10

ik heb het ook wel eens last van. dat ik gewoon totaal geen zin hebt. vaak ga ik dan niet maar dan zit ik thuis en dan.... dus ik ga toch maar. rij ik maar vet kort en dan daaag. maar ik heb er nu wel verschrikkelijk zin in want ik heb gehoord dat ik wedtrijden mag rijden! maar je moet gewoon ffe doorzetten want voor je het weet heb je erweer zin in en als je je paardje hebt verkocht heb je straks harstikke spijt!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:51

Oh, wat komt me dit akelig bekend voor, van de winter had ik ook zo'n dip dat ik totaal geen zin had om te gaan rijden, reed toen ook maar heel weinig, wel elke dag maar maar 1 paard, soms waren et er 2. Paard liep niet fijn, ik voelde me niet goed etc. etc. Toch doorgegaan en nu et weer lekker weer is rijd ik er elke dag op zijn minst 3. Doe weer een hoop meer en et gaat geweldig! Gewoon doorzetten.... al snap ik heeeel goed wat je bedoelt.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:03

Ik ken het ook....echt dipjesweek !!

Heb wel zin en het rijden gaat HEEL goed , mits ik dus echt KAN rijden ,
en dat is bij mij door verschillende redenen steeds niet het geval...

Ik kan dus niets meer dan een zielig rondje buitenrijden of wat tobben in een zware bak of onregelmatige wei....
puur klootviolen dus.

Ik heb Marena nu al weer 9(!) maanden en heb hooguit 15 keer gegaloppeerd , triest nietwaar ? Huilen

zie ook : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=684663#684663

en ik ben al weer op weg naar betere tijden , dat staat er ook onder Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:04

Meeste mensen hebben maar een korte dip.
Mijn dip duurd al vanaf december sinds mijn haffie chronisch kreupel is.
De ellende begon vorig jaar al met de verhuizing naar een andere stal en dat ik toen mijn fjord moest verkopen(is gelukkig niet doorgegaan omdat ik een andere stal vond)
Sinds de DA vastgesteld heeft dat Felix kreupel is(1 mei) en niks meer kon doen werd het alleen maar erger. Stapte bijna elke dag huilend in de auto en zag het echt niet meer zitten, elke keer weer was er iets.
Sinds afgelopen woensdag gaat het wel weer.
Vandaag best lekker gereden, dus ik ga nog maar even door.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 23:52

Huh en jullie rijden ziet er altijd zo super ui! Ik denk zelf ook wel eens blegh; weer naar de paarden en heb dan meer zin in iets anders maar als ik er eenmaal ben is het toch leuk en ik zou ook echt niet zonder ze kunnen. Nog geen paar dagen. Ik zelf baal ook wel eens gigantisch omdat Beau hoest en Pjelk geen ijzers onder zijn hoeven houden kan ik waarschijnlijk de hele zomer (de eerste in 4 jaar!) geen buiternritten maken kan. Maar aan de andere kant met Beau kan ik gezellig wazndelen want die heeft WEL ijzers en Pjelkkan ik in de bak of op korte buiternritjes rijden.
Maar nu terug naar jou; heb je alleen geen zin om te GAAN of vind je er nog steeds weinig aan als je in de manege bent of op Once` rug klimt? Want als je eenmaal in de manege bent en wel weer zin hebt dan valt het allemaal misschien nog wel mee. Ik hoop voor je dat het een fase/dipje is, want stoppen zou zonde zijn!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 00:14

hier nog zo iemand...ik zit nu in een klein dipje.
een tijdje geleden zat ik in een grote dip, toen ging ik echt aan het eind van de dag omdat ik de hele dag geen zin had.
nu met die wind is leroy ook wat minder braaf...dat heeft er ook wel mee te maken. en nu is mijn vriendin ook nog op vakantie...
maar ach, het gaat allemaal wel weer over.
ik ben ook weer "fijn" ongesteld, dat zal dit keer wel de hoofd oorzaak zijn bij mij.
maar ja, als het nou een keertje niet zo hard waait kan ik misschien weer eens echt lekker rijden, dat is toch altijd de beste oplossing.
vandaag was er wel een vriendin mee, dat helpt ook wel, en als ik haar dan zie rijden wil ik er ook op(terwijl ik er daarvoor op had gereden he)maar toen ik er zelf opzat wilde ik er het liefst meteen afspringen(het ging nogal slecht)
en ach, anders rijd je toch een weekje niet...doe je lekker andere dingen, longeren, los springen, je zal er toch naartoe moeten he..(tenminste lijkt mij)
ik moet ook zelf uitmesten, das helemaal vreselijk, weet niet of jij dat ook moet?

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 15:37

hey joleen.

je bent niet de enige die niet zoveel zin heeft om te rijden hoor.
ik heb het ook vaak genoeg gehad.
maar dat gaat wel over.
even doorzetten meid Lachen
veel plezier op ponykamp Knipoog

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:45

je moet maar zo denken,
je lert er wel van om in moeilijke situaties door te rijden